تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):گناهانى كه باعث نزول عذاب مى‏شوند، عبارت‏اند از: ستم كردن شخص از روى آگاهى، تجاوز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819523400




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک راوی انقلاب: تبعیت از امام خمینی(ره)در راهپیمایی ها مشهود بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک راوی انقلاب: تبعیت از امام خمینی(ره)در راهپیمایی ها مشهود بود بیرجند - ایرنا - یک جانباز دوران راهپیمایی و مبارزات انقلاب اسلامی می گوید: در راهپیمایی های آن دوران بیش از هر چیز وحدت و همدلی تبعیت از فرمان معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) مشهود بود.


ˈمحمدحسین قریشیˈ متولد 27 تیرماه 1336 بیرجند که هم اکنون رییس دانشکده هنر دانشگاه بیرجند می باشد، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: یکی از مهمترین خاطرات من از آن دوران مربوط به حوادث 9 و 10 دی شهر مشهد می باشد که در آن زمان دانشجوی دانشگاه تربیت معلم این شهر بودم.
وی گفت: در آن دوران دانشگاه ما خیلی زودتر از دانشگاه فردوسی به یکی از پایگاه های اصلی مبارزاتی تبدیل شد و غالب برنامه ریزی مبارزات دانشجویی و جامعه دانشگاهی از همین مکان صورت می گرفت.
قریشی افزود: در آن زمان مسیر راهپیمایی در مشهد، از فلکه حضرت به سمت خیابان تهران آغاز می شد و در ادامه راهپیمایان به سمت فلکه ضد، امام خمینی _ره) و در نهایت میدان شهدای و فلکه حضرت ختم می شد.
وی گفت: روز 9 دی نیز مردم در همین مسیرها در حرکت بودند که وقتی به نمیه راه رسیدیم، اعلام شد ارتش به مردم پیوسته است، در حالی که این تنها یک خبر کذب بود.
قریشی افزود: به چهار راه لشکر رسیده بودیم که این خبر را شنیدیم و فورا وارد ساختمان استانداری شدیم و قرار شد آیت الله خامنه ای در آنجا برای مردم سخنرانی کنند، ولی ارتش و شهربانی فورا با تیراندازی جمعی را زخمی و جمعیت را متفرق کردند که در خصوص تعداد کشته یا زخمی ها اطلاع دقیقی ندارم.
وی گفت: فردای آن روز نیز با وجودی که حکومت نظامی اعلام شده بود، مردم با اجتماع در بیوت آیات عظام مشهد و با راهنمایی آنها به راهپیمایی خود ادامه دادند.
قریشی ادامه داد: به خیابان پاسداران که رسیدیم، پیرزنی را دیدیم که وسط خیابان ایستاده و ممکن است هر لحظه مورد آماج تیراندازی نیروهای مسلح قرار گیرد، لذا فورا خود را به وی رساندم و در حینی که او را به کناری می بردم، بدنم را محافظ بدن وی قرار دادم.
وی با بیان اینکه در این هنگام درد شدید ناشی از اصابت تیر به لگن خود احساس کردم و نقش بر زمین شدم، افزود: با کمک یکی از همکلاسی ها سوار خودرو شده و صاحب خودرو ما را به بیمارستان قایم مشهد برد.
قریشی گفت: در آن روز به دلیل ازدیاد جمعیت مجروحان راهپیمایی ها، عمل جراحی من با حدود 15 ساعت تاخیر انجام شد و همین تاخیر ضمن آنکه مفصل لگنم را از بین برد، معالجه نهایی من را نیز، سه سال به درازا کشاند.
وی افزود: در مدتی که بستری بودم، یکی از استادانم به نام آقای ˈحیدریˈ برای تدریس، به بالینم در بیمارستان می آمد.666/110
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن