تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803745921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتدار ، امنیت ملی و دفاع همه جانبه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اقتدار ، امنیت ملی و دفاع همه جانبه تهران- ایرنا- با گذشت سی و پنج سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، امروز جمهوری اسلامی ایران با کسب تجارب بسیار ارزنده و والایی در عرصه های مختلف اعم ازعلمی، اقتصادی، سیاسی و بالاخص دفاعی در اوج عزت، اقتدار و امنیت بسر می برد و به الگویی برای آزادیخواهان جهان تبدیل شده است.


جمهوری اسلامی ایران با کسب تجارب بسیار به ویژه در هشت سال دفاع مقدس و در دفاع از کیان مقدس این کشور در جنگی ناعادلانه و بسیار نابرابر که از سوی بلوک های غرب و شرق و در راس آنها استکبار جهانی مورد حمایت قرار گرفته بود ، توانست پله های ترقی و پیشرفت را یکی پس از دیگری طی کند و در عرصه های مختلف سرآمد شود.
با پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم سرسپرده پهلوی در ایران که مورد حمایت استکبار جهانی قرار داشت و از رژیم شاه به عنوان ژاندارم منطقه بهره می برد، غرب که منافع خود را در منطقه در خطر می دید، با حمایت همه جانبه تسلیحاتی، فنی، اطلاعاتی و حتی دلارهای آمریکایی با کمک ارتجاع عرب منطقه با حمایت رژیم سرنگون شده حزب بعث عراق ، سعی کرد تا ملت ایران را در برابر خواسته های نامشروع خود به زانو درآورد.
اما فرزندان این مرز و بوم از هر قشر و قومیتی اعم از کرد و بلوچ، ترک و لر، ارمنی و کلیمی با حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل نشان دادند که ایرانیان به متجاوزان اجازه عرض اندام نمی دهند و همان گونه که در گذشته رییس علی دلواری ها، سردار امامقلی خان ها و سردار جنگل ها نشان داده اند؛ جایی برای متجاوزان در این کشور وجود ندارد.
غرب که انقلاب اسلامی در ایران را برنتابید و نتوانست آن را ببیند، مستشاران خود را که در سازمان ها و صنایع مختلف اعم از صنعتی و دفاعی کشورمان رخنه کرده و اجازه نمی دادند مهندسین و متخصصان ایرانی در کنار آنها به کسب تجربه بپردازند را از کشور خارج ساخت.
کشورهای غربی و در صدر آنها استکبار جهانی در بیش از سه دهه گذشته به هر روشی سعی کردند در راه پیشرفت و روند رو به جلوی انقلاب اسلامی ایران موانعی ایجاد کنند و در این راستا به کودتا، حمله نظامی، حمایت از گروهک های تروریستی نظیر سازمان تروریستی مجاهدین خلق(منافقین) و تسلیح و تطمیع آنها پرداختند.
استکبار جهانی در این راستا حتی به سرنگون کردن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران بر فراز آب های نیلگون خلیج فارس نیز روی آورد و در کمال ناباوری و در برابر دیدگان جامعه جهانی مسافران بی دفاع هواپیمای مسافربری کشورمان که عازم کشور عربی امارات متحده عربی بود را به شهادت رساند و نه تنها از این اقدام ابراز پشیمانی نکرد بلکه فرمانده ناو آمریکایی وینسنس را که دست به این اقدام ددمنشانه زده بود، مورد تشویق قرار داد.
غرب و در صدر آن استکبار جهانی به رغم شکست سیاست های غلطشان در برابر ملت ایران اسلامی در طول این مدت دست از شیطنت های خود برنداشتند و به جای آن که تصویر مخدوش خود در اذهان ملت ایران را بهبود بخشند، ناعادلانه ترین تحریم های سیاسی و اقتصادی را عیله ملتی که خواستار استقلال هستند، اعمال کردند.
آنها در تصور باطلی بسر می بردند چرا که ملت ایران با داشتن رهبری چون امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و حضرت آیت الله خامنه ای که بر موضوع ˈ ما می توانیمˈ تکیه داشتند ، هرگز به زانو در نیامد و توانست از این تهدیدات فرصت های نوینی را ایجاد کند.
در دوران دفاع مقدس، کشورهای غربی حتی از دادن ˈ سیم خاردارˈ به ایران دریغ می کردند، امروز ایران اسلامی به جایگاهی دست یافته که در بخش های مختلف هوایی، دریایی، زمینی و پدافند هوایی توانسته است مرزهای دانش را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد.
امروز درعرصه پدافند هوایی که به فرموده فرمانده معظم کل قوا در خط مقدم دفاع از کیان نظام اسلامی قرار دارد ، با بهره گیری از دانش و تخصص نیروهای جوان ، کارآمد، متعهد و متخصص ایران اسلامی، کوچکترین تحرک دشمن در کیومترها دورتر از مرزهای کشورمان شناسایی و رهگیری می شوند.
قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه رصد فضای کشور از چنان توانمندی برخوردار است که می تواند هواپیماهای رادار گریز و حتی هواپیماهای کوچک جاسوسی بدون سرنشین (پهپادها) را با استقرار پایگاه های کشف و شناسایی پرنده های متجاوز ، مورد شناسایی قرار داده، رهگیری کند و در کمترین زمان ممکن مورد انهدام قرار دهد.
این قرارگاه که پنج سال پیش از نیروی هوایی الهی ارتش جمهوری اسلامی ایران تفکیک شد ، امروز به طور مستقل دانشگاه ویژه تربیت نیروهای متخصص خود را تاسیس کرده و در سال جاری در رشته های مختلفی اقدام به پذیرش دانشجو کرده و از چنان آمادگی برخوردار است که با هیات علمی مجرب خود می تواند در صورت صلاحدید مسوولان دست اندرکار کشور، کار تربیت دانشجویان مورد نیاز کشورهای دوست و همسایه را نیز دنبال کند.
طراحی و تولید انواع رادارهای کشف ، رهگیری و انهدام انواع پرنده های جاسوسی با سرنشین و بدون سرنشین، رادارهای کیهانی، طراحی و تولید انواع سامانه های موشکی میان برد، برد متوسط و برد بلند ، بهینه سازی و تقویت سامانه های موشکی موجود، افزایش سامانه های جنگ الکترونیک ، سامانه های شبیه ساز موشکی از جمله موشک هاگ از جمله بخشی از فعالیت های گسترده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در راستای دفاع از مرزهای مقدس جمهوری اسلامی ایران را با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دانشگاه های کشور فراهم آورده است.
نیروی هوایی الهی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به دنبال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و با خروج مستشاران نظامی غربی و شرقی از کشورمان و در هنگامی که آنها تصور می کردند، نیروی هوایی ما زمینگیر خواهد شد، خوش درخشید و در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار موثری را در کسب فتوحات رزمندگان اسلام ایفا کرد.
امروز دیگر نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نه تنها نیازی به تربیت نیروی انسانی خود در عرصه های مختلف ندارد بلکه از صفر تا 100 آموزش خلبانان، کادر فنی و تربیت مدیران مورد نیاز این بخش در داخل انجام می شود و در این بخش به چنان جایگاهی دست یافته ایم که توانایی آموزش خلبانان کشورهای دوست و همسایه در کشور فراهم شده است.
دانشگاه هوایی شهید ستاری و دانشگاه آموزش های هوایی شهید خضرایی از جمله مراکز متعدد آموزش خلبانان قهرمان نیروی هوایی ارتش ، متخصصان فنی و جنگ الکترونیک (جنگال) این نیرو و دانشگاه ستاد و فرماندهی (دافوس) محلی برای تربیت مدیران این نیرو و سایر نیروهای مورد نیاز کشور است.
نیروی هوایی در عرصه طراحی و تولید تجهیزات مورد نیاز کشور امروز به چنان توانمندی دست یافته است که با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دانشگاه ها توانسته است انواع تجهیزات از جمله هواپیما های جنگنده، شکاری بمب افکن و آموزش را طراحی و تولید کند.
امروز هواپیماهای جنگنده بمب افکن ˈ صاعقهˈ از جمله هواپیماهایی است که پس از طراحی و تولید آن به روز شده و توانایی حمل انواع بمب های با تناژ مختلف را دارد و به تولید انبوه رسیده و در یگان نیروی هوایی بکار گرفته شده است.
اسکادران هواپیمای صاعقه در رزمایش های مختلف نیروی هوایی ارتش با موفقیت بکار گرفته شد و توانست با بهره گیری از بمب های مختلف اهداف تعیین شده را با موفقیت رهگیری و مورد انهدام قرار دهد.
نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر این، انواع بمب های مورد نیاز جنگنده بمب افکن های خود را که کشورهای غربی ارسال آن را به کشورمان تحریم کردند را طراحی و تولید کرده اند که در رزمایش های مختلف با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفت.
از جمله بمب هایی که توسط متخصصان نیروی هوایی ارتش با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دانشگاه های کشور طراحی و تولید شده، بمب های نقطه زن ˈ قاصدˈ است که با بکار گیری آنها توان دفاعی و بازدارندگی این نیرو بیش از پیش افزایش یافت.
اورهال انواع هواپیماهای جنگنده بمب افکن، ترابری، مسافربری و آموزشی از دیگر دستاوردهای بزرگ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در سایه تحریم های ناعادلانه غرب علیه ملت غیور ایران اسلامی به دست آمده است.
متخصصان ایرانی در مدت بیش از 35 سال گذشته و برغم این تحریم ها توانستند انواع هواپیماهای جنگنده بمب افکن غربی و شرقی از جمله اف 4، اف 5، اف 14 ، میگ 29 را اورهال کرده و با انجام تعمیرات اساسی بر روی آنها ، این هواپیما ها را در ناوگان هوایی کشور بکار گیرند.
در آخرین مورد نیز یک هواپیمای جنگنده بمب افکن پیشرفته اف 14 پس از آن که تعمیرات اساسی بر روی آن انجام شد و اورهال گردید در مراسمی با حضور جمعی از فرماندهان نیروی هوایی ارتش و مقامات لشکری و کشوری با موفقیت به پرواز درآمد و توانمندی های متخصصان ایرانی در این عرصه را به معرض نمایش دوستان و دشمنان نظام اسلامی قرار داد که خوشحالی دوستان و ناخوشنودی دشمنان را به دنبال داشت.
نیروی زمینی ارتش نیز در کنار سایر نیروهای مسلح نقش موثری در دفاع از کیان مقدس جمهوری اسلامی ایران برعهده داشته و دارد و با پیروزی انقلاب اسلامی به صفوف به هم فشرده ملت پیوست و با اتکا به خداوند منان و جوانان برومند ایرانی نقش موثری را تقویت دفاعی و بازدارندگی کشور ایفا کرد.
از جمله وظایفی که این نیرو همواره در طول سی و پنج سال پس از پیروزی انقلاب بر عهده داشته و با موفقیت در راستای اجرای آن گام برداشته ، تربیت نیروهای مورد نیاز کشور از جمله سربازان و اعزام آن به نقاط مختلف کشور بوده است.
نیروی زمینی ارتش بالاخص در دوران هشت سال دفاع مقدس بنا به گفته فرماندهان عالی رتبه این نیرو بیش از دو و نیم میلیون سرباز تربیت و به جبهه های حق علیه باطل اعزام کرد و تقریبا هیچ عملیاتی در این دوران نبوده است که نیروی زمینی نقشی موثری در آن نداشته باشد.
این نیرو در طراحی و تولید تجهیزات مورد نیاز خود نیز از جمله انواع نفربرهای زرهی ، توپ و تانک های ثابت و متحرک، انواع دوش پرتاب ها، سلاح های انفرادی و جمعی گام های ارزنده ای برداشته است.
هواپیمایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران( هوانیروز) نیز یکی از مولفه های قدرت نظامی و بازدارندگی کشور در برابر تهدیدات دشمنان بوده و هست و در دوران دفاع مقدس نیز نقش بسیار تاثیر گذاری ایفا کرد.
خلبانان تیز پرواز هوانیروز در دوران دفاع مقدس نقش موثری در مقابله با دشمنان در شرایط مختلف آب و هوایی ، مناطق کوهستانی و صعب العبور و ترابری نیرو و تجهیزات بر عهده داشتند و با پایان جنگ تحمیلی نیز این نقش موثر خود را در کمک به حوادث جاده ای و امداد و نجات ایفا کرده اند.
دلاورمردان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در توپخانه این نیرو به هنگام عملیات ظفر آفرین رزمندگان اسلام در نقاط مختلف جبهه ها و مقابله با حملات دشمنان نقشی بی بدیل ایفا کرد و در کسب فتوحات رزمندگان خوش درخشیدند.
امروز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر نیروهای مسلح با استفاده از نیروهای متخصص و متعهد خود در سازمان جهاد خودکفایی این نیرو و با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دانشگاههای کشور نه تنها نیازی به واردات تجهیزات و مهمات مورد نیاز خود از خارج ندارد بلکه در صورت نیاز کشورهای دوست و همسایه و صلاحدید مسوولان، توانایی تامین نیازهای کشورهای دوست و همسایه را نیز دارند.
نیروی دریایی ارتش نیز در کنار سایر نیروهای مسلح کشور در چنان آمادگی و توان دفاعی بالایی برخوردار است که توانسته پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در اقصی نقاط جهان از اقیانوس اطلس، هند، مدیترانه عمان و دریای سرخ به اهتزار درآورد.
این نیرو با تدابیر فرمانده معظم کل قوا هم اینک به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده و توانسته است از دل تحریم های ناعادلانه غرب ، فرصت های سترگی را بیافریند.
نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با خروج مستشاران خارجی توانست با بهره گیری از جوانان برومند و دریادل این نیرو که دلشان برای اسلام، انقلاب و نظام اسلامی و کشورشان می تپد، پله های ترقی را با موفقیت طی کنند و تا جایی پیش روند که انواع ناوها و ناوشکن ها را با همکاری بخش های دفاعی و دانشگاهی کشور طراحی و تولید کنند.
این نیرو در نخستین روزهای جنک تحمیلی توانست با منهدم کردن اسلکه های ارسال نفت و انواع شناورهای دشمن بعثی در همان ابتدا ، نیروی دریایی رژیم سرنگون شده حزب بعث عراق را زمینگیر و به طور کلی منهدم کند.
نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس با اسکورت انواع کشتی های شناور و نفتکش علاوه بر تامین امنیت خطوط دریایی، اقتصاد کشور را در دورانی که قدرت های جهانی از رژیم سرنگون شده صدام به طورهمه جانبه حمایت می کرد، پایدار نگه دارد و موجب شود تا رزمندگان اسلام با طیب خاطر دشمن را از مرزهای کشور به عقب برانند.
امروز نیروی دریایی ارتش به چنان توانمندی دست یافته است که نه تنها قادر به طراحی و ساخت انواع شناورهای سطحی و زیر سطحی است بلکه در اورهال ها و تعمیرات اساسی زیردریایی های پیشرفته کیلو و انواع شناورهای سبک و سنگین نیز گام های ارزنده ای برداشته و توانسته با اورهال این زیرسطحی ها آنها را به ناوگان سطح و زیرسطحی کشور ملحق کند.
زیرسطحی یونس از کلاس کیلو از جمله این زیرسطحی ها است که به همراه ناوگان بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش توانست در مدت ماموریت برون مرزی خود با عبور از آبهای شمال اقیانوس هند؛ دریای سرخ و باب المندب به آبهای شرق آسیا سفر کند و با پهلوگیری در بنادری چون کلمبو در کشور سریلانکا ضمن اهتزاز پرچم مقدس کشورمان، عزت، عظمت و اقتدار ایران اسلامی را در جهان به نمایش بگذارند.
هم اینک نیروی دریایی ارتش با طراحی و تولید انواع ناو ها و ناوشکن ها از جمله ناوشکن جمهوری اسلامی ایرانˈ جمارانˈ و زیردریایی های کلاس های مختلف نظیر زیردریایی غدیر، انواع رادارها، اژدرهای مورد نیاز زیردریایی های، موشک های ساحل به دریا، سطح به هوا و سایر تجهیزات توان دفاعی و بازدارندگی کشور را در این بخش ارتقا دهد.
نیروی دریایی ارتش در کنار نیروی دریایی سپاه که به انواع پهپادها و قایق های تندرو و نیروهای متخصص و جان برکف مجهز است امنیت دریایی کشور را در خلیج فارس و خارج از آب های مرزی برعهده دارد و هرگونه تحرک نیروهای فرامنطقه ای را در نزدیک آبهای مرزی ایران رصد می کند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در کنار سایر نیروهای چهارگانه ارتش در قالب نیروهای زمینی، دریایی ، هوایی و هوافضا، دفاع از دستاوردها نظام اسلامی و آرمان های امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای انقلاب و دفاع مقدس را بر عهده دارد.
این نهاد برآمده از انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس به همراه بسیج مردمی و در کنار سایر نیروهای مسلح نقش تعیین کننده ای در کسب فتوحات گسترده رزمندگان اسلام در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایفا کرد و خوش درخشید و نام این نهاد مقدس را در تاریخ ایران اسلامی ماندگار کردند.
این نهاد مقدس به ویژه در عرصه موشکی با بهره گیری از متخصصان دلسوز و متعهد ایرانی در صنعت دفاعی و همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از دوران دفاع مقدس به بعد توانستند کشور را در عرصه موشکی به چنان جایگاهی برسانند که امروز دشمنان نمی توانند حتی تصور تعدی به ایران اسلامی را در سر بپرورانند.
امروز ایران دارای موشک های پیشرفته ای از جمله شهاب-3 با بردی در حدود 1000 تا 1500 کیلومتر می تواند هر گونه اهداف دشمن را در منطقه مورد هدف قرار دهد.
از دیگر موشک های ایران می توان به انواع شهاب-3 نظیر شهاب-3A، شهاب-3B، قدر ، سجیل و فاتح 110 اشاره کرد.
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همکاری با سایر نیروهای مسلح در ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج مردمی ، دانشگاهها و دانشگاهیان نقش بسیار موثر و تعیین کننده ای در طراحی و تولید انواع تجهیزات مورد نیاز نیروهای مسلح بر عهده دارد.
با گذشت بیش از سی و پنج سال از انقلاب شکوهمند اسلامی، امروز ایران اسلامی از چنان امنیت، اقتدار، عزت، عظمت، توانمندی و بازدارندگی دفاعی در عرصه های مختلف برخوردار است که اجازه نمی دهد هیچ تصوری در اذهان دشمنان این نظام برای تعدی به این کشور ایجاد شود.
ایرانیان در طول تاریخ و به ویژه در دوران معاصر و دفاع مقدس به جهانیان نشان دادند که می شود مستقل و بدور از وابستگی به شرق و غرب بر روی پای خود ایستاد و اجازه نداد تا دشمن ذره ای از خاک خود را در اشغال بگیرد.
پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فنی ، مهندسی، علمی بالاخص در بخش های نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، سلولهای بنیادی، موشکی و فضایی در کنار عرصه های دفاعی موید این ادعا است.
گزارش از : جمشید رضایی
اجتمام**1478
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




19/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن