تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819234759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقلاب اسلامی، آغاز عصر جدید طلایی جهان اسلام است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

انقلاب اسلامی، آغاز عصر جدید طلایی جهان اسلام است مشهد - ایرنا - قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، عصر امام رضا (ع) را به دلیل رشد علوم مختلف، عصر طلایی نامید و گفت: انقلاب اسلامی، آغاز عصر جدید طلایی جهان اسلام است.


به گزارش روز دوشنبه آستان قدس رضوی، ˈسید احمد علویˈ در مراسم معرفی رئیس جدید دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)، زمان کنونی را دارای شباهت های بسیار با دوران حضرت امام رضا (ع) دانست.
وی بیان کرد: در زمان حضرت امام رضا (ع)، توسعه قلمرو فیزیکی مطرح بود و بحث امروز، دهکده جهانی و ورود اندیشه ها و افکار مختلف از فرقه های منحرفی است که هر روز از طریق فضای مجازی منتشر می شود.
وی اظهار داشت: می توان به جرات گفت که انقلاب اسلامی در یک مقیاس وسیعتر، دوران طلایی شکوفایی اسلام و معارف الهی را ایجاد کرد که بوجود آمدن این بستر مرهون تلاش خستگی ناپذیر امام راحل، رهبری های مدبرانه رهبر معظم انقلاب و پایمردی روحانیت معظم و مردم ولایتمدار ایران اسلامی است.
وی با بیان اینکه دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی برای نوجوانان و جوانان است، افزود: امروز نه تنها آحاد مردم ایران که همه جهانیان باید از ثمرات و برکات انقلاب اسلامی بهره مند شوند.
وی اظهار داشت: هرچند استکبار جهانی همواره در حال مسموم کردن فضا علیه جمهوری اسلامی است اما ما باید هوشیار باشیم و قدر این نظام و انقلاب را بدانیم و برای رشد و تعالی اهداف آن تلاش کنیم.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در بخشی از سخنان خود به عملکرد آستان قدس به عنوان یکی از نهادهای مهم پس از انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: تقریبا مشابه همین عوائد موقوفات، قبل از انقلاب هم وجود داشت که باید طبق نیات واقفان هزینه می شد، اما درآمد موقوفاتی این آستان مقدس پیش از انقلاب در مسیرهای نادرست و اغلب نامشروع هزینه می شد.
علوی افزود: پژوهشگران می توانند بررسی کنند در حدود 12 قرنی که از شهادت حضرت امام رضا (ع) گذشته است، در چه دوره تاریخی این اندوخته علمی، اقتصادی، فرهنگی و خدماتی وجود داشته و در چه مقطعی از تاریخ آستان قدس رضوی دانشگاه ها، مدارس، کتابخانه ها و مراکز پژوهشی، درمانی‏، انتشاراتی و نیز اقدامات عمرانی و توسعه در حرم مطهر رضوی با این حجم فعالیت داشته اند.
وی گفت: می توانیم ادعا کنیم امروز با درایت آیت الله واعظ طبسی، یک الگوی پیشرفته و منضبط اسلامی در آستان قدس رضوی شکل گرفته است که از دقت نظر ایشان در مسائل مختلف و مدیریت منطبق بر مبانی اسلام نشأت می گیرد.
او حفظ باغات آستان قدس رضوی به عنوان ریه تنفسی مشهد، نگهداری، حفاظت و توسعه موزه ها و کتابخانه حرم مطهر رضوی به عنوان میراث فرهنگی کشور، گسترش حرم مطهر با حفظ بناهای قدیمی و با تکیه بر معماری اسلامی و ایرانی و طراحی علمی، تربیت نیروهای متخصص و علمی و پایبند به ارزشهای اسلامی و انقلابی، ساخت شهر هویزه بر اساس طرح و نقشه اصولی و ایجاد بیمارستان رضوی را نمونه هایی از اقدامات تولیت آستان قدس رضوی برشمرد.
وی بیان داشت: تمام بناهایی که توسط این نهاد ساخته شده، با حوصله و در عین استحکام و زیبایی است به طوری که مراکزی مانند کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، رواقهای دارالحجه و دارالمرحمه، بیانگر سبک معماری عصر جمهوری اسلامی هستند که همگی با پرهیز از سطحی نگری ایجاد شده است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به رشد نهادهای علمی و بخصوص دانشگاه های این نهاد، اظهار داشت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دانشگاه امام رضا (ع) با سرعت قابل ملاحظه ای در حال رشد و گسترش هستند و هر سال دانشجویان بسیار در این مراکز مشغول فراگیری دانش و تربیت اسلامی هستند.
وی همچنین ضمن تشکر از خدمات دکتر میرزایی در سمت ریاست دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)، دکتر ˈرجب اصغریانˈ را که استاد تمام دانشگاه و دارای سابقه مدیریتی، علمی و اجرایی در دانشگاه های فردوسی مشهد و دانشگاه آزاد منطقه 9می باشد، به عنوان رئیس جدید دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) معرفی کرد./1
7489 /664
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن