تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798304050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر: قوه‌قضاییه مسئول جلوگیری از رانش مجدد گودبرداری «ایران‌زمین» است/ ایران زمین می‌توانست یکی از پروژه‌های فاخر تهران باشد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر: قوه‌قضاییه مسئول جلوگیری از رانش مجدد گودبرداری «ایران‌زمین» است/ ایران زمین می‌توانست یکی از پروژه‌های فاخر تهران باشد

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر: قوه‌قضاییه مسئول جلوگیری از رانش مجدد گودبرداری «ایران‌زمین» است/ ایران زمین می‌توانست یکی از پروژه‌های فاخر تهران باشد
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر درباره سرانجام" پروژه‌ی ایران زمین" با طرح این پرسش که اگر تعدادی از افراد محله ایران زمین جمع شوند و مجوزی مثل مجوز بابک زنجانی بخواهند آیا شهرداری به آن‌ها هم چنین مجوزی را می‌دهد؟ در عین حال گفت: مسئولیت جلوگیری از رانش مجدد به قوه‌ی قضاییه باز می‌گردد.
به گزارش نامه نیوز، محمد سالاری در رابطه با پروژه‌ی ایران زمین ، با بیان این‌که آن‌چه وظیفه شورای شهر تهران بود در این مورد به خوبی انجام شد، گفت: در این زمینه جلسات متعدد برگزار و کمیته‌ای هم تشکیل شد و نتایج را هم به لحاظ این‌که چه نهادهایی در ارتباط با این موضوع مقصر بوده‌اند و هم در‌رابطه با گودبرداری اعلام کردیم. در کمیسیون شهرسازی، متوجه شدیم در اعطای مجوز به این پروژه تخلف صورت گرفته است و این زمین در زیرپهنه‌ی R231 است و در طرح تفصیلی تاکید شده است که این بافت ارزشمند مسکونی معاصر است و بر "حفظ وضع موجود"تاکید شده است. وی افزود: با توجه به اینکه در آن منطقه تمام ساختمان‌ها، دو طبقه ویلایی هستند متاسفانه شهرداری تهران در یک زمان بسیار کم در شورای معماری منطقه 2، با نظر مالک عینا موافقت و تصویب آن را به کمیسیون ماده‌ پنج منوط کرده است. این کمیسیون هم در اسرع وقت تایید کرده و بررسی آثار ترافیکی، زیست محیطی و سایرآثار آن هم دیده نشده است.


اگر تعدادی از افراد محله ایران زمین جمع شوند و مجوزی مثل مجوز بابک زنجانی بخواهند آیا شهرداری به آن‌ها هم چنین مجوزی را می‌دهد؟

وی با بیان این که تمام املاک اطراف این پروژه تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند این پرسش را مطرح کرد که اگر تعدادی از افراد این محله جمع شوند و چنین مجوزی بخواهند آیا شهرداری به آن ها هم چنین مجوزی را می دهد؟

سالاری با بیان این‌که مطرح کردن موضوع پروژه‌ ایران زمین در رسانه‌ها توسط کمیسیون شهرسازی و دغدغه‌ی شورای شهر باعث شد شورای عالی شهرسازی و معماری به این قضیه ورود پیدا کند، توضیح داد: ما به عنوان نماینده‌ شورای شهر در این شورا شرکت کردیم و پیشنهاد لغو مصوبه را دادیم که رای به ابطال داده شد.


ایران زمین می‌توانست یکی از پروژه‌های فاخر تهران باشد

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر با تاکید بر این‌که این اقدام نباید منتج به این شود که ما با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مخالفیم، گفت: پروژه ایران زمین می‌توانست با توجه به طراحی‌ها و مشاورانی که در حوزه‌های مختلف داشت، یکی از پروژه‌های فاخر تهران باشد اما اگر در پهنه و جای مناسب بارگذاری می‏‌شد.

وی هم‌چنین از مکلف کردن شهرداری برای این‌که از مالک بخواهد نسبت به مقاوم‌سازی جداره‌های گود اقدام کند، خبر داد و تصریح کرد: در ارتباط با آینده این پروژه‌ها، شورای عالی شهرسازی از شهرداری خواسته با مالک گفت‌و‌گو کند و پیشنهاد‌های جدیدی در غالب مفاد طرح تفصیلی و جامع بیاورد. مثلا پروژه می‌تواند همین تعداد طبقات زیرزمین را داشته باشد و طبقاتی هم در بالا داشته باشد. مطالبات مالک هم می‌تواند در همین پروژه لحاظ شود و مابقی آن، در پروژه‌های دیگر به کار گرفته شود و یا اینکه کل مجوز پروژه به ملک دیگری و در پهنه‏‌هایی که مجاز است منتقل شود.


مالک مقصر نیست

سالاری با بیان این‌که مالک مقصر نیست، گفت: مالک هر پروژه‌ای می‌خواهد به سود بیشتری برسد و این وظیفه‌ی ما تصمیم سازان است که با چنین پروژه‌هایی در پهنه‏‌های غیر مرتبط موافقت نکنیم.

وی با بیان این‌که مسئولیت جلوگیری از رانش مجدد به قوه‌ی قضاییه باز می‌گردد، به ایسنا گفت: شورای شهر و شهرداری ابزار عملیاتی برای این‌که مالک را مجبور به مقاوم‌سازی جداره‌ها کنند ندارند. نهایتا شهرداری می‌تواند با هزینه‌های خودش این‌کار را انجام دهد و بعد از هزینه‌های مالک کم کند اما چون دخل و تصرف در ملک است ممکن است مشکل حقوقی ایجاد شود.

سالاری افزود: قوه قضاییه باید کاری مثل شورای عالی شهرسازی انجام دهد و در یک دادگاه ویژه به شکایت شهروندان رسیدگی کند و مالک را مجاب کند جلوی رانش بیشتر و آسیب رسانی به ساختمانهای مجاور را بگیرد.

به گزارش ایسنا، بابک زنجانی به عنوان مالک پروژه تجاری در خیابان ایران زمین، در حال حاضر در زندان به سر می‌برد و درگیر پرونده‌های دیگری است. حالا باید دید آیا رسیدگی به این پروژه و شرایط گود 40 متری آن خیابان و مردم نگران محلات اطرافش به بعد از دادگاه و ماجراهای این فرد موکول می‌شود و یا دستگاه‌های مربوط زودتر فکری به حال آن می کنند.




1392/10/19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن