تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819186077




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از نانو فناوری نیازمند مدیریت صحیح است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استفاده از نانو فناوری نیازمند مدیریت صحیح است تهران - ایرنا - ارایه دهنده کارگاه آموزشی کاربرد نانو فناوری در محیط زیست گفت: نانو فناوری علمی نوپاست، بنابراین استفاده از آن نیازمند مدیریت صحیح است.


به گزارش ایرنا، سمیه محمدی روز جمعه در کارگاه آموزشی کابرد نانو فناوری در محیط زیست در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست اظهارداشت : نانو فناوری در محیط زیست کارکردی دو سویه دارد؛ از یک طرف می توان از کاربرد های آن در محیط زیست استفاده کرد و از سوی دیگر این فناوری تهدید هایی هم با خود دارد.
وی اظهار داشت: یکی از کاربرد های نانو فناوری ، به دست آوردن انرژی های پاک و سبز است. همچنین کاهش یا حذف آلودگی های زیست محیطی از دیگر کاربردهای نانو فناوری است.
محمدی ادامه داد: مساله ای که پس از تحقیقات مختلف درباره این تکنولوژی مطرح شده است، ارزیابی سرنوشت این نانو ذرات در محیط زیست و تاثیر آن بر سلامت انسان است که تنها راه جلوگیری از این تهدید ها، مدیریت صحیح است.
وی تکنولوژی نانو را مانند یک نوزاد تازه متولد شده دانست که به توجهات زیادی احتیاج دارد و در این باره گفت: برای شناسایی نانو ذرات به دستگاه های تخصصی به لحاظ فیزیکی و شیمیایی نیاز است و توسط این دستگاه ها سرنوشت نانو ذرات ارزیابی می شود و تهدید ها و خطرات آن بررسی می شود و در نتیجه آن، شیوه های مدیریتی برای این تکنولوژی برای استفاده از نانو فناوری استخراج می شود.
محمدی درباره استفاده کنونی از این تکنولوژی گفت: ذرات TIO2 در حال حاضر در کرم های ضد آفتاب استفاده می شود و این ذرات می توانند به عنوان کاتالیست مورد استفاده قرار بگیرند و به این شکل مصرف و کاربرد آن تعریف می شود و این تنها با مدیریت صحیح نانو فناوری اتفاق می افتد وبه طور کلی در مورد نانو تکنولوژی دو موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و نکته اول کاربرد های آن است و مساله دیگر خطرات این تکنولوژی است.
وی درپایان درباره تنوع ذرات نانو گفت : به علت تفاوت نانو ذرات، تکنولوژی های آنها هم متفاوت است و به علت خواص متفاوت، روش های ساخت آن هم متفاوت خواهد بود.
علمی (3)** 9014**1590
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




25/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن