تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820568033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سنبل الطیب مسکن سردردهای میگرنی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سنبل الطیب مسکن سردردهای میگرنی تهران بزرگ - ایرنا - محقق و پژوهشگر گیاهان دارویی با اشاره به خواص و فواید درمانی گیاه سنبل الطیب، گفت: این گیاه در کاهش سردردهای میگرنی موثر بوده و آن را تسکین می دهد.


ˈروزبه فرهودیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه گیاه دارویی سنبل الطیب دارای خواص آرام بخش قوی است، افزود: این گیاه در التیام زخم ها نیز موثر است.
وی ادامه داد: این گیاه همچنین دارای خواص ضد صرع، ضد تشنج، معرق، ادرارآور، اشتها آور، مقوی قلب است و اختلالات زمان یائسگی، سکسکه های مداوم، بی خوابی، خستگی و بیماری های عصبی را تسکین می دهد.
وی به برخی از روشهای استفاده از سنبل الطیب اشاره کرد و گفت: برای تهیه دمنوش با کاربرد آرام بخش، ریشه خشک شده سنبل الطیب را شسته و مقداری معین آب جوش به آن اضافه شود و حدود 15 الی 20 دقیقه دم بکشد تا ترکیبات شیمیایی آرام بخش این گیاه آزاد شود.
فرهودی با اشاره به اینکه در صورت تمایل می توان از 15 گرم سنبل الطیب و 15 گرم گل گاوزبان به همراه یک عدد لیمو عمانی برای تهیه دمنوش آرام بخش استفاده کرد، اظهار کرد: نوشیدن این دمنوش حداقل نیم ساعت قبل از خواب بسیار مفید و آرام بخش است.
وی اظهار کرد: مخلوط 10 گرم پودر ریشه خشک این گیاه به همراه 30 گرم گل خشک بابونه در درمان و التیام زخم های موضعی نافع است.
محقق و پژوهشگر گیاهان دارویی گفت: همچنین مصرف روزانه مخلوط 5گرم پودرخشک ریشه سنبل الطیب و 5 گرم بذر آسیاب شده رازیانه به همراه کمی نبات ساییده شده در درمان نفخ، بهبود عملکرد کبد و معده و رفع سردرد مزمن موثر است.
به گفته وی این گیاه برای افرادی که دارای نارسایی کلیه هستند مضر است و ازاین افراد خواست پیش از مصرف این گیاه با پزشک معالج خود مشورت کنند.
وی افزود: مصرف این گیاه به همراه داروهای شیمیایی آرامش بخش برای نارسایی کلیه می تواند تداخل دارویی ایجاد کند و این موضوع بایستی با مجوز پزشک معالج صورت گیرد.
فرهودی تاکید کرد: مصرف بی رویه این گیاه عوارض جانبی دارد و مصرف بیش از حد آن توصیه نمی شود و حداکثر میزان استفاده از دمنوش این گیاه 4 شب در هفته و به همراه گل گاوزبان است.
وی گفت: این گیاه دور از آفتاب و در جای خنک نگهداری شود و با توجه به اینکه ریشه این گیاه برای درمان زخم و تهیه دمنوش استفاده می شود قبل از مصرف کاملا شسته شود.
تهرام/519**1565
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن