تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820134087




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشنهاد اداره مسلمانان قفقاز در مورد تدریس دروس دینی در مدارس آذربایجان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پیشنهاد اداره مسلمانان قفقاز در مورد تدریس دروس دینی در مدارس آذربایجان باکو - ایرنا - ˈ فواد نوراله افˈ معاون اداره مسلمانان قفقاز و مدیر آموزشی دانشگاه اسلامی باکو، در راستای حل مساله افراط گرایی دینی و آموزش صحیح اطلاعات به مردم، تدریس آموزه های مذهبی در برنامه های درسی موسسات آموزشی جمهوری آذربایجان را مورد تاکید قرار داد.


وی در مصاحبه با خبرگزاری ˈترندˈ جمهوری آذربایجان با انتقاد از نبود امکانات کافی برای آموزش اطلاعات دینی در طیف وسیع برای مردم گفت: امروز در جمهوری آذربایجان مردم برای کسب آموزش های دینی به مساجد روی نمی آورند و در مساجد آموزش دینی داده نمی شود . صرفا در نمازهای جمعه، خطبه هایی در جهت ارتقای اخلاق، معنویات و حس وطن پرستی ارایه می شود.
وی تدریس دروس دینی در مقاطع آموزش متوسطه و عالی را راه حل برخورد با مساله افراط گرایی دینی دانست و تاکید کرد: چنانچه تدریس مبانی دین اسلام در برنامه های آموزشی لحاظ نشود ، جلوگیری از مساله افراط گرایی و برداشت نادرست از مفاهیم دینی، امکان پذیر نخواهد شد.
وی با بیان اینکه برای تدریس دروس دینی، نیاز به جذب متخصصان از خارج نیست، استفاده از فارغ التحصیلان دانشگاه اسلامی باکو و دانشکده الهیات دانشگاه دولتی جمهوری آذربایجان برای رفع این کمبود در مدارس متوسطه و موسسات آموزشی عالی جمهوری آذربایجان را توصیه کرد .
به گفته وی، بیشتر مسایل بوجود آمده در جمهوری آذربایجان که اکثریت اهالی آن را مسلمانان تشکیل می دهد، معلول برداشت نادرست جوانان از دین و تبلیغات کاذب مبلغان دینی خارجی است که باعث گمراه شدن جوانان و گرایش آنها به ادیان کاذب می شود.
معاون اداره مسلمانان قفقاز با اشاره به ضرورت تربیت روحانیون باسواد در موسسات مذهبی موجود در جمهوری آذربایجان ، برخی مشکلات موجود در این زمینه را متذکر شد و توضیح داد: با اینکه ظرفیت تربیت روحانی در دانشگاه اسلامی باکو که در سال 1989 از سوی اداره مسلمانان قفقاز تاسیس شده ، صد فارغ التحصیل در سال است، ولی بخشی از این فارغ التحصیلان نمی توانند به فعالیتهای دینی خود ادامه بدهند و عدم فعالیت تعداد کافی روحانی در جمهوری آذربایجان در حال حاضر یک واقعیت انکار ناپذیر است.
به گفته وی، برای تعلیم آموزه های دینی به مردم ، وجود روحانیون عالم و باسواد ضروری است ولی تاکنون اجازه اخذ درجه علمی برای دانش آموختگان دانشگاه اسلامی باکو که تا سال 2010 میلادی فارغ التحصیل شده اند، داده نشده است.
به گفته وی، خانواده هایی در جمهوری آذربایجان وجود دارد که از عزیمت فرزندانشان برای جنگ به سوریه بدون اطلاع هستند که این نیز معلول عدم برخورداری این جوانان از اطلاعات درست دینی است.
نوراله اف تصریح کرد: به این جوانان القا می کنند که اگر والدینشان ˈوهابیˈ یا ˈخوارجˈ نیستند، کافر هستند و در نتیجه لزومی به تبعیت از آنها نیست. اینها پس از مدتی از والدینشان رویگردان شده و حتی قتل آنها را نیز حلال می دانند و سپس راهی مناقشات مسلحانه شده و به خیال خودشان شهید می شوند.
نوراله اف با اشاره به اینکه امروز بخشی از اراضی جمهوری آذربایجان تحت اشغال قرار دارد، لزوم آمادگی برای آزادسازی اراضی اشغالی و تربیت جوانان برای اجرای این وظیفه را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد که برای این منظور جوانان باید با تفکر، فرهنگ و اخلاق سالم تربیت شوند و در این راستا باید احکام الهی، تعالیم قرآنی و فرمایشات پیامبر بزرگ اسلام (ص) تعلیم داده شود.
خاورم*1206**1651
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن