تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820112256




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از بیماری «لوپوس» چه می دانیم؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

از بیماری «لوپوس» چه می دانیم؟ تهران - ایرنا - برخی بیماری ها تا پیش از آشکار شدن خطرات و تهدیدات، کمتر جدی گرفته می شوند و زمانی بیمار به فکر درمان آنها می افتد که دیگر کار از کار گذشته است.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «لوپوس» در زمره چنین بیماری هایی قرار دارد و آمارها نشان می دهد که تعداد مبتلایان به این بیماری کم نیستند، بطوریکه به ازای هر دو هزار و 500 نفر در ایران یک نفر به آن مبتلا است.
اطلاعات ارائه شده ناچیز در باره این بیماری خطرناک سبب شده افراد که به بیماری لوپوس مبتلا هستند، از نحوه ابتلا و عوارض آن بی اطلاع باشند و دیر به فکر مراجعه به پزشک برای درمان بیافتند.
بیماری لوپوس با نشانه گرفتن سیستم ایمنی بدن، قسمت های مختلفی از بدن از جمله پوست، مفاصل، قلب، ریه، خون، کلیه ها و مغز را درگیر و فعالیت ارگانیکی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.
نکته مهم آنکه ابتلا به لوپوس که به نوعی «رماتیسم» محسوب می شود، خطرات جدی در پی دارد و باید درمان آن در اولویت برنامه های فرد مبتلا قرار گیرد.
لوپوس از نوع بیماری های ژنتیکی و خود ایمنی است و قادر است قسمت هایی از بدن را درگیر سازد و هاله های قرمز رنگ روی پوست و گونه ها ایجاد کند.
به گفته پزشکان فوق تخصص روماتولوژی، در بیماری لوپوس، سیستم ایمنی بدن نمی تواند فرقی بین ماده خارجی، سلول ها و بافت خود بدن قائل شود و به همین علت به بافت خودی حمله می کند که این روند سبب ایجاد التهاب و درد و صدمه در قسمت های مختلف بدن می شود.

** بیماری لوپوس همراه دردهای مداوم و گذرا
پزشک فوق تخصص روماتولوژی درباره بیماری لوپوس و علایم آن می گوید: علائم شایع بیماری لوپوس، درد و تورم مفصلی است که بیشتر مفاصل کوچک را درگیر می سازد و این دردها ممکن است مداوم و یا گذرا باشد.
دکتر «شهرام بهاروند احمدی» می افزاید: در کنار این دردها، ضایعات پوستی در بیماران ایجاد می شود، بگونه ای که بیماران وقتی در معرض نور خورشید قرار می گیرند، پوست صورت آنها قرمز رنگ شده و ضایعاتی نیز ممکن است روی گونه ها و بینی آنان ایجاد شود.
وی با بیان اینکه این بیماری با ریزش مو همراه است، ادامه می دهد: علائم خستگی، تب با علت نامشخص و کاهش وزن نیز از دیگر اثرات احتمالی این بیماری روی افراد مبتلا است.

** اغلب بیماران مبتلا به لوپوس به اشکال شدید بیماری مبتلا نمی شوند
دکتر بهاروند احمدی تصریح می کند، گرچه لوپوس به عنوان یک بیماری چند ارگانی، ارگان های مختلف بدن را درگیر می سازد، اما بیشتر بیماران به اشکال(فرم های) شدید بیماری مبتلا نمی شوند.
این پزشک فوق تخصص بیماری های روماتیسم و مفاصل (روماتولوژی) می افزاید: سیر بیماری به صورت دوره های عود و بهبود است.
وی با بیان اینکه ممکن لوپوس در دوران نوزادی نیز ظاهر شود، می گوید: لوپوس یک نوع بیماری نادر است که نوزادان نیز به آن مبتلا شده و با علائم پوستی، قلبی و کاهش پلاکت های خون، خود را نشان می دهد.
بهاروند احمدی به افراد مبتلا به لوپوس توصیه می کند، در صورت مشاهده علایم بیماری، سریع تر به پزشک مراجعه کنند و با پیگیری دوره های معاینه، بیماری را به مرحله بی بازگشت درمانی نرسانند.
به گفته وی، در صورت تشخیص به موقع بیماری و درمان آن، بیمار عمر خوب و طبیعی را سیر خواهد کرد.
دکتر بهاروند احمدی همچنین از بیماران مبتلا به نفریت لوپوسی - لوپوس با درگیری کلیه - خواست از مصرف خودسرانه انواع مسکن ها جهت پیشگیری از نارسایی کلیه پرهیز کنند.
وی با بیان اینکه تشخیص بیماری لوپوس سخت است و از شخصی به شخص دیگر فرق دارد، تاکید می کند، با توجه به اینکه لوپوس دوران خاموشی و بیداری دارد و علائم آن می تواند تقلیدی از بیماری های دیگر باشد، بیماران با داشتن علائم خاص، بطور حتم به پزشکان مراجعه کرده تا دوره درمان را به شیوه ای بهتر پیش ببرند.
اجتمام(5) ** 7268 ** 1071
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن