تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798403353




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور طراحان معتبر بین المللی موتور در ایران/ رونمايي از نسل جديد موتورهاي ديزلي با حمايت وزرات نفت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: دبیر اجرایی همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت خبر داد:
حضور طراحان معتبر بین المللی موتور در ایران/ رونمايي از نسل جديد موتورهاي ديزلي با حمايت وزرات نفت
هشتمین همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت از روز 28 تا 30 بهمن ماه سال جاری با حضور خودروسازان و قطعه سازان داخلی و بین المللی، در مرکز همایش های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می شود.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،  امیر عباس حسيني، معاون فناوری و روابط بین الملل پژوهشگاه صنعت نفت و دبیر اجرایی همایش، در تبيين ضرورت‏ ها و اهداف برگزاري سمينار موتورهاي درون‏سوز و نفت، كه هشتمين دوره آن در پ‍ژوهشگاه صنعت نفت برگزار خواهد شد، بيان داشت: در هفت دوره قبلي اين همايش توانمندي‏ ها و يافته‏ هاي متخصصان داخلي و بعضا بين‏الملي در حوزه قواي محركه خودرو ارایه شدند. اهداف دوره ‏های قبلي بر رشد تكنولوژي، روش‎‏هاي جديد طراحي موتور، توسعه قواي محركه و موتورهاي درون‏سوز بوده تمرکز داشتند.

حسيني اشاره کرد كه يكي از دغدغه‏ هاي اصلي اين همايش كه در دوره‏ هاي گذشته چندان به آن توجه نشده بود، حضور متوليان سبد سوختي كشور از ابتدا تا انتهای برگزاری آن است و هشتمين دوره اين همايش با محوريت سبد سوختي كشور برگزار خواهد شد.

وي در ادامه  با بيان اين كه سبد سوختي كشور شامل سوخت به معناي عام و روغن به عنوان محركه موتور است گفت: هر دو اين عناصر اثراتی متقابل بر موتور و قواي محركه و نيز محيط زيست دارند و با توجه به اين كه  يكي از دغدغه‏ هاي سبد سوختي كشور ساخت سوخت‏ هاي ديزلي و بايوديزلي سازگار با محيط زيست است، يكي از محورهاي اصلي همايش اين نوع سوخت‏ ها خواهد بود.

دبير اجرايي همايش يكي ديگر از اولويت‏ ها را جلوگيري از هدررفت انر‍ژي با تمركز بر سيستم‏ هاي هم‏زمان گرما- حرارت(CHP) دانست و گفت: اين همايش با دو راهبرد اساسي فناوري‏هاي مرتبط با توسعه قواي محركه و بهينه‏ سازي مصرف انرژي برگزار خواهد شد.

حسيني با اشاره به اين كه پژوهشگاه صنعت نفت ركن توليد و توسعه فناوری در حوزه سوخت و نفت و بنابراين، در كنار انجمن موتور و دانشگاه صنعتی شريف، از متوليان حوزه فناوری و دانش قواي محركه است ابراز اميدواري كرد كه با استمرار اين همكاري و تعامل، استراتژي سبد سوختي كشور كه بر توانمندي‏ هاي كشور منطبق است با موفقيت توسعه یابد.

وی سپس ادامه داد: با توجه به اين كه كشور ما هم توليدكننده سوخت و انرژي است و هم در زمينه فناوری خودرو و مصرف جايگاهی قابل‏ توجه دارد، صاحب‏نظرن عرصه فناوری و توليد در دنيا و بزرگ‏ترين كشورهاي طراح و توليدكننده قواي محركه در اين همايش حضور خواهند داشت.

وي با بيان اين كه بزرگ‏ترين طراحان موتور دنيا، همانند اتريش و آلمان، در اين همايش شركت دارند بيان داشت که ديگر كشورهاي شركت ‏كننده در همايش در قالب همكاري با قطعه ‏سازان خودرو در نمايشگاه جانبي كه توانمندي قطعه‏ سازان داخلي را به نمايش مي‏ گذارد شركت خواهند كرد.

در بخش بين‏ الملل، وی آشنايي با وضعيت كشور در زمینه توسعه فناوری، هم در زمينه سوخت و روغن و هم در زمينه توسعه و توليد قواي محركه، را از مهم‏ترين اهداف همايش برشمرد تا شركت‏هاي خارجي بتوانند علاوه بر آشنايي با توانمندي‏ هاي متخصصان داخلي، همكاري با شركت‏هاي داخلي را مغتنم شمارند و زمينه همكاري در اين حوزه‏ ها به‏ تدريج بيش‏تر شود.

*سبد سوختی محور جدید همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت

 وي با اشاره به اين كه شعار اصلي همايش سبد سوختي كشور است، ديگر شعار مهم اين كنفرانس را محيط زيست پايدار و بهينه‏سازي مصرف انرژي برشمرد.

دبير اجرايي اين همايش در ادامه افزود: چيزي كه در اين همايش بسيار مشهود خواهد بود و به نوعي براي اولين بار اتفاق خواهد افتاد حمايت وزارت نفت از موضوعات ارایه‏شده در همايش است.
 
حسيني با اشاره به اين كه اين همايش هم براي خواص و هم براي عامه مردم مثمرثمر است گفت: همايش مذكور در بخش علمي كه به فناوری‏ هاي توسعه موتور و سوخت مي‏ پردازد به خواص مربوط است و عموم مردم نیز از برخي از ميزگردهاي اين كنفرانس، علي‏ الخصوص بخش‏ هايي كه به سبد سوخت مي‏ پردازند، استقبال خواهند کرد. در اين بخش نمايندگان سازمان محيط زيست،

 نمايندگان صنعت خودرو، نمايندگان وزارت نفت و به نوعي تركيبي از متوليان چرخه چاه تا چرخ حضور خواهند داشت. در اين بخش بحث‏ هايي مانند سبد سوخت، وضعيت آينده كشور، اثرات فعلي زيست‏ محيطي، راه‏هاي برون ‏رفت از مشكلات فعلي ناشي از فناوری كيفيت سوخت و كيفيت قواي محركه و راه‏هاي دست‏يابي به سوخت‏ هاي پاك‏تر و قواي محرك ه‏ای با قابليت استفاده از این سوخت‏ ها به چالش کشیده و درباره آنها تبادل نظر خواهد شد.
 
* رونمايي از نسل جديد موتورهاي ديزلي با حمايت وزرات نفت

حسيني با اشاره به اين كه اين همايش در سه روز برگزار خواهد شد گفت: در روز سوم كارگاه‏هايي هم در بخش‏هاي تخصصي و هم عمومي برگزار خواهند شد كه با توجه به ماهيت‏شان با استقبال عام‏تر دانشگاهيان و صنعت‏گران، به‏خصوص در بخش فناوری‏هاي ساخت و طراحي قطعات جديد خودرو و قواي محركه، قرار خواهند گرفت.

اين كارگاه‏ها هم‏زمان در پژوهشگاه صنعت نفت و شركت طراحي و توليد قواي محركه برگزار خواهند شد و در روز اول اين كنفرانس نیز در نمايشگاهي با حضور مقامات عالي‏ رتبه وزارت نفت و وزارت صنعت معدن و تجارت از نسل جديد موتورهاي ديزلي که با حمايت وزارت نفت طراحي و ساخته ‏شده‏اند رونمايي خواهد شد.

وي در ادامه اضافه كرد كه متخصصان رشته ‏هاي مهندسي مكانيك، شيمي و مهندسي نفت و پالايش مخاطبان اصلی كارگاه‏های مختلف این همایش خواهند بود.

دبير اجرايي همايش در ادامه اشاره كرد که مديران عامل و اعضای هيئت مديره شركت‏ هاي مهم طراحي موتور در دنيا در اين كنفراس حضور دارند و سخنراني خواهند کرد و با اشاره به سخنرانان كليدي داخلي و خارجي در روز اول برگزاری گفت: مدير عامل و قائم مقام دو شركت مطرح آلماني و اتريشي درباره روش‏ هاي متداول اتحاديه اروپا در زمينه سبد سوخت و آينده فناوری در دنيا سخن خواهند گفت و سخنرانان داخلي نیز درباره توسعه فناوری توليد قواي محركه منطق با استانداردهاي روز و فناوری روغن به ارایه نظر خواهند پرداخت. 

معاون فناوري و روابط بين ‏الملل پژوهشگاه صنعت نفت با تاكيد بر اين كه مقالات ارسال‏ شده به دبيرخانه همايش بيش از دویست عنوان است گفت: مقالات ارسالي داراي وزن داخلي‏ اند كه از بین آنها حدود شصت مقاله در روزهاي اول و دوم همايش به صورت پوستر و شفاهي ارایه خواهند شد.

 به گفته وي در روز دوم، روز اختتامیه، مباحث ارایه ‏شده جمع‏ بندی و از آنها نتیجه ‏گیری خواهد شد و بيانيه علمي اين همایش كه معطوف به ارایه راهكارهاي اجرايي است و مي‏ تواند کشور را به هدف نهايي توسعه متوازن سبد سوخت كشور سوق دهد تهيه و تنظيم خواهد شد.

وي در پايان با اشاره به برترين‏ هاي اين همایش گفت: برترين‏  ها در حوزه‏ هاي صنعتگر برتر، پژوهشگر برتر، سازمان و شركت برتر پژوهشي و نيز قطعه ‏ساز و مقاله برتر براساس شاخص‏ هاي موجود مشخص و معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن