تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819140618




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری 700 هزار مستمری بگیر دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری 700 هزار مستمری بگیر دارد بجنورد - ایرنا - رییس هیات مدیره صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: 700 هزار نفر در کشور از این صندوق مستمری می گیرند.


به گزارش ایرنا ˈمحسن ایزدخواهˈ روز دوشنبه در همایش تجلیل از کارگزاران و مستمری بگیران صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در بجنورد اظهار کرد: اقشار مختلف جامعه باید با کرامت و عزتمندی زندگی آبرومندانه ای داشته باشند.
وی افزود: دولت محدودیتهایی چون شرط سن و زندگی در روستا را برای عضویت عشایر، کشاورزان و روستاییان در صندوق بیمه اجتماعی برداشته است تا افراد بیشتری زیر پوشش خدمات بیمه ای قرار گیرند.
رییس هیات مدیره بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به حادثه خیز بودن ایران و بروز حوادث متنوع طبیعی در اکثر نقاط کشور، توسعه بیمه روستاییان، عشایر و کشاورزان را امری حیاتی عنوان کرد.
ایزدخواه افزود: ایران جزو 10 کشور بلاخیز جهان است که قشر کشاورز، روستایی و عشایر بیشترین آسیب را از حوادث می بینند.
وی گفت: تمام افراد با هرگونه درآمدی می توانند با عضویت از مزایای بیمه استفاده کنند و با از دست دادن سرپرست خانوار و یا ازکارافتادگی، بازماندگان بدون دغدغه زندگی کنند.
وی افزود: هم اکنون آییننامه ای اجرایی در دست بررسی است که دولت را موظف می کند تا حق بیمه روستاییانی را که منطقه آنان در معرض خشکسالی است، پرداخت کند.
رییس هیات مدیره صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: در ایام دهه فجر افرادی که زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار می گیرند از تخفیف 10 درصدی حق بیمه بهره مند می شوند.
سرپرست نمایندگی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان شمالی نیز گفت: تاکنون 23 هزار خانوار شامل 58 هزار نفر از جمعیت روستایی و عشایری این استان زیر پوشش بیمه قرار گرفته اند.
ˈعلیرضا اسدیˈ افزود: هم اکنون 221 خانوار از بیمه شدگان استان از مستمری ازکار افتادگی و یا فوت سرپرست خانوار برخوردار هستند.
وی بر فرهنگ سازی ارائه خدمات بیمه ای در مناطق روستایی و عشایری تاکید کرد و افزود: با وجود اینکه زندگی در مناطق روستایی و عشایری از مخاطرات بیشتری از نظر درآمدی برخوردار است اما این قشر کمتر از خدمات بیمه ای برخوردارند.
وی افزود: شرایط برخورداری از خدمات این بیمه، سکونت در روستا و یا مناطق عشایری و داشتن دست کم 18 سال است.
وی گفت: پیش از این شرط برخورداری از این بیمه داشتن حداکثر 55 سال برای مردان و 50سال برای زنان تعیین شده بود که امسال این شرط برداشته شد و افراد گروه هدف با داشتن سن بالاتر نیز می توانند از این خدمات بهره مند شوند.
سرپرست نمایندگی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: 57 کارگزار از میان دهیاران، اعضای شرکتهای تعاونی تولید روستایی و عشایر و تعاونی های روستایی انتخاب شده اند تا روستاییان برای استفاده از بیمه به آنان مراجعه کنند.
48 درصد از جمعیت 867 هزار نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند. ک/2
7184/626
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن