تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801559676




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای موسیقی ایرانی و ترکی در جشنواره موسیقی فجر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اجرای موسیقی ایرانی و ترکی در جشنواره موسیقی فجر تهران- ایرنا- گروه رهاوی در نخستین روز از بیست و نهمین دوره جشنواره موسیقی فجر به اجرای موسیقی مشترک ایرانی و ترکی پرداخت.


به گزارش ایرنا، این گروه متشکل از بکر شاهین بال اوغلو (عود و آواز)، مصطفی سلجوق اراراصلان (کمانچه کلاسیک)، احسان ذبیحی فر (کمانچه)، ساناز نخجوانی (قانون)، مجتبی عسکری (آواز) و سهیل الله دادیان (تنبک و دایره) پنجشنبه شب در فرهنگسرای ارسباران برنامه خود را اجرا کرد.
برنامه گروه رهاوی در دو بخش اجرا شد که بخش نخست آن شامل فصل ترکی و بداهه نوازی موسیقی مقامی ترکی بود.
بخش دوم برنامه این گروه که بخش مفصل تر آن بود با پیش درآمد ابوعطا آغاز شد و سپس با بیاتی یوروک سماعی، تصنیف امان، تصنیف ماهور، راست نقش بسته، نهاوند استامبول ترکی، مشق رومی، حجاز کار ساز چهارگاه، هفت ضربی چهارگاه و حجاز ماندیرا ادامه یافت و با رنگ چهارگاه به پایان رسید.
اجرای چند تصنیف قدیمی ایرانی و ترکی در برنامه گروه رهاوی با استقبال مخاطبین این گروه مواجه شد.
احسان ذبیحی فر سرپرست گروه رهاوی درباره این گروه به خبرنگار ایرنا گفت: گروه رهاوی در سال 1386 با همراهی نوازندگان ایران و ترکیه و با تکیه بر ویژگی های موسیقیایی فرهنگ دو کشور شکل گرفت.
وی ادامه داد: نخستین برنامه این گروه در سال 87 در استانبول با رپرتوار و ترکیب سازی تازه ای اجرا شد که متشکل از سازهای قانون، تار و کمانچه از ایران و عود، نی، دایره و کمانچه کلاسیک از ترکیه بود.
سرپرست گروه رهاوی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که در کنسرت هایی که اجرا می کنیم با بهره گیری از آثار موجود در موسیقی کلاسیک ایران و ترکیه، تا جایی که توان داریم پیوندهای موسیقی دو کشور را شناسایی و ارائه کنیم.
وی درباره بخش دوم اجرای گروه در جشنواره موسیقی فجر گفت: این بخش که شامل اجرای گروهی می شد، به مقایسه عملی دو فرهنگ موسیقیایی ایرانی و ترکی، با تاکید بر نقاط مشترک آن ها در اجزای مختلف موسیقی می پرداخت.
فراهنگ (5) ** 2024 ** 1917
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




25/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن