تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805491446




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حیات جامعه غرب در آستانه مرگ و خاموشی است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین ابوترابی فرد:
حیات جامعه غرب در آستانه مرگ و خاموشی است
قزوین - خبرگزاری مهر: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رمز حیات جامعه، عمل صالح و تثبیت خصلت های اخلاقی و دینی در میان آحاد مردم است و جهان غرب به دلیل دوری از اخلاق در آستانه مرگ و خاموشی است.



به گزارش خبرنگار مهر، روز پنجنشبه در مراسمی با حضورآیت الله باریک بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، مرتضی روزبه استاندار، حجت الاسلام عبادی رئیس دانشگاه معارف و علوم قرآنی قم، رئیس مرکز بررسی های استراتژیک امنیت ملی و مدیران دستگاههای اجرایی و خانواده شهدا از کتاب " آیت الله سید عباس ابوترابی، از مجموعه  کتابهای یاران امام به روایت اسناد ساواک" رونمایی شد.

این کتاب در 294 صفحه توسط مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات چاپ و منتشر شده و اسناد ساواک در خصوص مبارزات انقلابی و شخصیت دینی آیت الله سید عباس ابوترابی را گردآوری کرده است. در این مراسم همچنین از کتاب جانباز شهید مجید نبیل رونمایی شد. این کتاب هم در 158 صفحه داستان زندگی شهید جانباز مجید نبیل را به نگارش و تصویر درآورده است.

حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد در مراسم رونمایی از کتاب که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: به هر میزان انسان خود را به خدا نزدیک کند و عمل صالح انجام دهد ماندگارتر می شود و تمام کمالاتی که برای بشر بدست می آید انسان را به کلمه طیبه نزدیک می کند. وی افزود: مبانی اعتقادی و فکری مستحکم به برهان شهودی و خصلت های اخلاقی رمز حیات جامعه بشری است و با عمل صالح می توان این حیات را استمرار بخشید. دنیای غرب در آستانه مرگ اخلاقی  نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دنیای غرب شاید در برخی از عرصه های حیات به ظرفیت هایی دست یافته اما امروز در معرض مرگ حتمی است زیرا از عمل صالح بهره نبرده است. این نماینده مجلس بیان کرد: در دنیای غرب که روابط آزادانه دختر و پسر وجود دارد آمارهای رسمی بیانگر آن است حدود 99 درصد دختران دانشجو در آمریکا مورد تجاوز قرار گرفته اند که وحشتناک است و این فاجعه نشان می دهد این کشور بهره ای از امنیت نبرده است و با آن سیستم قوی پلیسی وضعیت بحرانی دارد لذا این جامعه نمی تواند حیات مستمر داشته باشد.

وی گفت: انسان، خانواده و جامعه را عمل صالح بالا می برد و تسلیم بودن در برابر حق به انسان، معنویت و حیات طیبه می دهد و تداوم جامعه را محقق می کند. ابوترابی فرد یادآورشد: امام راحل چون فقیه بودند و در مسیر اولیاء خدا حرکت می کردند توانستند پیروزی انقلاب را رقم بزنند و این حرکت عظیم را ایجاد کنند و اگر امروز هم رهبر معظم انقلاب در این دنیای پر آشوب و نامنی که به دلیل سلطه استکبار شکل گرفته کشور را با همه ناملایمات به سلامت به سرمنزل مقصود رسانده اند به دلیل ارتباط با خدا و داشتن خصلت های اخلاقی و الهی است. مرحوم ابوترابی فرد نماد ایمان و عمل صالح بود نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی های اخلاقی مرحوم آیت الله سید علی اکبر ابوترابی اظهارداشت: مرحوم ابوی نماد ایمان، اعتقاد عملی و عمل صالح بود و با اعتقاد کامل به فقاهت و فرهنگ ناب تشیع، فقه جواهری و مبانی مستحکم فلسفی ذره ای تزلزل نداشت و در هر حوزه ای که وارد می شد با دنیایی از یقین صحبت می کرد. ابوترابی فرد گفت: مرحوم ابوترابی در اخلاق، زهد و بی اعتنایی به دنیا نمونه بود و هرگز علاقه نداشت به علم مشهور باشد و از این امور دوری می کرد. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: مرحوم ابوی از منیت و خودکامگی دور بود و با افتادگی کامل شخصیتی داشت که هر کس با ایشان آشنا می شد بسرعت جذب اخلاق و رفتار دینی و اسلامی وی می شد و هرگز دل نمی کند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مرحوم ابوترابی فرد در ادبیات عرب تبحر کاملی داشت و در آثارش حتی یک غلط ادبی دیده نمی شود. وی با بیان خاطراتی از نحوه برخورد با خانواده هم گفت: اخلاق ایشان فوق العاده بود و حتی یک بار به فرزندانش دستور نداد و با اینکه دوست داشتند فرزندان درس حوزوی بخوانند اما هرگز این موضوع را نگفتند تا خانواده خود تصمیم بگیرد اما وقتی به حوزه رفتیم همه گونه حمایت را انجام می دادند. حجت الاسلام ابوترابی فرد یادآورشد: عبادت، تحصیل علم و تحقیق و پژوهش و ارائه خدمات علمی، اجتماعی و سیاسی مهمترین محور کاری ایشان بود و کلیه امور تحقیقی خود را هم در کنار خانواده و در منزل انجام می دادند تا ارتباط با خانواده نیز در هنگام تحصیل قطع نشود. وی افزود: اراده خداوند اینگونه شد که پدر و پسر که انس و الفت فراوانی به یکدیگر داشتند با هم به سوی معبود رجعت کنند. در این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین و رئیس دانشگاه معارف و علوم قرآنی قم و استاندار قزوین از دو کتاب "آیت الله سید عباس ابوترابی، از یاران امام به روایت اسناد ساواک" و " شید مجید نبیل" رونمایی شد.


۱۳۹۲/۱۱/۱۷ - ۱۴:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن