تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821261249




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابوترابی فرد: دنیای غرب در آستانه زوال و نابودی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ابوترابی فرد: دنیای غرب در آستانه زوال و نابودی است قزوین-ایرنا- نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: دنیای غرب اگرچه در برخی از عرصه ها به ظرفیت هایی دست پیدا کرده است، اما به دلیل بهره نداشتن از معنویت در معرض و آستانه زوال و نابودی قرار دارد.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدˈمحمدحسن ابوترابیˈ در مراسم رونمایی از کتاب آیت الله ˈسیدعباس ابوترابیˈ، یاران امام به روایت اسناد ساواک افزود: رمز حیات جامعه، عمل صالح و تثبیت خصلت های اخلاقی و دینی در میان آحاد مردم است و جهان غرب به دلیل دوری از معنویت، اخلاق و عمل صالح در آستانه خاموشی می باشد.
وی با اشاره به اینکه طبق برخی آمارها حدود 99 درصد دختران دانشجو در آمریکا مورد تجاوز قرار گرفته اند که این موضوعی وحشتناک است، گفت: این فاجعه نشان می دهد این کشور با وجود داشتن سیستم پلیسی قوی که در آن هر انسان را دو دوربین تحت کنترل دارد، بهره ای از امنیت نبرده است بنابراین چنین جامعه ای نمی تواند دارای حیات مستمر باشد.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی توجه به عمل صالح و تسلیم بودن در برابر حق را موجب تداوم و پویایی یک جامعه برشمرد و اظهار داشت: هویت پایدار جوامع در گرو میزان بهره مندی از معنویت است که ان هم ریشه در فطرت پاک انسانی دارد.
حجت الاسلام ابوترابی فرد در ادامه گفت: امام خمینی(ره) به خاطر بینشی که ریشه در نگاه معنوی و الهی داشت موفق به ایجاد یک حرکت عظیم و در نهایت پیروزی انقلاب اسلامی شد و امروز نیز مقام معظم رهبری با توکل به خداوند متعال و هوشمندی بی نظیر، در این دنیای پر آشوبی که با سلطه استکبار هر روز متلاطم تر از گذشته است، امت مسلمان و کشور ایران اسلامی را به عزت و اقتدار رسانده به دلیل ایمان به خدا و داشتن خصلت های اخلاقی و الهی می باشد.
وی اظهار کرد: اگر سکاندار انقلاب اسلامی امروز توانسته غرب را با چالش های بزرگی روبرو کند و در مذکرات ژنو طعم تلخ شکست را به ذائقه استکبار بچشاند، به خاطر بصیرت، فقاهت، هوشمندی برگرفته از ایمان و خشیت از خدا در وجود ایشان بوده است.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه به ویژگی های اخلاقی پدرش مرحوم آیت الله سید عباس ابوترابی پرداخت و گفت: ایشان نماد ایمان و عمل صالح بود و با اعتقاد کامل به فقاهت و فرهنگ ناب تشیع، ذره ای در مبانی اعتقادی خود دچار تزلزل نبود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آیت الله ابوترابی در اخلاق، زهد و بی اعتنایی به دنیا نمونه بود و هرگز علاقه نداشت به داشتن علم مشهور باشد که این موضوع یکی از دلایلی است که ایشان به عنوان یک چهره علمی در حد و اندازه های خود شناخته شده نیست.
وی با بیان خاطراتی از نحوه برخورد آیت الله ابوترابی با خانواده خود نیز پرداخت و در ادامه اظهار کرد: عبادت، تحصیل علم و تحقیق و پژوهش و ارایه خدمات علمی، اجتماعی و سیاسی مهمترین محور کاری ایشان بود.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی از انس و علاقه آیت الله ابوترابی به کانون خانواده نیز سخن گفت و افزود: ایشان کلیه امور تحصیلی و تحقیقی خود را در کنار خانواده و در منزل انجام می دادند تا ارتباط با خانواده نیز در هنگام کسب علم قطع نشود.
در ادامه این مراسم، از کتاب آیت الله سید عباس ابوترابی به عنوان پنجاه و یکمین کتاب از مجموعه کتاب های یاران امام به روایت اسناد ساواک حاوی زندگی نامه و دوران مبارزات این عالم دینی و انقلابی اهل قزوین رونمایی شد.
7392/ 614
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن