تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801292699




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سامانه اطلاعات جغرافیایی ابزاری برای به روز کردن جامعه پزشکی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سامانه اطلاعات جغرافیایی ابزاری برای به روز کردن جامعه پزشکی است کاشان– ایرنا– کارشناس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: GIS (سامانه اطلاعات جغرافیایی) ابزاری برای به روز کردن جامعه پزشکی و بحث سلامت است.


به گزارش ایرنا، ˈرقیه رمضان خانیˈ روز یکشنبه در کارگاه کشوری ˈARC-GISˈ در دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهارکرد: Geographic Information System، سیستم اطلاعات جغرافیایی یا سامانه اطلاعات کامپیوتری است که به تولید، پردازش، تحلیل و مدیریت اطلاعات جغرافیایی یا مکانی می پردازد.
وی عملکرد این سیستم را دریافت، جمع آوری ومدیریت اطلاعات، ذخیره و بازیایی، تجزیه و تحلیل و نمایش اطلاعات جغرافیایی (مکانی) و تولید محصول به عنوان یک ابزار حمایتی سودمند برای کاربردهای مختلف عنوان کرد.
وی مزیت سیستم GIS را نمایش اطلاعات با استفاده از نقشه به جای شاخص، جدول یا نمودار برشمرد و تاکید کرد: ارتباط دادن متغیرهای مکانی یا زمانی با توزیع متغیرهای مهم در سلامت برای شناسایی بهترعوامل خطرساز بیماریها از دیگر مزایای این سیستم است.
رمضان خانی با اشاره به نقش مدیریت حوادث طبیعی در منافع اقتصادی و حفظ جان مردم بخصوص در کشورهای درحال توسعه تصریح کرد: ارتباط بین اطلاعات بیماری ها با عوارض طبیعی و آب و هوایی و دریافت کوتاه ترین و ارزان ترین مسیر ارایه خدمات بهداشتی از دیگر کاربردهای این سامانه است.
کارگاه ARC-GIS با حضور کارشناسان درمانی از سراسر کشور از امروز (یکشنبه) به مدت دو روز در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می شود.
7429/545
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن