تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819005420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور مردم، رهبری امام راحل و شرایط جامعه، زمینه ساز پیروزی انقلاب شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حضور مردم، رهبری امام راحل و شرایط جامعه، زمینه ساز پیروزی انقلاب شد گرگان - ایرنا- نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: حضور پرشور، یکصدا و هم هدف ملت، شخصیت و جایگاه علمی امام خمینی (ره) به عنوان مرجع تقلید و صاحب رساله و شرایط سیاسی و اجتماعی کشور در آنها روزها برخی از دلایل پیروزی انقلاب اسلامی هستند.


به گزارش ایرنا، آیت الله ˈسید کاظم نورمفیدیˈ روز شنبه در جمع طلاب مدرسه امام خمینی (ره) گرگان، اظهار کرد: امام خمینی (ره) شخصیتی بود که علاوه بر جنبه‫های شخصیتی و علمی، جز رنگ الهی هیچ رنگ دیگری نداشت و هر کاری را با خلوص نیت و برای رضای حق‫تعالی انجام می‫داد.
امام جمعه گرگان با بیان اینکه نهضت انقلاب اسلامی شبیه نهضت انبیاء الهی است، گفت: شخصیت امام خمینی (ره) مانند حضرت موسی (ع) بود.
وی با بیان اینکه حضرت موسی (ع) به همراه برادرش و فقط با یک عصا به سوی فرعون رفت، اما در برابر او مقاومت کرد و پیروز شد، یاداور شد: پیروزی آنها در برابر فرعون، خواست و اراده الهی را نشان می‫دهد که اگر این اراده وجود نداشت آنها هم هرگز فرعون را شکست نمی‫دادند.
نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فاصله 10 روزه بازگشت امام به کشور و پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: این روزها، در تاریخ کشور بی‫سابقه است.
آیت‫الله نورمفیدی تصریح کرد: در این روزها همانند 15 سال دوری امام از وطن، تمام ملت یکصدا و هم هدف پشت سر امام راحل حرکت کردند، در حالی که تمام دنیا در مقابل آنها بود و مانع پیروزی انقلاب می‫شدند.
به گفته موسس حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان، پیروزی انقلاب اسلامی ایران درحالی به ثمر نشست که ملت ایران با دستان خالی در برابر رژیم تا دندان مسلح شاهنشاهی و ژاندارم آمریکا در منطقه ایستاده بودند.
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه آن روزها ما در قم به عنوان یک نوجوان، مراد، محبوب و مرجع خود را امام خمینی (ره) قرار داده بودیم، اظهار کرد: بعد از رحلت آیت‫الله بروجردی به عنوان مرجع درجه اول شیعیان جهان، شاه تلاش کرد تا محوریت جهان تشیع را از قم به نجف منتقل کند، بر همین اساس رحلت آیت‫الله بروجردی را به مرحوم حکیم تسلیت گفت.
نماینده ولی‫فقیه در استان گلستان ادامه داد: پس از آن هم جریان انجمن‫های ایالتی و ولایتی، انقلاب سفید و رفراندوم را مطرح کرد و امام خمینی (ره) با مشاهده این وضعیت، وارد صحنه شد.
امام جمعه گرگان همچنین اضافه کرد: بعد از رحلت آیت‫الله بروجردی با وجود اینکه امام راحل به ایشان علاقه‫مند بود، اما حاضر نشد برای وی مجلس ترحیم بگیرد، چون اینگونه استنباط می‫شد که فلانی قصد مطرح کردن خود را دارد.
به گفته وی، با مجلس ترحیمی که بعضی از بزرگان همچون مرحوم گلپایگانی، شریعتمداری و نجفی گرفتند نیز خواستند به شاه بفهمانند که هنوز قم زنده است.
نماینده گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام خمینی (ره) دغدغه دفاع از دین را داشت، گفت: زمانی که بحث حمله به دین و ارزش‫های اسلامی مطرح بود، امام وارد صحنه شد و بعضی از بزرگان تا نیمه‫های راه ایشان را همراهی کردند.
آیت‫الله نورمفیدی یاداور شد: در ادامه راه، امام راحل با شاگردان و برخی از علاقه‫مندان خود در صحنه انقلاب تنها ماند، چون دیگر رژیم، مردم را به شهادت می رساند و بزرگان اعتقاد داشتند در این شرایط مبارزه فایده‫ای ندارد.
وی با بیان اینکه هیچ رنگ و وجهه‫ای بهتر از الهی بودن نیست، تاکید کرد: امام خمینی (ره) خداخواه، متدین و خواستار حاکمیت دین بر سرنوشت مردم بود.
امام جمعه گرگان با بیان اینکه ما پیرو رهبری هستیم که پیرو امام محمدباقر و امام جعفر صادق (ع) بود و آنها هم پیرو پیامبر گرامی اسلام (ص) بودند، به طلاب توصیه کرد: دلی که گرایش به غیرخدا داشته باشد مریض است، باید با پاک کردن دل از غیرخدا، از این مرض نجات پیدا کنیم تا دل هوایی تبدیل به دل خدایی شود.
وی همچنین با بیان خاطراتی از امام راحل به طلاب توصیه کرد: همچون امام راحل خود را مقید به نماز اول وقت کنند و افزود: اگر این اعتقادات همراه با درس خواندن باشد تلاش‫های علمی شما فایده دارد.
درادامه این آیین از طلاب برتر حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان با حضور آیت الله نورمفیدی تقدیر شد.
601
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




19/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن