تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804260732




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رأی خوب اصفهانی ها به خط ویژه/ عاشق ها ایستاده می میرند فیلمی برای مخاطبان خاص


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان گزارش مهر از چهارمین روز فجر/
رأی خوب اصفهانی ها به "خط ویژه"/ "عاشق ها ایستاده می میرند" فیلمی برای مخاطبان خاص
اصفهان – خبرگزاری مهر: چهارمین روز از جشنواره فجر اصفهان در حالی به پایان رسید که "خط ویژه" توانست به عنوان نخستین فیلم در پنجمین جشنواره فجر اصفهان رأی خوب اصفهانی ها را به دست آورد اما "عاشق ها ایستاده می میرند" نتوانست بازدید کننده چندانی به دست آورد.



به گزارش خبرنگار مهر، در چهارمین روز از جشنواره فجر اصفهان خط ویژه به کارگردانی مصطفی کیایی و عاشق های ایستاده می میرند به کارگردانی شهرام مسلخی در سه سانس اکران شد.

فیلم خط ویژه که در تهران به سانس فوق العاده رسید در اصفهان نیز با استقبال خوبی روبرو شد و نخستین فیلمی است که از میان فیلم های اکران شده در پنجمین جشنواره توانست رأی خوب را به دست آورد.

این فیلم اجتماعی که مایه های فراوانی از طنز دارد با زبانی شیرین به بیان مشکلات معیشتی مردم و توزیع ناعادلانه ثروت در جامعه می پردازد.

در ابتدای فیلم دختری که بانک شاغل است، متوجه می شود که قرار است به شکل غیرقانونی 100 میلیارد تومان به حساب یکی از دانه درشت های اقتصادی واریز شود و با توجه به اینکه برادر وی هکری قوی است که پیش از این نیز به دلیل هک سایت سازمان سنجش زندانی شده تصمیم می گیرند که به همراه نامزد و برادرش طی نقشه ای حساب شده سایت بانک را هک کرده و این پول را به حساب خود واریز کنند.

در ادامه با یک اشتباه کوچک این پول به حساب دو جوان که از قضا چکی 5 میلیونی دارند واریز می شود و این اشتباه سبب آشنایی این دو گروه با یکدیگر می شود.

در ادامه ماجرا به دلیل مشکلاتی که برای این گروه پیش می آید و لحظات شادی برای مخاطبان می آفریند آنها تنها 800 میلیون از پول را برداشت کرده و مابقی را به شماره حساب افرادی که نیازمند هستند واریز می کنند.

فیلم در حالی به پایان می رسد که رانت خوار اصلی روزنامه ای را می خرد که عکس این جوانان به عنوان متهمان اختلاس بانکی بر روی آن چاپ شده و خبر از دادگاه قریب الوقوع آنها می دهد و این در حالی است که متهم اصلی از قانون می گریزد.

لازم به ذکر است بازی بازیگران فیلم به ویژه سام قریبان، میلاد کی مران و هومن سیدی در کنار دیگر بازیگران فیلم نیز خوب از آب درآمده است.

عاشق ها ایستاده می میرند، فیلمی قابل قبول با مخاطبان خاص

فیلم دیگر به نمایش در آمده  عاشق ها ایستاده می میرند که می توان گفت به عنوان فیلمی در بخش تجربه نخست فیلم قابل قبولی محسوب می شود

این فیلم با رویکرد دفاع مقدس برداشت آزاد از یک داستان واقعی است و یک خبرنگار با بازی سروش صحت به طور کاملا تصادفی دوست عراقی خود را در اخباری که از عراق در حال پخش است، می بیند و تصمیم می گیرد که به دنبال او برود و با حضور در این منطقه ماجراهایی را از سر می گذراند که در طول آنها با زندگی مردم این منطقه آشنا می شویم.

انتخاب یک خبرنگار به عنوان  شخصیت اصلی فیلم  از تیزهوشی کارگردان ناشی می شود چرا که  داستان و وقایع  فیلم با توجه به اینکه در شرایط نابسامانی عراق و حضور بعثی ها در این منطقه رخ داده است، از زبان یک خبرنگار کنجکاو که قادر به عبور از مرزهاست برای تماشاگران باورپذیرتر از افراد دیگری است که باید برای حضور آنها در این منطقه دلیلی منطقی اندیشید.

نکته جالب این فیلم این است که برخلاف فیلم های دفاع مقدس  که بیشتر درباره جانبازی ها و فداکاری های ایرانیان است بر تأثیرات جنگ بر زندگی همسایه ای که روزی دشمن ما محسوب می شد می پردازد و به جنگ به شکل  دیگری نگاه می کند و نکته جالب اینجاست که پدر کارگردان این فیلم اهل کردستان عراق بوده است.

گرچه این فیلم به دلیل زبان کردی و زیرنویس نتوانست مخاطبان زیادی جذب کند اما این مسئله از ارزش آن کم نمی کند به ویژه اینکه با توجه به موضوع این فیلم آن را می توان جزو فیلم های با مخاطبان خاص به حساب آورد.

بازی بازیگران کردی در کنار بازیگران معروفی همچون سروش صحت و پوریا پورسرخ و نشان دادن مراسم های بومی این منطقه در فیلم بسیار جذاب از کار درآمده است.


۱۳۹۲/۱۱/۲۱ - ۰۸:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن