تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803483309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون شهردار: فعالیت های عمرانی در تهران تعطیل پذیر نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون شهردار: فعالیت های عمرانی در تهران تعطیل پذیر نیست تهران بزرگ- ایرنا - معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: فعالیت های عمرانی در شهری نظیر تهران، تعطیل پذیر نیست.


سید ˈمازیار حسینیˈ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: رویکرد فرهنگی و اجتماعی، امری موازی با فعالیت های عمرانی شهرداری محسوب نمی شود بلکه مراد از آن، لحاظ کردن این رویکرد در تمام فعالیت های شهرداری تهران است.
وی اظهار کرد: تهران هم اکنون دارای 12 کیلومتر تونل ترافیکی، برج میلاد و نیز پلهای بزرگی است که با تکنولوژی روز دنیا ساخته شده و البته همگی نیاز به نگهداری مستمر دارند.
حسینی با اشاره به موضوع نگهداری پلهای سواره رو و تعمیرات تخصصی و بهسازی لرزه ای این ابنیه فنی، خاطرنشان کرد: از سال 82 مطالعاتی در خصوص پلهای شهر تهران آغاز شد و 110 دستگاه پل مورد مطالعه قرار گرفت.
وی با بیان اینکه اهمیت پل های سواره رو در شهر تهران، هنگام تخریب پل کن و عواقب ترافیکی رخ داده به دنبال آن مشخص شد، افزود: با توجه به تخصصی بودن این ماموریت، شرکت یادمان سازه ماموریت بهسازی و مقاوم سازی لرزه ای پل های تهران را بر عهده گرفته و آن را دنبال می کند.
معاون شهردار تهران با اشاره به تخصصی شدن ماموریت های سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، گفت: هم اکنون هیات های تخصصی با موضوعات مختلف عمرانی از جمله پل ها و مسایل مربوط به آنها در این سازمان شکل گرفته است.
معاون شهردار با بیان اینکه با نقطه مطلوب ترافیک فاصله داریم گفت: به اذعان بسیاری از کارشناسان ، وضعیت کنونی ترافیک تهران با لحاظ پارامترهایی نظیر میزان جمعیت، افزایش تعداد خودروها و طول شبکه معابر، بسیار بهتر از 40 سال قبل است .
وی انسجام بخشی به شبکه بزرگراهی تهران از طریق تکمیل این شبکه بر اساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران را یکی از ماموریت های پیش بینی شده در برنامه 5 سال آتی برشمرد.
وی احداث ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) و اتصال آن به میدان فتح، ساخت ادامه بزرگراه شهید حکیم حدفاصل بزرگراه آزادگان تا کاروانسرای سنگی دو ، که حد غربی شهر تهران را مشخص می کند، تکمیل بزرگراه دولت آباد، احداث بزرگراه شهید شوشتری در صورت حل مشکلات مربوط به رفع معارضات که به تکمیل رینگ بزرگراهی شرق تهران می انجامد را از جمله برنامه های آتی معاونت فنی و عمرانی برشمرد.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه بن مایه طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به سال 47 باز می گردد، بر ضرورت بازنگری در این طرح با گذشت بیش از 40 سال از عمر آن تاکید کرد.
وی خاطرنشان کرد: باید در دومین سال برنامه 5 ساله دوم، بازنگری در طرح جامع کنونی حمل و نقل و ترافیک و ارایه طرح جدید گنجانده شود.
وی با بیان اینکه مساله ترافیک و اقبال عمومی از آن بازیگرانی دارد که در اختیار شهرداری، شورای شهر یا حتی دولت نیستند، اظهار کرد: به عنوان مثال قطعا همه شهروندان تمایل دارند که محل کار و سکونت آنها به یکدیگر نزدیک باشد اما اگر اکنون این گونه نیست و حجم قابل توجهی از سفرهای درون شهری از این موضوع نشات می گیرد، حتما جبر شرایط موجب آن شده است.
وی ادامه داد: وظیفه شهرداری به عنوان یکی از نهادهای حاکمیتی آن است که در مواجهه با موضوع ترافیک، برخورد درست و علمی داشته باشد و از تجربیات مبتنی بر علوم روز دنیا برای حل این مساله چندوجهی بهره بگیرد.
حسینی گفت: شهرداری تهران موافق آلودگی هوا، تردد خودروهای کاربراتوری و استفاده از سوخت بی کیفیت که همگی بر ترافیک تاثیرگذار هستند، نبوده و نیست بلکه در طول سال های اخیر تلاش کرده است با گسترش شبکه بزرگراهی، زمینه جابجایی سریع و ایمن شهروندان را فراهم آورده و به این ترتیب از ظرفیت و توان خود برای کنترل آلودگی هوا استفاده کند.
معاون شهردار تهران در ادامه افزایش اثربخشی و کارایی شبکه معابر را یکی دیگر از شقوق ماموریت های عمرانی برنامه پنج ساله دوم در زمینه حل مشکل ترافیک عنوان کرد .
وی توضیح داد: گاهی با مداخلات محدود و کم هزینه می توان راندمان شبکه معابر را افزایش داد. به عنوان مثال در مدخل های ورودی و خروجی بزرگراه ها معمولا شاهد ترافیک سنگین هستیم که در برخی موارد با اقدامات کوچکی نظیر احداث یک رمپ یا لوپ می توان آن را کاهش داد.
به گفته وی، اتصال مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید صیاد شیرازی به مسیر غرب به شرق بزرگراه شهید زین الدین از طریق احداث یک راستگرد، یکی از همین مداخلات موثر اما کم حجم عمرانی بود که چندی پیش اجرا شد و شهروندان از آثار ترافیکی مثبت آن برخوردار شده اند.
مازیار حسینی در تشریح دیگر محورهای برنامه 5 ساله دوم در فصل عمران و زیرساخت های شهری، از برنامه ریزی برای کاهش خطرپذیری تهران در برابر سیلاب با اجرای طرح جامع مدیریت آب های سطحی خبر داد و افزود: این طرح در سال 91 تدوین و در طول سال جاری مقدمات اجرای آن فراهم شده است.
وی با بیان اینکه تقریبا تمام مناطق شهرداری تهران مشاورانی را به تهیه طرح های تفصیلی ذیل طرح جامع مدیریت آب های سطحی مامور کرده اند، خاطرنشان کرد: موضوع هدایت و جمع آوری آبهای سطحی هر منطقه، بدون در نظر گرفتن ملاحظات مناطق همجوار قابل حل نیست؛ به همین خاطر شهر تهران به سه پهنه تقسیم شده و برای هر یک از این پهنه ها یک مشاور مادر تعیین شده است .
معاون شهردار تهران ابراز امیدواری کرد: سال آینده، سال رونق اجرای طرح جامع مدیریت آب های سطحی در پایتخت باشد .
به گفته دکتر حسینی، در سال جاری برای نخستین بار موضوع بازگرداندن آب به چرخه طبیعی مورد توجه قرار گرفت و طرح هایی برای این منظور در مناطق 21 و 22 اجرا شد.
وی با بیان اینکه مناطق 21 و 22 با توجه به اینکه تاره تاسیس هستند، فاقد هرگونه مطالعات مربوط به مدیریت آب های سطحی بودند، اظهار کرد: مناطق یاد شده به دلیل طویل و کشیده بودن و همین طور قرار گرفتن در مجاورت کوهپایه، در معرض خطر سیلاب قرار داشتند و به همین خاطر شهرداری نمی توانست رسیدگی به این موضوع را به اجرای طرح های بلند مدت موکول کند.
وی گفت:به عنوان مثال شهرک دانشگاه صنعتی شریف در مجاورت منطقه 22 با خطر سیلاب روبرو بود که برای کاهش خطرپذیری این منطقه در برابر سیلاب، طرح های وسیع میدانی اجرا شد و ضمن بررسی نقشه های هوایی و موقعیت توپوگرافی منطقه، مکان یابی احداث حوضچه هایی موسوم به حوضچه تسکین صورت گرفت.
حسینی درباره عملکرد این حوضچه ها نیز گفت: این حوضچه ها در مسیر شیب راهه هایی که سیلاب را شکل می دهند، قرار گرفته و از حجم و سرعت آب ورودی به آن می کاهند .وی به اهمیت افزایش سطح تراوایی زمین اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مخاطرات آینده تهران می تواند نشست زمین ناشی از عدم بازگرداندن آب به چرخه طبیعی باشد.
حسینی معتقد است که با جدی گرفتن موضوع راه اندازی تصفیه خانه های محلی و بازگرداندن آب به چرخه طبیعی، می توان از پیامدهای نگران کننده کاهش سطح تراوایی زمین در پایتخت جلوگیری کرد.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه در میان حوادث طبیعی، سیلاب قابلیت پیش آگاهی خوبی دارد، افزود: برای این منظور به پایش ها و قرائت سنجی هایی نیاز است که بتوان به موجب آنها سامانه ای برای هشدار سیلاب پیش از وقوع، به صورت خودکار و بدون مداخله شخص را طراحی کرد.
وی گفت: اقدامات لازم برای مواجهه با خطری که شهر با آن روبرو است، پیش از وقوع سیلاب انجام می شود و در نتیجه از حجم خسارات کاسته خواهد شد.
وی در ادامه متوازن شهر تهران را یکی از رویکردهای اصلی برنامه پنج ساله دوم عنوان و خاطرنشان کرد: تمام برنامه های پیش بینی شده در فصل ˈعمران و زیرساخت های شهریˈ با این رویکرد تدوین شده است.
حسینی یکی دیگر از آیتم های برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران را تهیه طرح جامع فضاهای زیرسطحی عنوان کرد و با تاکید بر اینکه برای آسایش شهروندان در روی سطح شهر باید بسیاری از مشکلات را در زیر سطح آن حل کنیم، تصریح کرد: استفاده از فضاهای زیرسطحی با توجه به مواجهه با موضوعاتی نظیر معارضات ملکی و ارزش زمین در شهری مثل تهران، بسیار ارزان تر از فضاهای روسطحی است.
وی با بیان اینکه به طور کلی استفاده از فضاهای زیر و رو سطحی (ترازهای 1- و 1+) در اولویت شهرهای بزرگ قرار دارد، تاکید کرد: بین این دو گزینه، استفاده از فضاهای زیرسطحی اولویت دارد؛ مگر اینکه توجیه فنی و مهندسی مناسبی برای انتخاب گزینه رو سطحی وجود داشته باشد.
معاون شهردار تهران همچنین به اهمیت ساماندهی میادین بزرگ و پرتردد شهر تهران با بهره گیری از فضاهای زیرسطحی اشاره کرد و گفت: وضعیت فعلی میادین تهران برای آینده شهر قابل قبول نیست و جمعیت عابر و راکب و نیز ایستگاه های حمل و نقل عمومی، سیما و منظر شهری نامناسبی را ایجاد کرده اند که قطعا باید اقداماتی برای ساماندهی این وضعیت صورت گیرد.
حسینی افزود: به دلیل فقدان تونل های مشترک تاسیسات شهری، اطلاعات درست و کافی از وضعیت تاسیسات در زیر پای خود نداریم.
وی اظهار کرد: در چنین شرایطی ساماندهی هر یک از میادین بزرگ شهر، دریایی از کارهای مختلف است که تا انجام نشود، نمی توان کار را پیش برد.
وی از برنامه ریزی برای ساماندهی مبادی ورودی شهر تهران طی سال های اجرای برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران نیز خبر داد و و تصریح کرد: در حال حاضر عوارضی ها به عنوان دروازه ورودی شهر شناخته شده اند که وضعیت قابل قبولی ندارند. به طور مثال عوارضی قم که مدخل ورودی مسافران فرودگاه امام خمینی (ره) است و نخستین تجربه میهمانان خارجی در مواجهه با شهر تهران محسوب می شود، زیبنده یک شهر اسلامی نیست.
حسینی با تاکید بر اینکه احداث دروازه های ورودی شهر تهران تنها به شهرداری مرتبط نیست، در عین حال به ضرورت چاره اندیشی برای این مساله اشاره کرد و یادآور شد: فضای اطراف مرقد امام خمینی (ره) به عنوان یکی از مهمترین فضاهای معرف جمهوری اسلامی ایران، در وضعیت فعلی به هیچ عنوان گذرگاه مناسبی برای ورود به شهر تهران نیست. البته ساماندهی مبادی ورودی شهر تهران عمیق تر از احداث یک سر در، تعبیه تندیس و سایر امور مربوط به ماموریت های سازمان زیباسازی است و بر این اساس، مطالعات آن توسط سازمان مشاور فنی و مهندسی انجام شده و با تصویب طرح های مربوطه در شورای شهر ، طی سال های آتی اجرایی خواهد شد.
معاون شهردار تهران یکی از رویکردهای مهم برنامه پنج ساله دوم را تعریف پروژه های عمرانی قابل مشارکت برای بخش خصوصی برشمرد و افزود: شهرداری تهران به دنبال تعریف پروژه هایی است که از نظر توجیه اقتصادی، قابلیت ورود سرمایه گذار بخش خصوصی را داشته باشد. به عنوان مثال مطالعات اولیه طرح راه اندازی خطوط ویژه قطار های سبک شهری (LRT) به همین ترتیب انجام شده است.
وی گفت: در واقع پروژه های این چنینی حاصل جمع حق حاکمیتی شهرداری تهران و سرمایه بخش خصوصی است که شهروندان از نتیجه و تولید حاصل از آن منتفع می شوند.
وی با اشاره به اینکه مطالعات توجیهی راه اندازی LRT در تهران انجام شده است، تاکید کرد که این مطالعات باید توسط صاحب نظران مورد ارزیابی قرار گیرد و در نهایت برای تصمیم گیری نهایی درباره اجرای آن، شورای شهر اظهارنظر خواهد کرد.
تهرام/ 9136
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




19/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن