تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802216873




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موشها به روستایی در فیروزه حمله کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

موشها به روستایی در فیروزه حمله کردند مشهد - ایرنا - فرماندار فیروزه گفت: گروهی از موشها از نوع ˈجربیل ˈ به روستای نجف آباد از توابع این شهرستان حمله کرده و به دامداریها، تعدادی از خانه های روستایی و تاسیسات فاضلاب این روستا آسیب زدند.


ˈمحمد رضا حاجی زادهˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این موشها چند سال قبل نیز به این روستا هجوم آورده بودند، افزود: در سال 1384 موشهای جربیل همراه با سیلی به روستای نجف آباد وارد و در سال 1388 برای نخستین بار در مزارع این روستا توسط اهالی دیده شدند.
وی بیان کرد: در آن زمان برای نابودی موشها و جلوگیری از خسارت زدن آنها به مزارع، کمیته ای مشتکل از دست اندرکاران ادارات جهاد کشاورزی، حفاظت از محیط زیست، دامپزشکی، بهداشت و درمان تشکیل و عملیات مبارزه شیمیایی با استفاده از سموم برای از بین بردن این جونده انجام شد.
وی اظهار داشت: با انجام عملیات شیمیایی در مزارع نجف آباد بعد از سال 1388 تاکنون هیچ اثری از موشهای جربیل در نجف آباد دیده نشد اما اخیرا تعدادی در دامداری ها و سپس در پنج خانه روستایی نجف آباد که همگی در بافت فرسوده روستا مستقر بودند، به چشم خورد.
او افزود: موشها به انبار آذوقه دامداریها، جوی آب کشاورزی که در میان روستا روان است، شبکه فاضلاب و پنج خانه روستایی مستقر در بافت فرسوده روستا، آسیب هایی را وارد کردند.
حاجی زاده اظهار داشت: از آنجا که به دلیل مسکونی بودن محل استقرار موشها در حاجی آباد نمی توان مانند گذشته از روشهای مبارزه شیمیایی بهره گرفت لذا با اتخاذ روشهای بیولوژیکی مقابله با موشها را آغاز کرده ایم.
وی بیان کرد: تاکنون با استفاده از روش بیولوژیکی موفق شده ایم حدود 40 درصد از تحرک موشها را در روستای نجف آباد کاهش دهیم.
او افزود: همچنین برای پراکنده کردن موشها، جوی آب کشاورزی به طول هزار و 400 متر که در داخل روستا روان و محل تغذیه موشها و استقرار آنها محسوب می شود را با لوله گذاری به سمت مزارع هدایت کردیم تا با این اقدام تعداد زیادی از موشها نابود شوند.
وی ادامه داد: به منظور بهسازی خانه های روستایی و دامداری های روستای نجف آباد و جلوگیری از وقوع اتفاقات مشابه مانند حمله موشها، قرار است به هر خانوار این روستا 20 میلیون ریال برای بهسازی و 145 میلیون ریال تسهیلات برای هر فردی که بخواهد خانه جدید بسازد، پرداخت شود.
او با بیان اینکه تامین بهداشت سطح روستای نجف آباد و مزارع آن در اولویت برنامه های فرمانداری فیروزه قرار گرفته است، افزود: بهسازی بافت فرسوده این روستا که محل تجمع موشهای جربیل است، از طریق پرداخت تسهیلات به اهالی و حمایت های استانداری و سایر دستگاه های اجرایی ذیربط بزودی آغاز می شود.
فرماندار فیروزه گفت: کارگروهی متشکل از نهادهای دست اندرکار در شهرستان فیروزه تشکیل شده تا روزانه پیگیر بازسازی شبکه فاضلاب روستای نجف آباد و عمیق تر کردن آن برای جلوگیری از نفوذ هر نوع موش به این شبکه باشد.
حاجی زاده، خشکسالی و کم شدن آب در بیابان ها را علت اصلی هجوم موشها به روستای نجف آباد عنوان و بیان کرد: این موشها گیاه خوار هستند و فقط آلودگی های زیست محیطی ایجاد می کنند لذا برخی اخبار منتشر شده در پایگاه های خبری مبنی بر گوشت خوار بودن آنها یا صدمه زدن به انسانها و دام ها صحت ندارد.
به گزارش ایرنا، روستای نجف آباد 170 خانوار و 650 نفر جمعیت دارد و در بخش مرکزی شهرستان و در پنج کیلومتری شهر فیروزه قرار گرفته است.
7489/659
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن