تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818825004




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصلی ترین دستاورد انقلاب اسلامی استقلال کشور و رهایی از وابستگی علمی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فجرس35/ حماسه و امید اصلی ترین دستاورد انقلاب اسلامی استقلال کشور و رهایی از وابستگی علمی است تهران - ایرنا - رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی وعلوم جوی گفت: یکی از اصلی ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، استقلال سیاسی کشور است و امروز بدون هیچ گونه وابستگی تصمیم های بزرگ سیاسی اخذ می شود.


وحید چگینی روز سه شنبه در حاشیه راهپیمایی سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی و روز 22 بهمن به خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: خوشبختانه امروزه مسوولان کشور بر اساس نیاز و مصالح کشور و هیچ گونه وابستگی تصمیم گیری می کنند و این موهبتی است که از انقلاب اسلامی نصیب ما شده است.
وی اظهار داشت: با وجود چالش ها و تحریم ها که کشور ما با آن مواجه بود، خوشبختانه انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی در عرصه های مختلف برای کشور به همراه داشته است که این راه با قدرت هرچه تمامتر پیش می رود.
چگینی ادامه داد: اکنون فرامین الهی و اسلامی در کشور ساری و جاری است که این از برکات و رهنمودهای مقام معظم رهبری است که کشور با قوانین اسلامی هدایت می شود و در حال گسترش نیز هست.
وی به پیشرفت های علمی در کشور اشاره کرد و گفت: زمانی کشور ما در تمام زمینه ها وابستگی علمی و فناورانه داشت اما اکنون در بیشتر حوزه های علمی پیشرفت ها قابل ملاحظه ای کرده است به گونه ای که در برخی رشته ها در منطقه و دنیا به عنوان یک کشور پیشرو مطرح است.
رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی افزود: در حوزه دریا و اقیانوس هم پیشرفت های خوبی داشته ایم به عنوان مثال زمانی در بخش بندر سازی به طور کامل به خارج از کشور وابسته بودیم اما اکنون بدون وابستگی به خارج از کشور محققان داخلی قادر به طراحی و ساخت بندر هستند.
وی گفت: قبل از انقلاب فقط قادر به ساخت لنج بودیم اما اکنون توانایی ساخت کشتی تحقیقاتی ، بازرگانی ، مسافربری و نظامی را داریم.
چگینی اظهارداشت: فناوری ساخت سکوهای دریایی در کشور وجود نداشت اما امروزه علاوه بر ساخت سکو قادر به ساخت سکوی نیمه شناور در دریاها هستیم ، همچنین در ساخت لوله برای احداث خطوط زیر آب برای انتقال آب ، نفت و گاز هو خودکفا شده ایم.
وی گفت: همچنین در زمینه های علوم مختلف از جمله هوافضا ، هسته ای ، سلول های بنیادی ، پزشکی ، نانو فناوری ، زیست فناوری و طب سنتی بسیار پیشرفت کرده است.
چگینی تاکید کرد: البته هنوز تا رسیدن به آرمان های بلند انقلاب اسلامی راه زیادی در پیش داریم که قطعا با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و کنار زدن چالش های مختلفی که کشور با آن روبروست، به آنها دست خواهیم یافت و پیشرفت های خوبی در کشور صورت خواهد گرفت.
علمی ( 4 ) **9014**1599
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




22/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن