تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819056175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واردات کالاهای اولویت 10 آزاد شد/ واردات خودروهای بالای 2500 سی سی همچنان ممنوع


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اقتصادی > صنعت و تجارت و کشاورزی
واردات کالاهای اولویت 10 آزاد شد/ واردات خودروهای بالای 2500 سی سی همچنان ممنوع
با مصوبه دولت یازدهم ثبت سفارش کالاهای اولویت 10 با ارز متقاضی و پرداخت دو برابر تعرفه آزاد شد اما همچنان واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی همچنان ممنوع است.



به گزارش خبرنگار مهر، دولت یازدهم در مصوبه ای، واردات کالاهای اولویت 10 را آزاد اعلام کرد و هم اکنون ثبت سفارش این کالاها با ارز متقاضی و پرداخت دو برابر تعرفه و مطابق با رویه های گذشته گمرکی صورت می‌ گیرد. محمد حسین برخوردار رئیس مجمع عالی واردات در گفتگو با خبرنگار مهر با تایید این خبر گفت: روز گذشته دولت با صدور مصوبه ای، واردات تمامی کالاهای اولویت 10 را آزاد اعلام کرده و تنها ثبت سفارش خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی همچنان ممنوع است. وی افزود: بر این اساس، هم اکنون ثبت سفارش اولویت 10 کالایی با ارز متقاضی  و پرداخت تعرفه دو برابری امکانپذیر است. به گزارش مهر دولت دهم در زمان نوسانات نرخ ارز و کمبود انواع ارزها در کشور، کالاها را به 10 گروه تقسیم کرده بود که واردات کالاهای قرارگرفته در فهرست اولویت 10 ممنوع اعلام شده بود. در این فهرست که با عنوان کالاهای لوکس معروف است از الاغ تا خودروهای سواری برخی اقلام لوازم خانگی  و عمدتا کالاهای ساخته شده غیر ضرور برای خانوارها جای داشت. دولت دهم در ابتدا 5 گروه اول این اولویت بندی را مشمول ارز مرجع با نرخ 1226 تومان کرد و پس از آن به دلیل کمبود ارز  تنها به اولویت 1 و 2 این فهرست ارز مرجع اختصاص داد و مابقی اولویت ها تا گروه 9 مشمول دریافت ارز مبادله ای می شد اما در  دولت یازدهم تمامی کالاها  با ارز آزاد و به اصطلاح  ارز متقاضی وارد کشور می شدند و تنها کالاهای اولویت 10 وارداتشان به کشور ممنوع اعلام شده بود که هفته گذشته اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در ابلاغیه ای واردات 40 قلم کالای اولویت 10 را آزاد اعلام کرد و هم اکنون نیز دولت یازدهم تصمیم گرفته تا واردات تمامی کالاهای اولویت 10 را با ارز متقاضی آزاد اعلام کند. پیش از این ولی الله افخمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرده بود که دولت یازدهم اعتقادی به هیچ گونه مانع غیر تعرفه ای ندارد و به زودی واردات کالاهای اولویت 10 را آزاد خواهد کرد که این وعده هم اکنون محقق شده است.


۱۳۹۲/۱۱/۲۰ - ۱۵:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن