تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819409330




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، میثاق نامه ملت در دهه فجر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، میثاق نامه ملت در دهه فجر است گرگان - ایرنا- استاندار گلستان، ˈاستقلال، آزادی، جمهوری اسلامیˈ را سه بند میثاق نامه ملت ایران در دهه فجر خواند و گفت: برای تحقق مفاد این میثاق نامه باید هر کس در جایگاه و با توجه به شرایط خویش، مفاد آن را به یک منطق رفتاری تبدیل و با مدل انقلاب اسلامی اجرا کند.


به گزارش ایرنا، دکتر ˈحسن صادقلوˈ روز دوشنبه در جمع کارکنان دستگاه قضایی استان همچنین جوهره حکومت اسلامی را عدالت خواند و با تاکید بر نقش دستگاه قضایی برای تحقق این امرف اظهار کرد: قرار دادن افراد در جایگاه حقیقی و واقعی خویش، اساس و پایه تحقق عدالت واقعی است.
وی با بیان اینکه عملکرد امروز ما به پای اسلام نوشته می شود، افزود: رفتار و عملکرد ما در داخل و خارج از کشور باید به گونه ای باشد که معرف وجهه واقعی اسلام برای جهانیان باشد.
استاندار گلستان، دهه فجر ر ا دوره آموزشی برای بازخوانی میثاق های انقلاب برای همه به ویژه نسل نو خواند و گفت: دهه ی فجر سند بالادستی انقلاب اسلامی ایران است که امام خمینی رحمه الله علیه فلسفه نامگذاری آن را از بطن سوره فجر بیرون کشیده اند.
دکتر صادقلو با اشاره به نکات تاریخی ذکر شده در سوره فجر، افزود: اگر ما بتوانیم به درک جوهره سوره فجر برسیم، قادر به درک جوهره دهه فجر نیز خواهیم بود.
وی در ادامه تصریح کرد: سوره فجر سرگذشت کسانی را بازگو می کند که گمان می کردند شکست ناپذیرند اما به اراده و خواست خداوند در همان جایگاه حقی که به ناحق نشسته بودند، به هلاکت رسیدند.
صادقلو، شکست،ِ شکست ناپذیرها را همان سنت الهی اشاره شده در سوره فجر، عنوان کرد و گفت: در دهه فجر انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام راحل نیز همین سنت اتفاق افتاد.
وی در ادامه با بیان اینکه امام جعفر صادق (ع)، سوره فجر را سوره امام حسین (ع) خوانده اند، افزود: جوهره تاریخی جریان کربلا شکست مدعیان خدایی است و این همان راهی بود که مردم ایران نیز به تاسی از امام راحل در آن گام برداشتند.
دکتر صادقلو با بیان اینکه بانگ پیروزی حق بر باطل نتیجه ولیال عشر بود، اظهار کرد: تعمق در این سوره و انقلاب مردم ایران نشان می دهد که هرگاه ملتی خبیر، بصیر، واحد و آهنین باشند، می توانند ابهت پوشالی باطل را در هم بشکنند.
601
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن