تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818882824




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشگیری از خام فروشی معادن مدنظر مسئولان استان قرار گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پیشگیری از خام فروشی معادن مدنظر مسئولان استان قرار گیرد یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: زیر ساخت های توسعه صنعت شامل آب، ایجاد تمامی خطوط ارتباطی، ایجاد واحدهای فناوری و پیشگیری از خام فروشی معادن مدنظر مسئولان استان قرار دارد.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، ˈسید محمد میرمحمدیˈ در نشست هیات رییسه تشکل های صنعتی استان در محل فولاد آلیاژی ایران با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: یزد از قابلیت های صنعتی بالایی برخوردار است که از جمله می توان به ظرفیت موجود در خصوص معادن در استان اشاره کرد.
وی گفت: در بخش صنعت نیروهای انسانی بسیار کارکشته، کاردان و فرهیخته ای داریم و همچنین از لحاظ تامین امکانات، کارآفرین و سرمایه گذار وضعیت مطلوبی در استان مشاهده می شود.
میرمحمدی به ضعف مدیریت در برخی بخش ها اشاره و تاکید کرد: باید این قابلیت در استان یزد ایجاد شود که از همه سرمایه گذاریهای موجود بهره برداری کامل شود.
وی افزود: با توجه به نیروی انسانی فرهیخته در استان ظرفیت های موجود باید بالفعل گردد و گسترش صنعت با چرخه های کامل محقق شود.
میرمحمدی رویکرد استان یزد را حرکت به سمت صنایع ˈهای تکˈ عنوان کرد و خاطر نشان کرد: اگر زیرساخت های لازم برای توسعه صنعت وجود نداشته باشد با مشکل جدی مواجه می شویم که یکی از این زیرساخت ها کمبود آب در استان است.
همچنین معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یزد از لحاظ شاخص های موجود در رتبه چهارم این وزارت خانه بدون احتساب بخش تجارت قرار دارد.
ˈ حسین ابویی ˈ افزود: با در نظر گرفتن بخش تجارت استان یزد در رتبه پنج کشوری این وزارت خانه قرار می گیرد که این از همت بالا و افق روشن مردم استان ناشی می شود.
ابویی ادامه داد: هر پروژه صنعتی در خصوص کنستانتره، گندله سازی و صنایع مرتبط با در نظر گرفتن ظرفیت معادن استان یزد می توانند با استفاده از فاینانس و صندوق توسعه ملی به بانک عامل معرفی شوند.
وی با اشاره به اینکه استان باید بر روی چند صنعت متمرکز شود، گفت: یکی از محورهای قابل توسعه در استان یزد صنعت نساجی است که در این زمینه تجربه خوبی در این استان وجود دارد.
وی خواستار طراحی، بازیابی و شناسایی بازرهای جهانی توسط متخصصین صنعت نساجی در استان شد و تاکید کرد: یزد در تولید پوشاک می تواند پیشرفت مطلوبی داشته باشد.
وی یکی دیگر از صنایع استان که قابلیت رشد دارد را تولید فولاد عنوان کرد و گفت: ذخایر قطعی سنگ آهن در کشور 2 و نیم میلیارد تن و ذخایر غیر قطعی 6 میلیارد تن است که باید از خام فروشی جلوگیری شود و در راستای آمایش سرزمین حرکت کنیم.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید حلقه های تولید فولاد را کامل کنیم تا ارزش افزوده بیشتری نصیب کشور شود، خاطر نشان کرد: تکنولوژی های جدید تولید فولاد همراه با کاهش مصرف آب باید در استان یزد اجرایی شود.
وی یادآور شد: با توجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت حامل های انرژی باید تعدد حمل و نقل جاده ای کاهش و حمل و نقل ریلی افزایش یابد.
ابویی در بخش دیگری از سخنان خود استان های یزد، کرمان و خراسان رضوی را به عنوان مراکز اصلی معادن مواد اولیه فولاد در کشور عنوان و تصریح کرد: هجرت همه صنایع در سطح کشور به سمت صنایع ˈهای تکˈ است که در استان یزد نیز پتانسیل خوبی در این زمینه وجود دارد.
وی با یادآوری وجود اساتید و متخصصین برجسته در استان از نظر آشنایی با تکنولوژی های صنایع الکترونیک وIT ، گفت: شرکت ایمیدرو می تواند در پروژه های استان تا 49 درصد مشارکت نماید که این مشارکت در مناطق محروم تا 100 درصد است.
همچنین نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به نیمه تمام ماندن پروژه های تولید 8 میلیون تن فولاد در سطح کشوربه دلیل کمبود اعتبارات، گفت: هم اکنون 20 میلیون تن سنگ آهن از کشور به صورت خام صادر می شود که ارزش افزوده ندارد و شغل آنچنانی ایجاد نمی کند.
ˈمحمد صالح جوکارˈ گفت: بزرگترین معدن روی کشور در استان یزد وجود دارد و از لحاظ تولید پوشاک و ایجاد مراکز تولیدی ˈهای تکˈ نیز ظرفیت خوبی در استان موجود است.ک1
7536/1968
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن