تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820228678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشور فاقد بیمارستان تخصصی طب سنتی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کشور فاقد بیمارستان تخصصی طب سنتی است مشهد- ایرنا- رییس هیات موسس تحقیقات طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تاکنون بیمارستان تخصصی طب سنتی در سطح کشور تاسیس نشده است.


دکتر سید مهدی غضنفری روزپنجشنبه درجمع خبرنگاران در مشهد افزود: بحث توسعه و نهادینه سازی طب سنتی درکشوراز حدود یک دهه گذشته آغاز شده است، به طوریکه این طب از سال 1386 وارد دانشگاه های علوم پزشکی شد.
وی خاطر نشان کرد: این درحالی است که چین ازسال 1950 اقدام به احیای طب سنتی کشورش کرده است واکنون در این کشور بیمارستان های تخصصی طب سنتی در کنار بیمارستان های طب مدرن به مردم خدمات ارایه می دهند.
عضو هیات مدیره انجمن علمی طب سنتی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت: مراکز طب سنتی در کشور ما در حد درمانگاه، کلینیک و برخی از مطب های پزشکی است.
غضنفری با اشاره به تدوین سند توسعه گیاهان دارویی و طب ایرانی در کشور، افزود: این سند به همت ستاد توسعه طب ایرانی و گیاهان دارویی که چندین وزارتخانه نظیر وزارت بهداشت، کشاورزی و وزارت امور خارجه عضو آن هستند، تدوین شده است.
به گفته وی، این سند در تیر ماه امسال در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد و اجرای آن در سطح کشور حتمی و گریز ناپذیر است.
وی خاطر نشان کرد: درحال حاضر 300 نفر دانشجو و فارع التحصیل در رشته طب سنتی و داروسازی سنتی درسطح کشور داریم که 30 نفر ازآنان متخصص طب سنتی هستند واین تعداد کمی است ومی توان از پتانسیل پزشکان عمومی با فراگیری دوره های طب سنتی در این زمینه استفاده کرد.
به گفته وی، دانشگاه های ما با علوم غربی کارمی کنند وطب ما طب غربی است زیرا دانشجوی پزشکی ما حتی یک واحد هم طب سنتی واسلامی نمی گذراند.
وی تاکید کرد: انجمن های علمی بازوهای تخصصی وزارت بهداشت هستند ومی توانند با آموزش دوره های طب سنتی بویژه آموزش سبک زندگی اسلامی وسنتی نقش مهمی درنهادینه سازی طب مکمل درکشور ایفا کنند.
وی با بیان اینکه دانشگاه ها مهمترین رکن توسعه طب سنتی هستند اما تنهاترین رکن نیستند، افزود: طب سنتی و اسلامی و ایرانی ریشه در فرهنگ و تمدن ما دارد و حوزه های علمیه و فعالان این عرصه می توانند یاری رسان خوبی باشند.
رییس هیات موسس تحقیقات طب سنتی کشور گفت: ما اکنون بر آموزش طب سنتی تاکید داریم و دراین میان می توانیم ازافرادی که پزشک نباشند اما در زمینه طب سنتی مطالعات زیادی داشته وتوانمندند به صورت استاد افتخاری استفاده کنیم.
وی درپایان به این فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد که اگر سبک زندگی اسلامی و ایرانی در کشور نهادینه سازی شود، اعصاب ها راحت شده وسلامتی مردم افزایش می یابد.
7487/659/536
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




24/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن