تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819168939




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترین نوع تغذیه برای ورزشکاران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
بهترین نوع "تغذیه برای ورزشکاران"
اولین و مهم‌ترین گام برای یک ورزش مناسب و رسیدن به یک نتیجه دلخواه، تنظیم کردن کالری مورد نیاز بدن است.


مجید حسن قمی کار‌شناس ارشد تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اولین و مهم‌ترین گام برای یک روزش مناسب و رسیدن به یک نتیجه دلخواه، تنظیم کردن کالری مورد نیاز بدن است. 


حسن قمی افزود: خیلی از افرادی که ورزش می‌کنند و ورزش را به قصد لاغری دنبال می‌کنند، متوجه چاق‌تر شدن خود می‌شوند و این فقط یک دلیل دارد و آن  تنظیم نکردن کالری مورد نیاز روزانه است. 


وی اذعان داشت: این اتفاق بیشتر در ورزش‌های شدید اتفاق می‌افتد که بدن بعد از ورزش کردن دچار ضعف شدید می‌شود و شخص فورا شروع به غذا خوردن می‌کند. بنابراین باید کالری را تنظیم کرد. 


وی تصریح کرد: دومین کاری که هر فرد باید در نظر بگیرد، این است که نوع حرکات ورزشی را با نوع تصویری که از خود دارد متناسب کند که در آن راستا بتوانند کالری مناسب را تنظیم کند. یک فرد بدنساز برای حجم دادن به عضلات بر مبنای نوع تمرین باید تغذیه خود را تنظیم کند. مثلا به طور معمول در این افراد توصیه می‌شود پروتئین غذایی خود را به ازای هر کیلوگرم وزن بدن ۲ گرم افزایش دهند. نکتهٔ دیگر این است که باید دو ساعت قبل و دو ساعت بعد از ورزش چیزی نخورند، که البته بعضی از افراد در این ساعات افراط و تفریط به خرج می‌دهند. بعد از تمرین به دلیل این‌که جریان خون زیاد می‌شود، نباید غذا خورد، زیرا سبب ورود غذا از سیستم عضلانی به دستگاه گوارش می‌شود. برای افراد بدنساز توصیه می‌شود دو ساعت قبل از تمرین از مواد پروتئینی و کربوهیدارت‌ها استفاده کنند و برای ورزش‌هایی مثل ایروبیک قبل از ورزش بهتر است از مواد قندی استفاده شود. نکته‌ دیگر این است که به ورزشکاران توصیه می‌شود در حین تمرین و ورزش از آب استفاده کنند. 









تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۳:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن