تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818750011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خسار‌ت‌ 800 میلیاردی برف ‌در مازندران/ 4 مدرسه در چالوس تخریب شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


خسار‌ت‌ 800 میلیاردی برف ‌در مازندران/ 4 مدرسه در چالوس تخریب شد جامعه > حوادث - در هشتمین روز پس از بارش برف در شهرهای شمالی کشورمان تلاشها برای بازگشایی راهها و امداد رسانی همچنان ادامه دارد، این درحالی است که خسارات زیادی به بار آمده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با گذشت یک هفته از بارش سنگین برف در  مازندران و گیلان و ایجاد اختلال در رفت و آمد خودروها و زندگی روزمره مردم، اقدامات صورت گرفته در چند روز اخیر از شتاب یافتن روند امداد رسانی به شهروندان این مناطق حکایت دارد.
امداد رسانی در غرب مازندران پرشتاب ادامه دارد
بارش سنگین برفی که از اواخر پنجشنبه شب هفته گذشته درمازندران آغاز شده بود، تا اواسط هفته جاری نیز به طور عمده در بخش های وسیعی از غرب این استان ادامه یافت. این بارش ها خسارت جدی به بخش های مختلف از جمله تاسیسات زیربنایی، منازل مسکونی ، واحدهای تولیدی و تجاری وارد کرد.
هرچند تمامی جاده های اصلی در شهرها و مناطق روستایی مازندران باز و تردد خودروها جریان دارد ، اما به علت انباشته شدن برف، امکان رفت و آمد عادی شهروندان در پیاده روها وجود ندارد و شهروندان غرب مازندران ناچارند برای تردد از خیابانهای اصلی استفاده کنند که این امر علاوه بر به خطر افتادن سلامت جسمی آنان ، اختلال در تردد خودروها را نیز به همراه دارد.
با پاکسازی جاده های اصلی شهرها و روستاها از برف ، تمام تلاش مسوولان معطوف به بازگشایی مسیرهای فرعی به ویژه در مناطق روستایی شده است.
همچنین با بازشدن جاده های اصلی غرب مازندران ، مسوولان در چند روز اخیر تلاش مضاعفی را برای انجام عملیات برف روبی در مناطق کوهستانی این منطقه انجام داده اند.
هرچند برف انباشته در کنار جاده های اصلی و فرعی شهرهای غرب مازندران ، روند زندگی عادی مردم این مناطق را مختل کرده و شهروندان برای تامین مایحتاج خود با مشکل جدی مواجه اند ، اما مسوولان چشم انتظار بهبود شرایط جوی در دو یا سه روز آینده برای رفع این مشکل هستند.
ایرج خلعتبری، یک شهروند تنکابنی در این باره گفت: مسوولان باید در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به انتقال برف های انباشته شده در جاده های اصلی و فرعی و خیابانها و معابر شهرها اقدام کنند. برف دپو شده در حاشیه خیابان های این شهر به مرور و با فرارسیدن شب دچار یخ زدگی می شود که تردد شهروندان از روی آن سلامت مردم را به خطر می اندازد. با بهبود هوا و ذوب شدن برف های انباشته شده در حاشیه جاده ها ، جاری شدن روان آب ها مشکلات مضاعف و جدیدی رابرای تنکابنی ها ایجاد می کند.
استاندار مازندران نیز با تایید این خواسته شهروندان، بر لزوم پاکسازی و انتقال برف های انباشته شده در مناطق جمعیتی به حاشیه رودخانه های ماطق مختلف غرب مازندران تاکید کرد.
ربیع فلاح با اشاره به احتمال بارش باران در روزهای آینده در غرب مازندران از مسوولان خواست برای پیشگیری از وقوع سیلاب، نسبت به لایروبی رودخانه ها و کانال های این منطقه اقدام کنند.
نماینده عالی دولت در مازندران همچنین از بازگشایی معابر اصلی شهرها و روستاهای غرب مازندران خبر داد و گفت: با تمهیدات صورت گرفته گاز مشترکان خانگی شهروندان منطقه نیز وصل شده و هیجگونه گزارشی در ارتباط با قطع جریان گاز این مناطق نداشته ایم.
فلاح از تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و ارتش، نهادهای اجرایی و ائمه جمعه در امداد رسانی فراگیر به مناطق برف زده غرب مازندران قدردانی کرد و یادآور شد: کار پاکسازی معابر اصلی و فرعی شهرها و روستاهای منطقه به سپاه پاسداران واگذار شده است.
استاندار مازندران از ادامه بازگشایی راههای مناطق سخت گذرغرب مازندران توسط نیروهای امدادی خبر داد و گفت: تجهیزات راهداری با تمام توان و امکانات شبانه روزی برای بازگشایی همه معابر مشغول هستند.
فلاح گفت: گزارش نهایی از خسارات ناشی از برف سنگین هفته اخیر مازندران در جلسه هفته آینده (یکشنبه) هیات دولت مطرح و نسبت به تخصیص اعتبار لازم برای جبران خسارات تصمیم گیری می شود.   دو روز تا پایان برف روبی کامل معابر معاون سیاسی - امنیتی استاندار مازندران نیز بر لزوم تقویت زیرساخت های این استان برای مقابله با حوادث غیر مترقبه تاکید کردو گفت: بارش سنگین برف و خسارت ناشی از حوادث غیر مترقبه اخیر ضعف های زیر ساختی در مازندران را بیش از پیش نمایان کرد. روند زندگی مردم غرب مازندران با امداد رسانی صورت گرفته در چند روز گذشته عادی شده اما مسوولان باید برای رفع کامل مشکلات فراروی شهروندان اهتمام بیشتری داشته باشند.
علیرضا یونسی با اشاره به بررسی بودجه 93 در مجلس شورای اسلامی از نمایندگان مردم مازندران در مجلس خواست برای جبران خسارت ناشی از این برف سنگین به ویژه در غرب مازندران اعتبارات ویژه ای در نظر بگیرند.
وی از پیگیری وزیر کشور و معاونان این وزارتخانه در ارتباط با نظارت بر روند امداد رسانی به شهروندان غرب مازندران قدردانی و اضافه کرد: میزان خسارت برف در این منطقه در دست بررسی است که پس از تکمیل شدن به دولتمردان ارایه خواهد شد.
معاون سیاسی - امنیتی استاندار مازندران از بسیج تمام امکانات نهادهای اجرایی برای پاکسازی معابر اصلی شهری و روستایی غرب مازندران خبر داد و گفت: باساماندهی نیروها و اولویت بندی درکارها، بسیاری از معابر اصلی این مناطق بازگشایی شده و تردد خودروها و شهروندان جریان دارد.
بونسی پیش بینی کرد تا در دو روز آینده عملیات برف روبی در سطح وسیعی از معابر اصلی شهرها در این منطقه به پایان برسد.
سیدابراهیم هاشمی، فرماندار تنکابن هم گفت: برای پاکسازی کامل این شهرستان از برف به 120 دستگاه انواع خودروهای سنگین نیاز است. هم اکنون 20 خودرو سنگین برای انجام عملیات برف روبی در این شهرستان فعالیت دارند.
هاشمی روند امداد رسانی به شهروندان را مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته بیشتر معابر اصلی و فرعی مناطق شهری و روستایی این شهرستان بازگشایی شده است.
هاشمی نقش نیروهای نظامی و انتظامی و ارتش در پاکسازی معابر اصلی در شهرها و روستاهای این شهرستان را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت : تلاشهای این نیروها تا رفع کامل منطقه از مشکلات برف ادامه دارد. با تلاش های صورت تاکنون 97 درصد برق مشترکان خانگی تنکابنی وصل شده است و تلاش ها برای برقراری جریان برق دیگر مشترکان همچنان ادامه دارد.  همچنین 97 درصد مناطق شهری و روستایی این شهرستان از آب آشامیدنی برخودار شدند. میزان خسارت ناشی از برف سنگین در این شهرستان از سوی کارشناسان در دست بررسی است و پس از تهیه به مسوولان عالی رتبه استان ارایه می شود.
خسار‌ت‌ 800 میلیارد تومانی برف ‌در غرب مازندران/مدیریت ضعیف بود/ارائه گزارش ‌بحران ‌به مجلس‌
رئیس گروه هیئت پارلمانی به غرب استان مازندران برای بررسی بحران بارش برف با اشاره به ارائه گزارش نهایی به مجلس، گفت: خسارات ناشی از برف در غرب مازندران بیش از 800 میلیارد تومان است. کمال علیپور با اشاره به اینکه جمع‌بندی هیئت پارلمانی به غرب استان مازندران در روز شنبه به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود، گفت: تذکرات و راهکارهای لازم پس از تنظیم گزارش نهایی به مدیران اجرایی داده می‌شود.
رئیس گروه هیئت پارلمانی به غرب استان مازندران برای بررسی بحران بارش برف با بیان اینکه برف و باران در دنیا موجب بحران نمی‌شود و مدیریت استان مازندران در برنامه‌ریزی حوادثی و پیشگیری ضعیف عمل کرده است، افزود: مدیریت شهری در غرب استان مازندران در مقابله با برف و سیل و حوادث پیش‌بینی نشده پیشگیرانه نبوده است.
وی با تاکید بر اینکه نخستین ایراد بحران غرب استان مازندران به مدیریت قبل از بحران است، خاطرنشان کرد: تدبیر و مدیریت شهری در چالوس و نوشهر و به ویژه در تنکابن ضعیف بود و کسی تذکر لازم را نداد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه شهرداری‌ها تمهیدات لازم برای پیش‌بینی و مدیریت بحران برف را در شهرهای غرب استان مازندران تدارک ندیدند، تصریح کرد: تجهیزات و امکاناتی که در شهرهای غرب استان به دلیل ضعف مدیریت و پیش‌بینی شهرداری‌ها مستقر هستند باید در روستاها به ارائه خدمت می‌پرداختند.
نماینده سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیان وقوع برف شدید در 72 ساعت قبل از حادثه و اطلاع‌رسانی هواشناسی مازندران در 48 سال قبل از حادثه به استانداری، افزود: عدم اطلاع‌رسانی کافی توسط مدیریت استان مازندران برای غرب مازندران نیز از انتقادات وارد بر مدیریت بحران است.
رئیس گروه هیئت پارلمانی به غرب استان مازندران برای بررسی بحران بارش برف به قانون پدافند غیرعامل و وظایف و رسالت‌های آن اشاره کرد و با بیان اینکه پدافند غیرعامل تنها برای اینترنت و هکرها نیست، خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل برای همه موضوعات پدافندی است و با بارش 20 سانتی‌متری برف در ساعات اولیه شاهد قطع برق و عدم وجود دستگاه ژنراتور در بیمارستان دولتی هستیم و تدابیری برای وضعیت خاص وجود نداشته است.
علیپور با تاکید بر اینکه با بارش یک متر برف مسئولان به بحرانی بودن این وضعیت پی بردند، گفت: ستاد مدیریت بحران تنها به برگزاری جلسه و صرف میوه و شیرینی و حقوق و مزایا نیست و پیش‌بینی و تدبیر شرایط باید در اولویت آنان قرار داشته باشد.
وی با بیان اینکه رسانه‌های مختلف به بیان شفاف و کامل مطالب جلسات اقدام کنند به تقدیر خود از حضور سه روز استاندار مازندران در منطقه بحران اشاره کرد و با بیان اینکه به عدم وجود مدیریت یکپارچه و عدم تدبیر و مدیریت قبل از بحران و عدم اطلاع از وضعیت 114 روستا غرب مازندران و خدمات‌رسانی به آنان منتقدم، تصریح کرد: بر طبق قانون در شرایط بحران استاندار مدیر بحران استان و فرماندار مدیر بحران شهرستان است و مدیران ادارات و نهادها هم باید تابع مدیر بحران باشند و در بحران اخیر فرماندار نمی‌دانست چکاره است و هر اداره و نهاد کار خود را انجام می‌داد که نشان داده است که مدیریت استان در این زمینه تمرین نکرده است.
علیپور خواستار تکمیل کامل و کارشناسی فرم ستاد بحران توسط مسئولان شد و با انتقاد از اینکه برآورد هزینه‌ها بدون توجه به بررسی کارشناسی شده انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: خسارات وارد شده در بحران ناشی از بارش برف در غرب مازندران بیش از 800 میلیارد تومان است و زیرساخت‌های کشاورزی و دامداری و صنعت برق و مخابرات و آب و سایر بخش‌ها دچار صدمات جدی شده است.
رئیس گروه هیئت پارلمانی به غرب استان مازندران برای بررسی بحران بارش برف با انتقاد از سفر معاون رئیس جمهور و برخی از وزرا به سفر استانی در وضعیت بحران ایجاد شده در غرب مازندران، یادآوری کرد: برای مدیریت بحران بارش برف مبلغ 200 میلیارد ریال از دولت به صورت تنخواه در اختیار استاندار مازندران تقاضا کرده‌ایم و 60 میلیارد ریال از گذشته در دست استاندار است که می‌تواند برای کاهش مشکلات برنامه‌ریزی کند.
رئیس کمیته راه و ترابری کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خواستار مدیریت منابع برای کمک‌رسانی به حادثه دیدگان و کاهش مشکلات شد و گفت: هماهنگی با شهرداری تهران برای در اختیار قرار گرفتن مکنده‌ها و حمل برف به دریا می‌توان سه روزه برف‌ها مکیده و جمع‌آوری شود. خسارت ناشی از برف به بخش های کشاورزی غرب مازندران جبران خواهد شد
معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت : دولت به زودی برای جبران خسارت های وارده ناشی از برف سنگین چند روز اخیر درغرب مازندران اقدام خواهد کرد.
حسن رکنی درحاشیه بازدید از مناطق بحران زده غرب مازندران، تهیه گزارشی جامع از آخرین وضعیت خسارات وارده ناشی از برف به بخش های کشاورزی و ارایه آن به وزیر جهاد کشاورزی را از اهداف این بازدید به منطقه اعلام کرد.
وی بدون اعلام مقدار خسارات وارده به بخش های مختلف کشاورزی منطقه ، اظهار داشت : متاسفانه برف و سرما از حدود 20 درصد تا صد درصد به تاسیسات گلخانه ای رو باز و مسقف ، سردخانه ها ، دامداری ها ، مرغداری های و باغ های مرکبات غرب مازندران خسارت وارد کرده است.
وی آسیب نرسیدن به بخش تولید و جبران خسارت های بموقع به بخش های کشاورزی در کوتاه ترین زمان ممکن را جزو دغدغه جدی ریییس جمهوری دانست.
معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از کشاورزان منطقه خواست تا برای تعیین میزان دقیق خسارت ها با کارشناسان و بازرسان همکاری لازم را داشته باشند.
رکنی ابراز امیدواری کرد که با جبران بموقع خسارت کشاورزان شاهد رفع مشکلات این قشر مولد باشیم.
بارش سنگین برف هفته جاری خسارت های جدی به بخش های مختلف غرب مازندران وارد کرد. آماده‌باش 5 آمبولانس اورژانس 115 در غرب مازندران
رئیس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی مازندران با بیان اینکه اورژانس 115 پنج آمبولانس را برای شرایط بحران در حالت آماده باش قرار دارند، گفت: تاکنون درخواست آمبولانس اضافه از این مناطق نشده است.
فرهاد مصدری با اشاره به اینکه در روزهای نخست بروز بحران، سازمان هواشناسی نسبت به بارش برف هشدار داده بود، اظهار کرد: در نخستین اقدام دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصمیم گرفت، بیمارستان‌های غرب استان را رصد کرده و از وضعیت آنها مطلع شود.
مصدری با تاکید بر اینکه با رصد بیمارستان‌ها به این نتیجه رسیدیم که برق، آب و گاز بیشتر بیمارستان‌ها قطع شده است،گفت: این بیمارستان‌ها نیز دچار بحران شده بودند و برای اینکه این بیمارستان‌ها بتوانند خدمات‌رسانی ادامه دهند تمهیداتی اندیشیده شد.
وی با اعلام اینکه نخستین نیاز این بیمارستان آب، نان، مواد غذایی و سوخت بود، افزود: بیشتر بیمارستان‌های استان دوگانه سوز هستند و در شرایط بحران خدمات‌رسانی می‌کنند.
رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی مازندران با اشاره به اینکه بیمارستان‌ها در زمان بحران به کار خود ادامه دادند اما به دلیل باز نبودن راه‌ها امدادرسانی سخت شده بود، یادآور شد: کادر پزشکی به این بیمارستان‌ها ارسال شد تا بتوانند خدمات ارائه دهند.
وی از تامین داروی بیماران خاص بیمارستان‌های غرب مازندران خبر داد و یادآور شد: داروهای مورد نیاز نیز در این مدت برای این بیمارستان‌ها تامین شده است.
مصدری با بیان اینکه اورژانس 115 پنج آمبولانس را برای شرایط بحران در حالت آماده باش قرار دارند، بیان کرد: تاکنون درخواست آمبولانس اضافه از آن مناطق نشده است.
این مسئول با تاکید بر اینکه با برف شدن آب باید منتظر بیشترین حوادث باشیم، افزود: وظیفه اورژانس در روزهای آینده سخت‌تر می‌شود.
وی با بیان اینکه تنها در یک روز 24 ماموریت در اورژانس تنکابن به ثبت رسیده است، گفت: از نخستین روزهای بحران تاکنون بیش از 200 ماموریت در غرب مازندران به ثبت رسیده است. تخریب 4 مدرسه در چالوس
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان چالوس با بیان اینکه  بر اثر بارش برف اخیر چهار مدرسه آزاده، شهید فلاح، مرحوم سلیمی و هاجر خسارت دید گفت:  تعداد 18 مدرسه شهری و روستایی در اثر بارش برف اخیر در شهرستان چالوس آسیب دید و میزان خسارت به چهار مدرسه بیشتر بود. به منظور حفظ امنیت جانی دانش‌آموزان چهار مدرسه تخریبی فوق، آنها را به مدارس دیگر منتقل می‌کنیم تا کار تخریب و بازسازی این مدارس انجام شود.
محمد صادق فرزیب اعلام داشت: 115دانش آموز مدرسه مرحوم سلیمی به نوبت صبح مجتمع ایثارگران انتقال داده می‌شوند. دانش‌آموزان مدارس شهید فلاح و آزاده که 300 دانش‌آموز به صورت گردشی دارد نیز به ترتیب به شیفت عصر، مرکز استعداد درخشان شهید بهشتی و نوبت عصر مدرسه مرحوم قلی‌کیا منتقل می‌شوند.
مدیر اداره آموزش و پرورش چالوس تاکید کرد: با توجه به اینکه بیشتر این مدارس در نوبت عصر هستند و فضا برای نوبت صبح کم است از اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس می‌خواهیم تا اعتبارات لازم و به‌موقع را تخصیص دهند. برآورد خسارت برای سایر مدارس شهرستان چالوس 300 میلیون تومان است. بازسازی مدرسه 12 کلاسه فلاح و 6 کلاسه مرحوم سلیمی از برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش است که در صورت تخصیص اعتبار در آینده‌ای نزدیک ساخته و بهره‌برداری می شود.
وی به فعالیت‌های اداره آموزش و پرورش چالوس در بحران برف اخیر اشاره کرد و گفت: ارسال پیامک در ساعت 6 صبح روز شنبه به مدیران مدارس و اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان و همکاران برای اعلام تعطیلی مدارس از مهم‌ترین کارهایی بود که تنها در شهرستان چالوس اتفاق افتاد.
مدیر اداره آموزش و پرورش چالوس افزود: همکاری و هماهنگی با شورای شهر، شهرداری، دهیاران روستاها، انجمن اولیا و مربیان برای پاکسازی و بازسازی معابر منتهی به مدارس از دیگر کارهای صورت گرفته در این دوران است. تشکیل جلسات ستادی برای هم‌اندیشی و ارائه راهکار مناسب برای برنامه‌ریزی برای مقابله با مشکلات و تمهید مقدمات، دعوت از مدیران مدارس خسارت دیده، ارسال پیامک به مدیران مدارس با موضوع آماده‌سازی فضای مدارس برای ورود با نشاط دانش آموزان و فرهنگیان نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که اداره آموزش و پرورش چالوس در این ایام اجرا کرد. مسیر اصلی اغلب راه های روستایی بندرانزلی بازگشایی شد
بخشدار انزلی از بازگشایی مسیر اصلی اغلب جاده های روستایی برف گرفته این شهرستان خبر داد و گفت: مسیر اصلی کپورچال به آبکنار بازشده و تردد خودروها کم وبیش صورت می گیرد ولی بین محله ها فقط رفت و آمد پیاده امکان پذیر است. راه اصلی روستاهای اشترکان، شیله سر، معاف ، خمیران و تالش محله به دلیل کمبود لودر و بولدوزر هنوز بازگشایی نشده است. با ادامه عملیات بازسازی هرچه زودتر راه اصلی این روستاها نیز بازگشایی شود.
موسی کاظمی افزود: روز پنجشنبه یک هلی کوپتر ارتش مقداری مواد غذایی برای روستاهای محصور در برف غرب شهرستان منتقل کرد و پنج وانت حامل ارزاق نیز پس از گشوده شدن مسیر به روستاها رسیدند که مسئولیت توزیع آن به جمعیت هلال احمر واگذار شده است. خوشبختانه تاکنون خبری در خصوص خسارت جانی نداشتیم ولی متاسفانه خسارات زیادی به روستاییان و همچنین تولیدکنندگان محصولات دام ، طیور، گلخانه داران و پرورش دهندگان ماهی وارد شده که میزان دقیق آن هنوز مشخص نیست.
از روز جمعه 11 بهمن تا روز سه شنبه در انزلی حدود دو متر برف بارید که موجب بسته شدن راههای روستاهای غرب این شهرستان شد.   بیشترین خسارت بارش‌ها به مرکبات/ پرداخت غرامت به کشاورزان شمالی
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: در پی بارش برف در روزهای اخیر در استان‌های شمالی، خسارت‌هایی به محصولات کشاورزی این مناطق وارد شده که غرامت کشاورزانی که محصول‌شان را بیمه کرده‌اند در اسرع وقت پرداخت می‌شود.
محمدحسین صفرپورطاهر اظهار کرد: طی روزهای اخیر برف سنگینی در استان‌های مازندران و گیلان باریده است که به بخش کشاورزی آسیب زده است اما صندوق بیمه کشاورزی موظف است به صورت جدی وضعیت کشاورزانی که محصولشان را بیمه کرده‌اند را رسیدگی کند و ضمن برآورد میزان خسارت، غرامت آن‌ها را بپردازد.
وی افزود: براساس برآوردهای اولیه بیشترین خسارت به مرکبات استان گیلان و مازندران وارد شده و با توجه به این‌که تعرفه‌های صندوق بیمه کشاورزی تنها محصولات سر درختی است به نظر می‌رسد حدود 10 تا 15 درصد مرکبات برداشت نشده‌اند.
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی ادامه داد: پرداخت خسارت محصولاتی که بیمه نشده‌اند با توجه به ستاد بحرانی که به سرعت در دولت تشکیل شده است بر عهده این ستاد خواهد بود.
صفرپورطاهر گفت: به استناد ماده 32 اساس‌نامه صندوق بیمه کشاورزی، سهم زیادی از بیمه محصولات کشاورزی توسط دولت و بخش کمتری از آن را کشاورزان متقبل می‌شوند؛ به گونه‌ای که به صورت میانگین در 153 محصول کشاورزی 34 درصد حق بیمه‌ای سهم کشاورزان و 66 درصد سهم دولت است.
وی ادامه داد: از نظر قانونی تلاش‌های بسیاری شده تا حیطه ماموریت‌های صندوق بیمه کشاورزی توسعه پیدا کند؛ به گونه‌ای که با توجه به تعرفه‌هایی که بیمه‌های تجاری خصوصی مانند سینا، آسیا، ایران و ... دارند تفاهم نامه‌ای با آن‌ها امضا شده است و کشاورزان می‌توانند با این بیمه‌ها براساس بسته‌های فنی تعریف شده در آن‌ها املاک، مستغلات و انواع عوامل تولید خود را بیمه کنند.
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی افزود: برخی از بیمه‌های تجاری همکاری بسیار مناسبی با صندوق بیمه کشاورزی داشته‌اند مانند بیمه آسیا که بیمه تکمیلی برای محصولات کشاورزی تعریف کرده است و موارد وعوامل خطری که برای پوشش بیمه‌ای محصول گندم در صندوق بیمه کشاورزی تعریف نشده را تقبل کرده است.
صفرپورطاهر تاکید کرد: هر قدر دولت بیشتر به صندوق بیمه کشاورزی توجه کند و اعتبار آن را افزایش دهد این صندوق نیز می‌تواند عملیات خدمات بیمه‌ای خود را برای محصولات کشاورزی گسترش دهد.
وضعیت مازندران روبه عادی شدن است
استاندار مازندران با اشاره به بحران برف در منطقه غرب استان، عنوان کرد: تا چند روز آینده وضعیت شهرها به حالت عادی بر می گردد.
ربیع فلاح جلودار در حاشیه بازدید از مناطق بحران زده غرب استان با عنوان اینکه تا زمانیکه، کار تمام نشود، همچنان در منطقه حضور دارم، اظهار داشت: شرایط منطقه روبه عادی شدن است.
وی با انتقاد از عدم جبران خسارت و وعده ها برای جبران خسارات برف سال 86 در منطقه، گفت: مسئله اصلی امروز جبران خسارت است.
وی با یادآوری اینکه، مردم امروز نسبت به وعده های دولت ذهنیت منفی دارند، اظهار امیدواری کرد: مردم استان مطالبات زیادی از دولت دارند و سعی می کنیم در کوتاهترین زمان، این مطالبات را طلب کنم.
وی بر لزوم تهیه گزارش جامع و مستند از خسارات برف تاکید کرد و بارش برف با ارتفاع 1.5 متری را در استان بی سابقه دانست.   پرواز بالگردهای امدادی بر آسمان شمال کشور/ توزیع 22 تن محموله امدادی و دارویی
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از تدوام امدادرسانی هوایی در مناطق شمالی کشور خبر داد و گفت: امدادگران 28 استان در این چند روز با حضور شبانه روزی در کمترین زمان ممکن به کمک مردم کولاک زده شتافتند و بیش از 41 هزار و 900 نفر را تحت پوشش امدادی قرار داده و 7700 نفر نیز تحت اسکان اضطراری قرار گرفتند.
پیرحسین کولیوند به مصدومیت 365 نفر در حوادث برفی به وقوع پیوسته در این مدت اشاره کرد و افزود: 248 نفر از این مصدومان به همراه 26 خانم باردار به مراکز درمانی منتقل شدند.
کولیوند گفت: در چند روز گذشته با حضور نیروهای عملیاتی سازمان در محورهای مواصلاتی 3 هزار و 810 خودرو نیز با عملیات رها سازی از میان برف و کولاک خارج شده است.
رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به فعالیت پررنگ امداد هوایی در دو استان شمالی کشور، افزود: در این مدت دو فروند بالگرد امدادی در استانهای مازندران و گیلان حضور مداوم داشته و با تلاش تیم امداد هوایی تا کنون بیش از ۱۹ ساعت پرواز با موفقیت صورت گرفته است. در 23 سورتی پرواز انجام شده در 7 روز گذشته 22 تن محموله امدادی و دارویی به همراه 80 نیروی عملیاتی در این مناطق جابجا شده است. همچنین روز گذشته با تلاش تیم امداد هوایی، 20 فرد گرفتار در سایت مخابراتی اتاکو که در محاصر کولاک قرار گرفته بودند، نجات پیدا کردند. قطع گاز 20 درصد از شهر و روستاهای مریوان
گاز 20 درصد از شهر و روستاهای مریوان به دلیل افت فشار قطع شده است.
پنج‌شنبه شب به دلیل افت فشار، 20 درصد از شهر مریوان با قطعی گاز مواجه شده‌اند. همچنین گاز 7 روستای شهرستان مریوان نیز قطع شده است.
ستاد بحران شهرستان مریوان و نیروهای مسلح، از جمله نیروی انتظامی، سپاه و ارتش برای عبور از این بحران در راستای توزیع نفت سفیت در بین خانوارهایی که گاز آنها قطع شده بودند، کمک کردند. چند روز پیش هم گاز شهر بانه به دلیل افت فشار قطع شده بود.
فریدون یاسمی مدیر پخش فراورده‌های منطقه کردستان گفت: همزمان با قطعی گاز شهرهای سقز و بانه در چند روز پیش، کاروان سوخت‌رسانی منطقه از تاسیسات انبار نفت شامل 15 دستگاه نفتکش(10 چرخ و تریلر) بارگیری و به این نواحی اعزام شدند تا نسبت به توزیع سوخت در سطح شهر و ذخیره‌سازی در تاسیسات انبار نفت بانه اقدام کنند.  عملیات بازگشایی راه پنج روستای محاصره در برف گیلان ادامه دارد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به اینکه بیشتر روستاهای محصور در برف این استان بازگشایی شده اند، گفت: تلاش ها برای بازگشایی راه پنج روستای دیگر ادامه دارد. از این روستاها که کمتر از 20 خانوار جمعیت دارند سه روستا در شهرستان های رودبار، تالش، فومن و دو روستا در شهرستان رودسر واقع شده است. همچنین پاکسازی حاشیه راه های روستایی بازگشایی شده برای عادی شدن تردد در حال انجام است.
محمد آقاجانزاده با بیان اینکه برف سنگین در استان گیلان 10 هزار کیلومتر راه را محصور کرد، افزود: در شش روز گذشته، بالغ بر 570 دستگاه سنگین و نیمه سنگین برای پاکسازی راه های این استان به کار گرفته شد.
بارش برف و بروز سرما از جمعه تا سه شنبه هفته گذشته در گیلان خسارات سنگینی به زیرساخت های شهری و روستایی، باغ های مرکبات، تاسیسات صنعتی، دام و طیور و واحدهای مسکونی وارد کرد که جمع بندی برای برآورد میزان خسارات ادامه دارد.   47282  



جمعه 18 بهمن 1392 - 11:09:57





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن