تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819185714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت نفت برای اجرای طرح های بهینه سازی انرژی با سرمایه گذاران داخلی قرارداد منعقد می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مجلس تصویب کرد: وزارت نفت برای اجرای طرح های بهینه سازی انرژی با سرمایه گذاران داخلی قرارداد منعقد می کند تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور اجرای طرح های بهینه سازی و کاهش مصرف انرژی در بخش های مختلف به وزارت نفت اجازه دادند با متقاضیان و سرمایه گذاران بخش خصوصی و عمومی به روش بیع متقابل تا معادل 5 میلیارد دلار قرار داد منعقد کند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس روز یکشنبه و در ادامه رسیدگی بخش هزینه ای بند (ن) تبصره 2 لایحه بودجه سال 1393 کل کشور با پیشنهاد موسی احمدی نماینده دیر و کنگان مبنی بر بازگشت به لایحه دولت موافقت کردند.
با تصویب مجلس و به منظور اجرای طرح های بهینه سازی، کاهش گازهای گلخانه ای و مصرف انرژی در بخش های مختلف از جمله صنعت (با اولویت صنایع انرژی بر)، حمل و نقل عمومی و ریلی درون و برون شهری، ساختمان، توسعه استفاده از انرژی های تجدید پذیر، گسترش استفاده از سی ان جی ( با اولویت شهرهای بزرگ و مسیر راه های اصلی بین شهری)، تولید خودروهای کم مصرف به وزارت نفت اجازه داده شد با متقاضیان و سرمایه گذاران بخش خصوصی و عمومی به روش بیع متقابل تا معادل 5 میلیارد دلار با اولویت استفاده از تجهیزات ساخت داخل قرار داد منعقد کند.
براساس این مصوبه، توجیه فنی و اقتصادی و زیست محیطی، زمان بندی اجرا، بازپرداخت و سقف تعهدات دولت در هر یک از طرح ها با پیشنهاد وزارت نفت به تصویب شورای اقتصاد می رسد.
همچنین مجلسی ها مقرر کردند: تعهد فنی، اقتصادی و زیست محیطی، زمان بندی اجرا و بازپرداخت و سقف تعهدات دولت در هر یک از طرح ها با پیشنهاد وزارت نفت به تصویب شورای اقتصاد برسد.
نمایندگان مجلس تصویب کردند که تعهد بازپرداخت اصل سرمایه گذاری های موضوع این بند بر عهده دولت است و شرکت ملی نفت ایران منابع ناشی از صادرات سوخت صرفه جویی حاصل شده(نفت خام معادل) را در هر پروژه پس از اعلام وزارت نفت در سال های سررسید به سرمایه گذار پرداخت و همزمان به حساب بدهکار دولت (خزانه داری کل کشور) منظور و تسویه حساب کند.
طبق این مصوبه، آیین نامه اجرایی این بند به پیشنهاد مشترک وزارت نفت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری به تصویب هیات وزیران می رسد.
محمدرضا باهنر نایب رییس دوم مجلس که برای ساعاتی ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، پس از تصویب این پیشنهاد اعلام کرد: از آنجا که ممکن است این مصوبه در مقایسه با تبصره الحاقی 21 کلمات تکراری داشته باشد، بهتر است روی این دو مصوبه تنقیح (پالایش) انجام شود.
سیام.2025**1336
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن