تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802890775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکلات مسکن مهر برخی شهرهای استان کرمانشاه از زبان فرمانداران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مشکلات مسکن مهر برخی شهرهای استان کرمانشاه از زبان فرمانداران کرمانشاه - ایرنا - کمبود اعتبار، وجود معارض، ناتوانی پیمانکاران و در برخی موارد خلع ید آنان و البته چالش بر سر افزایش سهم آورده از مهم ترین مشکلات در روند تکمیل واحدهای نیمه تمام مسکن مهر در استان کرمانشاه است.


خبرنگار ایرنا برای اطلاع از مشکلاتی که در روند اجرای واحدهای مسکن مهر در شهرهای استان مانع ایجاد کرده و آرزوی مستاجرین را برای خانه دار شدن دست کم برای مدتی به تاخیر انداخته، با برخی از فرمانداران استان کرمانشاه گفت و گو کرده است.

* مسکن مهر سرپل ذهاب؛ ساکنان بدون برق و گاز
فرماندار سرپل ذهاب، مجموع واحدهای در دست احداث مسکن مهر در این شهرستان را یک هزارو 77 واحد عنوان کرد و گفت: از این تعداد هم اینک 906 واحد به متقاضیان تحویل شده و به بهره برداری رسیده است و مابقی واحدها نیز در قالب پنج پروژه دارای 96 درصد پیشرفت فیزیکی است.
ˈمیرزا مراد پیروˈ اظهار کرد: به دلیل گرانی مصالح ساختمانی در سال 91، اکنون مشکلاتی برای متقاضیان پیش آمده و پیمانکاران پروژه های مسکن مهر این شهرستان به همین دلیل از متقاضیان مطالبه افزایش سهم آورده می کنند که از توان این افراد که عمدتا از اقشار کم درآمد هستند، خارج است ضمن اینکه کمبود اعتبارات باعث شده تا در برخی پروژه های مهر این شهرستان، پیمانکاران نتوانند آنگونه که شایسته است به تعهدات شان عمل کنند.
وی در مورد پروژه 200 واحدی زاگرس سرپل ذهاب، گفت: این پروژه چون در دامنه کوه قرار دارد و احتمال ورود آب های سطحی به درون محوطه واحدهای ساخته شده وجود دارد، ناگزیر باید دیوارکشی و محصور شود اما برای این کار اعتباری نداریم و تقاضای ما از وزارت راه و شهرسازی، تامین منابع لازم برای این کار است.
پیرو، همچنین از شرکت گاز درخواست کرد که نسبت به نصب کنتور در پروژه 576 واحدی شهید شیرودی سرپل که اینک علمک های آن نیز نصب شده ولی فاقد گاز است و ساکن هم دارد، اقدام کند و در این مورد هم خواستار تامین اعتبارات برای اتصال خانه های سرد ساکنان این پروژه به گاز شهری شد.
مشکل نداشتن برق در پروژه 46 واحدی فرهنگیان که پروژه ای خودمالک است نیز مورد دیگری بود که فرماندار سرپل ذهاب به آن اشاره کرد و گفت: ساکنان این پروژه اکنون در خاموشی به سر می برند و باوجود اینکه بارها با شرکت برق استان و شهرستان صحبت کرده ایم اما ظاهرا این شرکت نیز دارای مشکل نبود اعتبار مالی برای این کار است و درخواست ما این است که این مشکل هرچه سریع تر رفع شود.

* مشکلات ثبتی و وجود معارض در پروژه های مسکن مهر روانسر؛
فرماندار روانسر نیز از وجود مشکل ثبتی در دیر به انعقاد قرارداد رسیدن دو بلوک هشت واحدی مسکن مهر این شهر و نیز وجود معارض برای احداث راه دسترسی برای پروژه 88 واحدی این شهر که اکنون دارای 100 درصد پیشرفت فیزیکی است را از مشکلات اصلی این شهرستان در حوزه مسکن مهر عنوان کرد.
ˈجلال صفریˈ اظهار کرد: همه واحدهای تعاونی 176 واحدی شهر روانسر تکمیل شده است و 160 واحد از این تعداد هم با استفاده از تسهیلات بانکی به بهره برداری رسیده اما در دو بلوک هشت واحدی که قرارداد آنها دیرتر به ثبت رسیده است با مشکل استفاده از تسهیلات بانکی مواجه هستیم با این وجود این بلوک ها هم اینک دارای 92 درصد پیشرفت فیزیکی هستند و درخواست داریم تا این مشکل برطرف شود.
صفری، همچنین وجود معارض برای احداث راه دسترسی به پروژه 88 واحدی این شهر که بطور کامل احداث شده است را از موانع مسکن مهر روانسر عنوان کرد و گفت: درخواست می کنیم که از محل یارانه بخش مسکن، نظر مساعد شخص معارض ر ا جلب کنیم.
فرماندار روانسر همچنین خواهان اعطای اعتبار برای اجرای محوطه سازی در پروژه های 176 و 186 واحدی این شهر که هم اینک افزون بر 90 درصد پیشرفت در ساخت دارند، شد.

* نیاز مسکن مهر پاوه به یک میلیارد ریال اعتبار و مشکل فروش زمین ها؛
در پاوه نیز که به گفته فرماندار این شهرستان، ساخت واحدهای مسکن مهر با تاخیر سه ساله و در سه فاز آغاز شده است با این حال، ˈحسین خدرویسیˈ از پیشرفت مناسب مسکن مهر این شهرستان سخن گفت.
وی گفت: عمده پروژه های شهر پاوه از نوع خودمالکی هستند و تاکنون نیز 800 واحد به مردم تحویل داده شده است.
خدرویسی در مورد پروژه 125 واحدی این شهر که به گفته وی تاکنون 96 درصد از کار ساخت آن انجام شده است، گفت: برای تکمیل و تحویل این واحدها در دهه فجر امسال نیاز به یک میلیارد ریال اعتبار داریم.
وی کاهش تعداد واحدهای پروژه یک هزار و 24 واحدی پاوه به 600 واحد و فروش بخش زیادی از زمین های این پروژه برای پرداخت مطالبات پیمانکاران را از دیگر مشکلات حوزه مسکن مهر در پاوه اعلام کرد.

* افزایش 40 میلیون ریالی سهم آورده، مشکل متقاضیان گیلانغربی؛
برای تحویل واحدهای پروژه ساخته شده 100 واحدی شهر گیلانغرب از متقاضیان درخواست 40 میلیون ریال پول بیشتر به عنوان مابه التفاوت سهم آورده شده است که به گفته فرماندار این شهرستان، همین مساله باعث عدم استقبال متقاضیان شده است.
ˈجبار فرامرزیˈ اظهار کرد: نیمی از متقاضیان واحدهای این پروژه از افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد هستند و پرداخت این رقم برای آنها مقدور نیست در حالی که این پروژه آماده واگذاری به مالکین است.
وی از متولیان وزارت راه و شهرسازی خواست تا رقم یاد شده را برای متقاضیان قسط بندی کند تا آنها بتوانند به خانه های خود بروند.

* رکود دو ساله پروژه 486 واحدی کرندغرب و درخواست برای در اختیار گرفتن وکیل خبره؛
فرماندار دالاهو نیز از رکود دو ساله پروژه 486 واحدی کرندغرب به عنوان مرکز این شهرستان با وجود پرداخت سهم آورده متقاضیان و اعتراض آنان نسبت به این رویه، خبر داد و خواستار تدبیر وزارت راه و شهرسازی و متولیان استان برای آغاز ساخت این پروژه ها شد.
ˈعلی هاشمی نیاˈ گفت: مشکلی که با سازنده این پروژه پیش آمد، شرایط کنونی را رقم زده و منجر به تعطیلی دو ساله کار شده بطوریکه براساس رای هیات داوری خاتمه کار این پیمانکار اعلام شد ولی با شکایت پیمانکار خلع ید شده، اکنون پرونده در مراجع قضایی مفتوح است و این وضع در روند کار اختلال ایجاد کرده که درخواست می کنیم از سوی وزارت راه و شهرسازی یک وکیل خبره برای دفاع از حقوق متقاضیان این پروژه اختیار شود.

* یکی از پروژه های مسکن مهر سنقر هم در تعطیلی دو ساله بسر می برد؛
سرپرست فرمانداری سنقروکلیایی نیز از وجود مشکل مشابه آنچه که در کرندغرب وجود داشت یعنی تعطیلی دو ساله یکی از پروژه های این شهرستان خبر داد.
ˈمنوچهر پروینیˈ گفت: این پروژه تنها دارای 18 درصد پیشرفت فیزیکی است و به دلایل فنی، پیمانکار آن خلع ید شده بنابراین از نماینده وزارت راه و شهرسازی درخواست اقدام برای آغاز مجدد ساخت این پروژه دارم.
وی همچنین خواستار افزایش سقف وام برای پروژه فرهنگیان سنقر به 250 میلیون ریال شد، سرپرست فرمانداری سنقروکلیایی در ادامه خواستار اجرای ساخت محوطه در پروژه اصلی این شهر با توجه به شیب بالای زمین و عدم امکان آسفالت در این پروژه شد.

* کشاکش تعاونی ها و پیمانکاران، مانع پروژه یک هزار و 174 واحدی هرسین؛
فرماندار هرسین نیز کشمکش میان تعاونی ها و پیمانکاران را عامل رکود و تاخیر در ساخت دو پروژه مسکن مهر این شهر که در مجموع یک هزار و 174 واحد را تشکیل می دهند، عنوان کرد.
ˈبهمن قربانیˈ اظهار کرد: با اینکه نشست های زیادی با حضور این دو طرف درگیر برگزار کرده ایم اما هنوز توافقی حاصل نشده و خروجی این وضع تنها به ضرر متقاضیان مسکن مهر هرسین است بنابراین درخواست داریم این مشکل را مسوولان راه و شهرسازی و نماینده این وزارتخانه مدنظر قرار دهد.
571/567/681
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن