تبلیغات
تبلیغات متنی
رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید
آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت
تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی
محبوبترینها
بررسی دلایل قانع کننده برای خرید صنایع دستی اصفهان
راه های جلوگیری از جریمه های قبض برق
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
بهترین شرکتهای مهندسی در آلمان
صفر تا صد حق بیمه 1403! فرمول محاسبه حق بیمه
نقش هدایای سازمانی در افزایش انگیزه و تعهد کارکنان
کلینیک پروتز و ساخت اندام مصنوعی دکتر اجرائی
چگونه میتوانیم با ترانسفر وایز پول جابجا کنیم؟
بهترین مدلهای [صندلی گیمینگ] براساس نقد و بررسی کاربران
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1805424442
![نمایش مجدد: اصفهانیها هم اشباح را نپسندیدند/ مخاطبان فیلم عیاری را ضعیف برشمردند refresh](https://vazeh.com/images/refresh.gif)
اصفهانیها هم اشباح را نپسندیدند/ مخاطبان فیلم عیاری را ضعیف برشمردند
واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
![](http://multimedia.mehrnews.com/Larg1/1392/11/08/IMG18025485.jpg)
استانها > جنوب > اصفهان گزارش مهر از جشنواره فجر اصفهان/
اصفهانیها هم "اشباح" را نپسندیدند/ مخاطبان فیلم عیاری را ضعیف برشمردند
اصفهان – خبرگزاری مهر: در هشتمین روز از جشنواره فجر اصفهان "اشباح" نتوانست انتظار مخاطبان را از کارگردان بنام و مشهور سینمای ایران برآورده کند و مخاطبان با رأی ضعیف این فیلم را بدرقه کردند.
به گزارش خبرنگار مهر، در هشتمین روز از جشنواره فجر اصفهان فیلم های اشباح به کارگردانی داریوش مهرجویی و شهابی از جنس نور به کارگردانی محمدرضا اسلام لو در سینما سپاهان اصفهان اکران شد.
فیلم اشباح داستان تیمسار سلیمانی است که درگیر مسائل حاد زندگی است و به دلیل اعتیاد و می خوارگی موجب تحولاتی در زندگی خدمتکار خانواده و آینده همسر و فرزندان خود می شود که یک از آنها از خدمتکار خانه است؛ بیش از همه این مسئله زندگی آینده فرزندان تیمسار سلیمانی را تحت تأثیر قرار می دهد که یکی از آنها پس از فهمیدن واقعیت زندگی خود از همه چیز گریزان می شود و دیگری که با بیماری نادری دست وپنجه نرم می کند و احساس وی این است که تنها ازدواج با رُزا می تواند حال وی را بهبود ببخشد با فهمیدن این مسئله که رزا خواهر وی است به مرحله بحران بیماری خود می رسد.
این فیلم آغاز خوبی دارد و داستان نیز تا اواسط فیلم روند مناسبی را طی می کند اما در نهایت فیلمنامه سیاه "اشباح" مخاطبان را ناامید و مإیوس از سینما راهی می کند. تدوین این فیلم به شکل سیاه و سفید به نوعی تاکید بر سیاه بودن داستان این فیلم دارد و به قدری پایان این فیلم برای مخاطبان ناراحت کننده است که در 10 دقیقه پایانی فیلم مخاطبان از اتفاقات ناگوار پی در پی "اشباح" تنها می خندند در حالیکه هیچ گونه صحنه خنده داری در فیلم شاهد نیستیم اما گویی ناباورانه بودن فیلم برای مخاطب و اداهایی بیشماری که برای ایجاد فضای یاس در در اواخر فیلم ایجاد می شود موجب این مطلب می شود که مخاطب با این روش از سنگین و سیاه بودن فضای فیلم بگریزد. یکی از سکانس های جالب فیلم این است که در بخشی از این فیلم پسر خانواده که به تازگی از خارج برگشته است از این نکته انتقاد می کند که گویی ایرانیان از سن خاصی منتظر مرگ هستند اما در خارج از کشور مردم زندگی را دوست دارند و آن را یک موهبت می دانند. این انتقاد به کارگردان وارد است که وی که در فیلم خود با این دیالوگ از عدم شادی ایرانیان شاکی می شود چرا خود این مسئله را از یاد برده و نقش هنر سینما و فیلم های مناسب را در ایجاد این شادی یا غم فراموش کرده است و فیلمی با چنین فضای سرشار از یاس ساخته که شخصیت اول فیلم در آن به اجبار تاوان کارهای گذشته پدرش را پس می دهد و این مطلب را چندین بار در طول فیلم تکرار می کند. البته این فیلم برداشتی از نمایشنامه اشباح اثر هنریک ایبسن است اما این سئوال برای مخاطبان ایجاد شده است که چرا مدت هاست غربی ها فیلم هایی می سارند که شخصیت اول فیلم با وجود تمامی مشکلات حتی در دقیقه ای به پایان فیلم از جا برمی خیزد و نور امید بر زندگی وی می تابد اما بسیاری از کارگردانان مطرح ما تحت تاثیر سال های دور سینما هنوز که هنوز است پایان نا امیدانه و یاس برانگیز برای شخصیت نخست داستان را هنرمندانه تلقی می کنند و نمی خواهند دیدگاه خود را حتی اندکی تغییر دهند.
ساختار "اشباح" به خوبی پرداخت شده است و داستان فیلم قدرت اینکه مخاطب را تا انتها به دنبال خود بکشاند را دارد اما اواخر فیلم تا حدودی خسته کننده می شود و مخاطب تنها در سینما می ماند تا کنجکاوی خود را برطرف کند.
فیلمنامه این فیلم هیچ گونه ایده ای نو دربر ندارد و داستان آن کاملا تکراری است و هیچ خلاقیتی در نو کردن این سوژه تکراری به کار نرفته است که اغلب فیلم های امسال جشنواره اصفهان این ضعف را دارند.
فیلم دیگر اکران شده شهابی از جنس نور است که برداشت آزادی از کتابی به نام «وعدالصادق» است و نگاهی به رخدادها و وقایع پس از جنگ ۳۳ روزه و اعترافات اسرائیلیها درباره امدادهای غیبی است و اتفاقاتی که پس از این جنگ رخ داده به تصویر کشیده میشود.
مشکل اساسی این فیلم این است که به جز بخش کوتاهی از آن تمام فیلم به شکل زیرنویس است که مخاطبان سینما را واقعاً خسته می کند و لازم است تغییری در اکران آن پس از جشنواره داده شود و فیلم به شکل مناسبی دوبله شود.
کارگردان سعی کرده به بخشی مغفول مانده از داستان مقاومت حزب الله لبنان بپردازد و آن هم امدادهای غیبی در این جنگ است اما با محدود کردن بخش زیادی از فیلم به منطقه ای خاص و ایجاد داستانی فرعی از موضوع اصلی تا حدی منحرف شده است ضمن اینکه معجزه ای که در پایان فیلم رخ می دهد تا حدی برای مخاطب باورنکردنی از کار درآمده است و این امداد غیبی را به به درستی به تصویر نکشیده است.
داستان فیلم چندان تماشاگران را جذب نمی کند و کارگردان تنها سعی کرده با استفاده از باورهای یکی زن مسیحی و معجزاتی که مشاهده کرده است مخاطب را تا انتهای داستان بکشاند.
نکته جالب دیگر در این داستان این است که در بخشی از فیلم که شخصیت نخست فیلم به همراه دوست خود و عمه آنها ماریا (همان زن مسیحی) اسیر می شوند؛ دوست رضا و همسرش در اثر یک گلوله دشمن می میرند اما رضا با وجود اینکه از ناحیه ای کمی پایین تر از قلب تیر خورده زنده می ماند و بار دیگر نقش کارگردان در مردن یا زنده ماندن شخصیت های فیلم را یادآوری می کند.
خسته کننده بودن فیلم شهابی از جنس نور به دلیل داشتن زیرنویس و داستان نه چندان جذاب فیلم سبب شد مخاطبان اندک آن این فیلم را نیز با رأی ضعیف بدرقه کنند.
۱۳۹۲/۱۱/۲۵ - ۱۰:۵۶
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]
صفحات پیشنهادی
اکران فیلم اشباح در هشتمین روز جشنواره فیلم فجر
شماره گزارش 1375839423183773922 زمان انتشار 1392 11 19 12 35 عکاس چاوش هماوندی عنوان اکران فیلم اشباح در هشتمین روز جشنواره فیلم فجر فیلم اشباح به کارگردانی داریوش مهرجویی در هشتمین روز جشنواره فیلم فجر در برج میلاد اکران شداشباح نسبت به آثار اخیر مهرجویی فیلم متفاوت تری است
کوثری اشباح نسبت به آثار اخیر مهرجویی فیلم متفاوت تری است تهران- ایرنا- تهیه کننده فیلم سینمایی اشباح گفت که این اثر سینمایی نسبت به آثار اخیر وی فیلمی متفاوت تر است جهانگیر کوثری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهارداشت اشباح یک متن اقتباسی از نمایش نامه هنری گآخرین نفسهای سی و دومین جشنواره فیلم فجر/ ناگفتههای عیاری و فرهادی از خانه پدری
حاشیه نگاری سی و دومین جشنواره فیلم فجر آخرین نفسهای سی و دومین جشنواره فیلم فجر ناگفتههای عیاری و فرهادی از خانه پدری کیانوش عیاری و اصغر فرهادی بعد از نمایش فیلم خانه پدری ناگفته هایی را مطرح کردند به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران یک روز مانده تا سی و دومیرضایت مخاطبان از فیلمردکارپت/ جلوه های ویژه منحصر به فرد در چ با نمونه های خارجی رقابت می کند
استانها شرق خراسان رضوی طباطبائی در گفتگو با مهر رضایت مخاطبان از فیلم ردکارپت جلوه های ویژه منحصر به فرد در چ با نمونه های خارجی رقابت می کند مشهد - خبرگزاری مهر معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت فیلم ردکارپت ساخته رضا عطاران که با دستمایهمهدی پاکدل: نباید فیلم های ضعیف در زمینه دفاع مقدس ساخت
مهدی پاکدل نباید فیلم های ضعیف در زمینه دفاع مقدس ساخت تهران- ایرنا- مهدی پاکدل بازیگر سینما و تلویزیون گفت حماسه دفاع مقدس برای ما ارزش بالایی دارد و نباید فیلم های ضعیف در این زمینه ساخته شود این بازیگر سینما و تلویزیون روز جمعه درحاشیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجرفیلم عیاری از توقیف خارج شد / مهرجویی، جیرانی و عطاران هم به جشنواره فجر پیوستند
فیلم عیاری از توقیف خارج شد مهرجویی جیرانی و عطاران هم به جشنواره فجر پیوستند 14 فیلم سینمایی جدید به جمع آثار حاضر در سی و دومین جشنواره فیلم فجر پیوستند به گزارش نامه نیوز فیلمهای رد کارپت رضا عطاران خوابزدهها فریدون جیرانی آرایش غلیظ حمید نعمتالله اشباح دفیلم کثیف عیاری
فیلم کثیف عیاری صحنه کشته شدن ملوک به دست پدر و برادرش در سالن پخش میشد خانمی که روی صندلی کناریام نشسته بود از وحشت چادرش را روی صورتش کشید وبعد گذشتن چند صحنه دیگر از فیلم سالن را ترک کرد به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران صحنه کشته شدن ملوک به دست پدر و برابهترین و ضعیف ترین فیلم های فجر در شیراز مشخص شد
بهترین و ضعیف ترین فیلم های فجر در شیراز مشخص شد شیراز-ایرنا- رییس اداره امور سینما یی و سمعی و بصریی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت خط ویژه به کارگردانی مصطفی کیایی بهترین و کلاشینکوف به کارگردانی سعید سهیلی ضعیف ترین فیلم های سیزدهمین جشنواره فیلم فجر در شیراز معرفی شدند بهروزاستقبال مردمی از «چ» و «50 قدم آخر»/ مخاطبان جشنواره فیلم های دفاع مقدسی را پسندیدند
فرهنگ و هنر سینمای ایران استقبال مردمی از چ و 50 قدم آخر مخاطبان جشنواره فیلم های دفاع مقدسی را پسندیدند فیلم های سینمایی 50 قدم آخر ساخته کیومرث پوراحمد و چ ابراهیم حاتمی کیا در روزهای اول نمایش در سینماهای مردمی با استقبال روبرو شدند به گزارش خبرنگار مهر فیلم سینماشهیدیفر: معراجی ها ضعیف ترین و بدترین فیلم ده نمکی است
تاریخ انتشار 20 بهمن 1392 ساعت 10 22 | شماره خبر 1376955158903114469 شهیدیفر در برنامه رادیویی سودای سیمرغ گفت در این جشنواره تا به اینجا سه تا فیلم بودند که با لحن قابل قبول دلنشین و موثری به نقش ولایت فقیه در جامعه میپردازند سودای سیمرغ در بخشی از برنامه شب گذشاکران فیلم های اشباح و شهابی از جنس نور در جشنواره فجر اصفهان
استانها جنوب اصفهان تمنایی به مهر خبر داد اکران فیلم های اشباح و شهابی از جنس نور در جشنواره فجر اصفهان اصفهان – خبرگزاری مهر معاون هنری سینمایی اداره ارشاد اصفهان از اکران فیلم های اشباح و شهابی از جنس نور در هشتمین روز از پنجمین جشنواره فجر اصفهان خبر داد علی تمنایی در گاستقبال بیجان مخاطبان از فیلم های روز هفتم جشنواره/خانه ای کنار ابرها فیلمی از جنس آسمان
استانها جنوب اصفهان گزارش مهر از جشنواره فجر اصفهان استقبال بیجان مخاطبان از فیلم های روز هفتم جشنواره خانه ای کنار ابرها فیلمی از جنس آسمان اصفهان – خبرگزاری مهر در هفتمین روز از جشنواره اصفهان بسیار از صندلی های سینما خالی ماند و با وجود اینکه فیلم خانه ای کنار ابرهاقطع گاز در پردیس «زندگی» و لرزیدن مخاطبان برای تماشای فیلمها
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰ ۳۲ قطع گاز در پردیس زندگی باعث سرد شدن بیش از حد سالنهای نمایش فیلمهای جشنواره فجر و اعتراض تماشاگران شده است یوسف زند مدیر پردیس زندگی در گفتوگویی با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا درباره این مشکل اظهار کرد از پنج شنبه صبح 17 برأی خوب اصفهانی ها به خط ویژه/ عاشق ها ایستاده می میرند فیلمی برای مخاطبان خاص
استانها جنوب اصفهان گزارش مهر از چهارمین روز فجر رأی خوب اصفهانی ها به خط ویژه عاشق ها ایستاده می میرند فیلمی برای مخاطبان خاص اصفهان – خبرگزاری مهر چهارمین روز از جشنواره فجر اصفهان در حالی به پایان رسید که خط ویژه توانست به عنوان نخستین فیلم در پنجمین جشنواره فجر ابلیت رایگان اصفهانیها را به تماشای فیلم کشاند / ازدحام مردم نصف جهان در مقابل سینماها
بلیت رایگان اصفهانیها را به تماشای فیلم کشاند ازدحام مردم نصف جهان در مقابل سینماها فرهنگ > سینما - طرح سلام سینما که با همکاری سازمان سینمایی و خانه سینما در کشور برگزار شد با استقبال مردم شهرهای مختلف روبرو شد طرح سلام سینما در اصفهان طرح سلام سینما در اصفهانفیلمساز و فیلمنامهنویس اردبیلی: سالنهای سینما در اردبیل مخاطبان را فراری میدهد
فیلمساز و فیلمنامهنویس اردبیلی سالنهای سینما در اردبیل مخاطبان را فراری میدهدفیلمساز و فیلمنامهنویس اردبیلی گفت وضعیت نامناسب سالنهای سینما به ویژه فرسودگی صندلیها و سرمای حاکم بر این فضاها سبب شده تا مردم رغبت و علاقهای به دیدن فیلم در سینماها نداشته باشند ● گزارصندلی های خالی سینما در پنجمین روز فیلم فجر اصفهان/ رأی ضعیف اصفهانی ها به پنجاه قدم آخر
استانها جنوب اصفهان گزارش مهر از جشنواره فجر صندلی های خالی سینما در پنجمین روز فیلم فجر اصفهان رأی ضعیف اصفهانی ها به پنجاه قدم آخر اصفهان - خبرگزاری مهر در پنجمین روز از جشنواره فجر اصفهان صندلی های سالن سینما برای هر دو فیلم اکران شده خالی ماند و اصفهانی ها فیلم پنج-
گوناگون
پربازدیدترینها