تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802997821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بچه های «وداع» موسیقی پدرخوانده را نواختند/ دیدن کنسرت با دوربین شکاری


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی در نخستین روز موسیقی فجر
بچه های «وداع» موسیقی پدرخوانده را نواختند/ دیدن کنسرت با دوربین شکاری
کنسرت گروه موسیقی «وداع» قطعاتی از آثار آهنگسازان موسیقی کلاسیک را در دو بخش گیتار و ارکستر زهی و همچنین بخش هایی از موسیقی ایرانی را با اجرای دف نوازان در نخستین روز از برگزاری بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر در سالن اریکه ایرانیان روی صحنه بردند.



به گزارش خبرنگار مهر، کنسرت گروه موسیقی «وداع» به سرپرستی سودابه سالم در نخستین روز از برگزاری بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر در گروه موسیقی کودک شامگاه گذشته در سالن اریکه ایرانیان اجرا شد. در آغاز کنسرت سودابه سالم سرپرست این گروه موسیقی بخش های مختلف اجرا را همراه با اسامی نوازندگان اعلام می کرد. در بخش نخست از این اجرا هنرجویان نوجوان آموزشگاه «وداع» که با همین نام هم در این دوره از جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کردند با سازهای گیتار خود روی صحنه آمدند و قعطاتی از موسیقی کلاسیک این ساز را به سرپرستی فرهاد مجیدزاده اجرا کردند. در میان قطعات اجرا شده توسط این گروه گیتارنوازی اجرای دو قطعه «God father» (پدر خوانده) و «دسپرادوس» مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و با تشویق بسیاری مواجه شد.

پس از اجرای گروه گیتارنوازی کودکان همراه با خانواده های خود استراحتی کوتاه کردند. در این فاصله سودابه سالم به نقاط مختلف سالن سر می زد و به نوعی از خوب برگزار شدن کنسرت اطمینان حاصل می کرد. این آهنگساز در فرصت ایجاد شده از مشکلات و نواقص کار به خبرنگار مهر گفت: یکی از ویژگی های این دوره ازجشنواره موسیقی فجر چاپ بروشور است اما متاسفانه بروشور این کنسرت ناقص و پر از اشتباه منتشر شده و به همین دلیل ترجیح دادم معرفی هریک  از بخش ها را خودم به عهده بگیرم.

وی افزود: به عنوان مثال اسامی دو نفر از سرپرستان گروه دف نوازی یاور احمدی فر و پرهام صارمی که زحمت بسیاری برای گروه کشید در بروشور نوشته نشده است و چون این بروشورها به نوعی معرفی و جزئی از کارنامه کاری هنرمندان قرار می گیرد ترجیح دادم این بروشور توزیع نشود تا حق این دو هنرمند محفوظ بماند.      یکی از ویژگی کنسرت هایی که سودابه سالم تحت نام ارکستر کودکان ایران زمین در سالهای گذشته روی صحنه می برد، اجرای موسیقی همراه با نمایش بود که معمولا روایت هایی از داستان های کهن فارسی زبان اجرا می شد اما این کنسرت تنها به اجرای قطعاتی از موسیقی کلاسیک اختصاص داشت.

سالم درباره دلیل این تغییر در اجرا گفت: سالن اریکه ایرانیان گنجایش گروه حرکت و نمایش را ندارد و متاسفانه مسئولان هرساله نسبت به این بخش از جشنواره موسیقی فجر بی توجه هستند و غیر کارشناسی عمل می کنند به همین دلیل تصمیم گرفتم با توجه به امکاناتی که جشنواره در اختیار می گذارد این کنسرت را برگزار کنم. در واقع جشنواره موسیقی فجر فرصتی است برای کودکان که من مسئول هستم از این فرصت به نفع کودکان سرزمین ام استفاده کنم. بخش دوم از کنسرت با استراحتی کوتاه به اجرای ارکستر زهی هنرجویان آموزشگاه «وداع» اختصاص داشت و هریک از نوازندگان نوجوان با سازهای ویولن وارد می شدند و در میان تشویق تماشاگران قطعاتی از موسیقی بیزه، ویوالدی، اشتراوس، مارتین و... را به سرپرستی دانیال جورابچی روی صحنه بردند.

آخرین بخش کنسرت به اجرای گروه دف نوازان «وداع» اختصاص داشت . در این بخش از کنسرت قطعاتی از موسیقی ایرانی براساس دف نوازی اجرا شد که این بخش از اجرا با استقبال حاضرین در سالن مواجه شد. در حاشیه * گروه سنی هنرجویان گروه موسیقی «وداع» بین 8 تا 18 سال بود و قطعاتی از موسیقی کلاسیک را اجرا کردند. * حاضرین در سالن با کودکان خردسال خود در کنسرت شرکت کرده بودند که اجرای قطعات موسیقی کلاسیک نوجوانان «وداع» برای این کودکان جذابیت چندانی نداشت. * به گفته برخی از خانواده ها دلیل حضورشان اسم گروه «ارکستر زهی کودکان ایران زمین» بود که در جدول برنامه آمده بود و به دلیل وجود این اسم، اجرایی از کودکان اریان زمین به صورت نمایش و موسیقی را انتظار داشتند. *سودابه سالم هم نسبت به عنوان این ارکستر معترض بود و می گفت درج نام اشتباه در جدول، برخی خانواده ها را دچار اشتباه کرد. این آهنگساز همچنین وعده کرد در آینده ای نزدیک کنسرت موسیقی نمایش اجرا کند. * اعضای خانواده هر یک از نوازندگان نوجوان با اهدای شاخه های گل هنرجویان خود را مورد تشویق قرار می دادند. * کنسرت با نظم خوبی برگزار شد و مسئولان به افرادی که کنسرت را با دوربین و یا موبایل ضبط می کردند تذکر می دادند. * یکی از دیدنی های این اجرا این بود که پسر بجه ای هشت ساله همراه با پدرش در ردیف آخر نشسته بودند و کنسرت را نوبتی با دوربین شکاری تماشا می کردند.


۱۳۹۲/۱۱/۲۵ - ۱۰:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن