تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802425541




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صادرات فرش دستباف افزون بر 400 میلیون دلار خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس مرکز ملی فرش ایران: صادرات فرش دستباف افزون بر 400 میلیون دلار خواهد شد تهران - ایرنا - رییس مرکز ملی فرش ایران با بیان آنکه با لغو پیمان سپاری ارزی، صادرات فرش دستباف کشور از رشد خوبی برخوردار شده، پیش بینی کرد: تا پایان سال جاری صادرات فرش دستباف از مرز 400 میلیون دلار عبور کند.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمدباقر آقاعلیخانی روز یکشنبه در نشست خبری تصریح کرد: در حال حاضر میزان صادرات فرش دستباف 247 میلیون دلار است که این میزان در سال گذشته 361 میلیون دلار بوده است.
وی با بیان اینکه آمار صادرات فرش دستباف که هم اکنون توسط برخی ارایه می شود، واقعی نیست، گفت: پیمان سپاری ارزی که دولت گذشته بر سر راه صادرکنندگان قرار داد، منجر به کم اظهاری در گمرکات کشور و در نهایت ارایه آمارهای غیرواقعی برای صادرات فرش دستباف شد.
آقاعلیخانی با اشاره به تحریم صادرات فرش دستباف ایران به آمریکا، از احتمال لغو این تحریم خبر داد و گفت: براساس رایزنی های صورت گرفته این تحریم نیمه دوم 2014 برداشته خواهد شد.
رییس مرکز ملی فرش ایران افزود: تحریم فرش دستباف ایران مستقیما از سوی امریکا اعمال شده بود و باوجود لغو تدریجی سایر تحریم ها، تحریم فرش دستباف هنوز لغو نشده است؛ اما رایزنی های وزارت امور خارجه با گروه 1+5 حاکی از آن است که این تحریم ها در مرحله دوم، برداشته خواهد شد.
وی تصریح کرد: 25 درصد صادرات فرش دستباف ایران به دنیا در زمانی که صادرات به یک میلیارد دلار رسیده بود، به امریکا صورت گرفته و بنابراین پیش بینی می شود که با لغو تحریم ها، تجارت فرش دستباف دچار تحول شود و دوباره راه خود را بازیابد.
آقاعلیخانی در خصوص تقویت تولید ابریشم در کشور نیز اظهار داشت: دولت برای تولید هرچه بیشتر ابریشم برنامه دارد و تلاش می کند که نیاز به واردات کاسته شود.
رئیس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: مکاتباتی با وزارت امور خارجه برای معرفی و دریافت اطلاعات فروشندگان فرش دستباف در دنیا انجام شده که امیدواریم بتوانیم میزان صادرات را با دسترسی به این فروشندگان افزایش دهیم.
وی همچنین با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره فروش فرش دستباف که از 22 بهمن ماه به مدت یک ماه در سراسر کشور برگزار می شود، گفت: در این جشنواره فروش که 27 استان برای عرضه فرش دستباف تولیدی خود شرکت دارند تمام فرش های دستباف با تخفیف حداقل 5 درصدی به خریداران عرضه می شود.
آقاعلیخانی سپس از برگزاری هشتمین المپیاد فرش کشور خبر داد و افزود: این المپیاد از 13 تا 15 اسفند ماه در سطح دانش آموزی و دانشجویی جهت ترویج فرهنگ فرش به عنوان یک فعالیت علمی برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: مرکز ملی فرش ایران در مذاکراتی که با وزیر علوم داشته خواستار آن شده که المپیاد فرش دستباف در سطح و ردیف دیگر المپیادهای علمی کشور برگزار شود.
آقاعلیخانی درباره چگونگی انتخاب فرش برتر ایران نیز تصریح کرد: از سوم تا نهم اسفندماه در تهران مراسم انتخاب فرش برتر دستباف کشور برگزار می شود.
رییس مرکز ملی فرش ایران با تأکید بر تولید و صادرات فرش دستباف در کشور، گفت: امسال برای حمایت بیشتر از قالیبافان، 200 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه تولید فرش دستباف از محل اعتبارات حوزه صنعت معدن و تجارت اختصاص داده است.
وی ادامه داد: قرار است پس از پرداخت این میزان تسهیلات به قالیبافان، کارگاه های قالیبافی، 8 درصد از سود این تسهیلات از سوی مرکز ملی فرش ایران در قالب یارانه به قالیبافان پرداخت شود.
رییس مرکز ملی فرش ایران به کمک بلاعوض 10 میلیارد تومانی به اتحادیه فرش روستایی اشاره کرد و گفت: 9 میلیارد تومان از این اعتبار به مرکز ملی فرش پرداخت شده و یک میلیارد تومان دیگر نیز تا آخر سال برای خرید مواد اولیه و آموزش قالیبافان به مرکز ملی فرش پرداخت خواهد شد.
آقا علیخانی درباره بیمه قالیبافان نیز اظهار داشت: پیش بینی می شود تا پایان سال 700 هزار قالیباف در سراسر کشور بیمه شوند.
وی از بیمه شدن 480 هزار قالیباف خبر داد و گفت: تا به امروز تمام قالیبافان بیمه شده اند و البته هیچ محدودیتی برای بیمه شدن وجود ندارد.
وی تعداد قالیبافان کل کشور را به نقل از آمار منتشر شده از سوی سازمان های صنعت معدن و تجارت استان ها یک میلیون و 200 هزار بافنده بیان کرد و گفت: این تعداد قالیباف شامل تک باف ها، قالیبافان شاغل در کارگاه های قالیبافی بهزیستی ها و کمیته امداد امام خمینی و غیره است.
اقتصام(3)1574**1558
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن