تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803925038




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عراقچی: اظهارات اخیر آمریکایی ها از موضع ضعف است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عراقچی: اظهارات اخیر آمریکایی ها از موضع ضعف است تهران - ایرنا - سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای اعلام کرد: مواضع اخیر مقامات آمریکایی در خصوص ایران از موضع ضعف و نشان دهنده ناتوانی آنها است.


معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه شامگاه یکشنبه در گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم صدا و سیما، گفت: بسیاری از مواضعی که آمریکایی ها در این مدت گرفته اند اگرچه ادامه خصومت دیرینه آنان با ایران و برگرفته از روحیه استبکاری است، اما حاکی از ضعف است.
عراقچی اظهار داشت: این اظهارت از موضع ضعف بیان می شود چرا که آنان باید به افکار عمومی، کنگره و دوستان خود در منطقه و خارج از منطقه توضیح دهند که چرا به ایران امتیاز می دهند و نتوانسته اند آنطور که می خواهند با ایران برخورد کنند.
وی گفت: آنها نتوانسته اند به خواسته های خود برسند، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند آمریکایی ها به دنبال تغییر رژیم در ایران بودند اما به هیچ کدام از اهداف خود دست نیافته اند.
عراقچی اظهار داشت: اینکه امروز به غنی سازی ایران رضایت داده اند و قطعنامه های سازمان ملل را کنار گذشته و حق ایران را پذیرفته اند و نتوانسته اند مانع افزایش قدرت منطقه ای ایران شوند و قدرت ایران در منطقه افزایش یافته است، نشان دهنده ضعف آنها در مقابل ایران است.
وی گفت: پرسش هایی از وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا در کنگره آمریکا شده است که نشان از موضع ضعف آمریکا در مقابل ایران دارد.
عراقچی با بیان اینکه اظهارات مقامات آمریکایی بعد دیگری هم دارد، گفت: در آستانه شروع دور بعدی مذاکرات در وین، این اظهارات جنبه رجزخوانی نیز دارد.
معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه گفت: به مقامات آمریکایی که چنین مواضعی می گیرند باید گفت که مواضع قبلی خود را تکرار نکنید چرا که تجربه نشان داده است ما زیر فشار مذاکره نمی کنیم و اجازه نمی دهیم کسی برای ما تصمیم بگیرد.
وی گفت: آمریکا یکی از اعضای 5 + 1 است و حق ندارد برای ما دستور مذاکرات بنویسد و ما هم اجازه نمی دهیم، شرمن یا هر کس دیگری برای ایران نیاز تعریف کند و بگوید که ایران به چه چیزی نیاز دارد یا ندارد.
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای با بیان اینکه آنها به فردو اشاره می کنند و می گویند که ما به آن نیاز نداریم، اظهار داشت: ما این اجازه را به هیچ کس نمی دهیم که درخصوص نیازهای ما تصمیم گیری کنند چرا که استقلال خود را با هیچ چیز معاوضه نمی کنیم.
وی افزود: ایرانی که در طول سال های گذشته به تحریم های اقتصادی، سیاسی و فشاری های متعدد باج نداده است، در مذاکرات هم باج نمی دهد و مسلما این اتفاق نخواهد افتاد.
عراقچی اضافه کرد: باید میان اظهارات امروز و گذشته مقامات آمریکایی تفاوت قائل شویم و آنها هم باید بدانند که چنین اظهاراتی، کارکرد ندارد. ما در یک محیط بدون فشار مذاکره می کنیم و اجازه نمی دهیم، فشاری بیاورند.
شبس (3) 1346 ** 1552
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن