تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803093741




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شوراهای فرهنگ عمومی از بازوهای مهم مهندسی فرهنگی هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شوراهای فرهنگ عمومی از بازوهای مهم مهندسی فرهنگی هستند جیرفت - ایرنا - رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: شوراهای فرهنگ عمومی کشور، استان و شهرستان یکی از مهمترین بازوهای اجرایی مهندسی فرهنگی هستند.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ˈمهدی خاموشیˈ عصر سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان افزود: تولید فرهنگی، هدایت تولیدات فرهنگی و پرورش نخبگان فرهنگی مطالبه ما از شورای فرهنگ عمومی است و در این راستا حوزه های علمیه یکی از راهکارهای اساسی برای دفاع در برابر تهاجم هاست.
وی بیان کرد: در چارچوب کار فرهنگی می تواند در میان مدت به جای حوزه های علمیه بزرگ حوزه های علمیه کوچک تشکیل شود و جایابی ویژه و جبهه مقابل را مطالعه کرد و جبهه خودی را آرایش داد.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه تقاضای ما حرکت جمعی شورای فرهنگ عمومی کل کشور است گفت: این حرکت ثمرات بسیار مبارکی را به ارمغان خواهد آورد، شما نخبگی و آگاهی دارید و باید در نقشه کلی کشور تاثیر بگذارید تا از قاعده بالا بیاید چرا که وقتی اطلاعات تفصیلی در بر داشته باشید ما طراحی بهتری خواهیم داشت.
وی تاکید کرد: ریاست شورای فرهنگ عمومی بخش های مختلف شورا را موظف کند که پاسخگو باشند و گزارش بگیرد، اطلاع رسانی داشته باشیم تا به صورت مستمر چنین شود.
وی گفت: وحدت عمومی اجرایی را شورای فرهنگ عمومی می تواند شکل دهد و گزارش گیری ها افراد را می تواند در صحنه چالش ها وارد کند.
حجت الاسلام خاموشی افزود: در حوزه فرهنگ باید خلاء ها را جبران کنیم و پیوسته بگوییم بحث فرهنگ چیست.
وی اظهار کرد: امسال با کمک نمایندگان مردم در مجلس اعتباراتی برای تکمیل کمی و کیفی مراکز جنوب استان گذاشته شده است که اعتبارات مورد نیاز به قدر توان دولت فراهم می شود.
وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی که پیروز شد دغدغه فرهنگی اصلی ترین دغدغه عالمان دینی در راس آن امام راحل بود و اگر بگوییم فرهنگ جنبه معنایی یک ملت یا یک منطقه است بهترین تعریف را کرده ایم.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: حلقه اصلاحات برای بهینه شدن از انسان آغاز می شود و بعد به خانواده و جامعه می رسد، علت انقلاب هم همین بود و اگر به دشمنان نظام توجه کنیم می بینیم کسانی که با این جنبه معنایی مخالفت داشتند و دارند، می گویند انقلاب نباید باشد.
وی با بیان اینکه آزادی اومانیستی با آزادی الهی تفاوت دارد، افزود: آزادی در محدوده شرع مورد نظر ماست و گرنه آزادی بی حد و حصر که غرب و شرق گرفتار آن هستند، باورهای ما با آن سازگاری ندارد و با این نگاه، انقلاب اسلامی دشمنی ها را تحمل و تاکنون مقابله کرده است.
وی گفت: در جنگ فیزیکی اوایل انقلاب، جنگ اعتقادی وجود داشت، منافقین میتینگ می گرفتند و با برداشت های خود قرآن را تفسیر می کردند، آدمی که با افتضاح امروز اردوگاه اشرف فسادش جهانگیر شده است و همه دنیا می دانند او چقدر مفسد است مدعی فهم دین بود.
وی بیان کرد: بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص جبهه فرهنگی انقلاب به معنای نبرد است؛ یعنی قرارگاه فرهنگی که قرارگاه دشمن هم در برابر آن و ابزار به کار رفته برای زدودن فرهنگ اسلامی ایرانی و سبک زندگی مطلوب است.
وی گفت: ما برای حفظ فرهنگ و رساندن پیام خود به غرب و بیرون مرزها می خواهیم کار کنیم و این قرارگاه که رهبری فرمودند اقتضای قرارگاهی دارد.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی، مهندسی فرهنگی را یکی از کار ویژه ها برشمرد و افزود: مطالبه رسمی رهبر معظم انقلاب از شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که درباره فرهنگ و مهندسی فرهنگی کار شود.
وی برخی عناصر فرهنگ را مسجد، حسینیه، سینما، نمازجمعه، کتابخانه و بازارچه های تجسمی ذکر کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب مثال زدند که فرهنگ مضاف غیر فرهنگ اصیل است و فرهنگ تولید، اقتصاد مقاومتی و مصرف بهینه است که باید در فرهنگ آورد و در نقشه مهندسی فرهنگ آمده و جامعیت خوبی دارد.ک/2
7445/8154/2624
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




22/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن