تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به جرّاح مدائنى فرمودند: آيا به تو بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، سهي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804632298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سقوط بورس و سکوت مسؤولان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سقوط بورس و سکوت مسؤولان
در حال حاضر 45 میلیون نفر دارای سهام عدالت بوده و هفت میلیون نفر دارای کد سهامداری هستند؛ یعنی در مجموع 52 میلیون نفر در بازار سرمایه درگیر هستند و پاسخ این 52 میلیون نفر را چه کسی می دهد؟
کد خبر: ۳۷۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۱ - 13 February 2014


شاخص بورس تهران در ادامه روند نزولی خود دیروز با افت دسته جمعی نمادها مواجه و وارد کانال78 هزار واحدی شد.

به گزارش قدس آنلاین، بورس تهران هفته هاست حال و روز خوبی ندارد و روزانه با افتهای شدید خود دل هزاران سهامداران بورس را ناامید می کند.

بدین ترتیب روزهای خوش بورس در حالی با مصوبه مجلس در خصوص نرخ خوراک شرکتهای پتروشیمی و بهره مالکانه معادن به اتمام رسیده است که در این اوضاع هیچ کس از مسؤولان بورس پاسخگوی زیان 50 درصدی سهامداران در مدت کوتاه نبوده و در برابر زیان هنگفت سهامداران واکنشی نشان نمی دهند.

این در حالی است که مسؤولان بورس نباید تنها در شرایط مثبت پاسخگو بوده و با خوشحالی فتح قله های بلند را جشن بگیرند، بلکه فعالان بازار سرمایه بخصوص سهامداران انتظار دارند مسؤولان در زمان زیان نیز پاسخگو باشند.

در این باره خبرگزاری ها در تحلیل های متفاوت نوشتند، این اوضاع در حالی سهامداران بخصوص سهامداران تازه وارد را بشدت نگران و متضرر کرده است که نهال بی اعتمادی در بورس تهران در حال بزرگ شدن بوده و هر روز شماری از سهامداران در تلاشند بقای بورس را به لقایش بخشیده و از این بازار پر ریسک خارج شوند.

مصوبه مجلس در خصوص افزایش بهره مالکانه معادن و نرخ خوراک شرکتهای پتروشیمی بشدت بورس تهران را تحت تاثیر قرار داد و موجب کاهش ارزش 58هزار میلیارد تومانی بازار سرمایه و بی اعتمادی سهامداران به این بازار شده است.

نگرانی 52 میلیون نفر

در این باره میلاد رشیدی-فعال بازار سرمایه به ایسنا گفت:از روزی که بهره مالکانه معادن و نرخ خوراک شرکتهای پتروشیمی در مجلس به تصویب رسیده است 43 هزار میلیارد تومان از ارزش بورس و 15 هزار میلیارد تومان از ارزش فرابورس کاسته شده است.

وی افزود:در مجموع دو هزار و 200 میلیارد تومان مابه التفاوت نرخ خوراک شرکتهای پتروشیمی و بهره مالکانه معادن است که قرار است از شرکتهای سنگ آهنی اخذ شود، این در حالی است که با این مصوبات تاکنون 58 هزار میلیارد تومان از ارزش بازار سرمایه کاسته شده است.

وی ادامه داد: بدین ترتیب می توان گفت در حال حاضر به خاطر 2 هزار و 200 میلیارد تومان، 58 هزار میلیارد تومان از ارزش بورس و فرابورس کاسته شده است و این سوال از کل نمایندگان مجلس و کل مسؤولان به وجود می آید که آیا باید به خاطر 2 هزار و 200 میلیارد تومان ، 58 هزار میلیارد تومان از ارزش بازار سرمایه کاسته شود.؟

وی یاد آور شد:در حال حاضر 45 میلیون نفر دارای سهام عدالت بوده و هفت میلیون نفر دارای کد سهامداری هستند؛ یعنی در مجموع 52 میلیون نفر در بازار سرمایه درگیر هستند و پاسخ این 52 میلیون نفر را چه کسی می دهد؟

این فعال بورس ادامه داد:از سوی دیگر بی اعتمادی به وجود آمده در بازار سرمایه را چگونه می توانیم جبران کنیم و بی اعتمادی ایجاد شده در بین سهامداران را چه کسی باید پاسخگو باشد؟

انتقاد سهامداران از مسؤولان بورسی

جمعی از سهامداران بورس ظهردیروز با تجمع روبه‌روی تالار معاملات بورس با انتقاد نسبت به انتقال شرکتها از بازار پایه فرابورس به بازار توافقی، خواستار استعفای مدیران بورس شدند.
به گزارش فارس، به دنبال انتقال 14 نماد از بازار پایه فرابورس به بازار توافقی، برخی سهامداران در شکواییه‌ای اعتراض خود را مطرح کردند.

در پلاکاردهایی که این سهامداران در دست داشتند، خواستار استعفای امیر هامونی مدیرعامل فرابورس و علی صالح‌آبادی رئیس سازمان بورس شده‌اند.

یکی از سهامداران در بین این افراد طی گفت‌وگویی با فارس تأکید کرد: در حالی سهامداران به سازوکار بورس اعتماد کرده‌اند که تصمیمات یک شبه به زیان بسیاری از سهامداران منجر شده است.

وی ادامه داد: در این میان شرکت‌هایی به بازار توافقی منتقل می‌شوند که در آینده برخی پروژه‌های آنها افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

یکی از سهامداران بورسی تأکید کرد: متأسفانه مدیران سازمان در خصوص افزایش سرمایه و اعلام اطلاعات شفاف‌سازی شرکتها سختگیری‌های زیادی کرده و بازار در ابهام به سر می‌برد.
ایرنا هم گزارش داد تالار بورس کرج دیروز شاهد انتقادات سهامداران درخصوص کاهش قیمت سهام و شاخص بورس بود.

گفتنی است، دیروز یک مقام بورسی در تماس تلفنی از اعتراض‌های سهامداران ابراز بی‌اطلاعی کرد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن