تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803275350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشت محصول کشاورزی شهرستان قدس استاندارد تشویقی دریافت کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هشت محصول کشاورزی شهرستان قدس استاندارد تشویقی دریافت کردند شهرقدس-ایرنا-رییس جهاد کشاورزی شهرستان قدس در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تا کنون هشت محصول تولیدی شهرستان در بخش کشاورزی استاندارد تشویقی دریافت کرده اند.


ˈسید حامد امیر آبادی زادهˈ این محصولات را جوانه های گندم، ماش، شبدر، کلم پیچ، گل کلم، کاهو، آلوزرد و گوجه فرنگی اعلام کرد.
وی افزود: محصولاتی که در آزمایشگاه های تحت نظارت سازمان استاندارد محصولات غذایی، از نظر باقیمانده غیر مجاز سموم و فلزات سنگین سالم باشند، موفق به کسب استاندارد تشویقی می شوند.
امیر آبادی زاده افزود: در بخش کشاورزی شهرستان قدس سالیانه در حدود 2هزار و 500 تن محصول گواهی شده از سوی آزمایشگاه های تحت نظارت سازمان استاندارد تولید می شود.
وی اضافه کرد: این تولیدات شامل 38 هزار تن محصولات زراعی گندم، جو، ذرت، سبزی و صیفی و در حدود 5 هزار تن محصولات باغی می باشد و در بخش مشاغل خانگی نیز 2 تن عسل تولید شده و تخم مرغ تولیدی در نمایشگاه بهاره بهترین محصول شناخته شد.
وی افزود: در بخش شیلات نیز این شهرستان 48 هزار قطعه ماهی زینتی و 20 تن ماهی خوراکی تولید کرده است.
وی گفت: هدف اصلی تامین نیاز غذایی بوده و در این راستا یکی از برنامه های ما تولید محصول سالم و گواهی شده با انجام اقداماتی مثل گسترش مبارزه تلفیقی با آفات و بیماریها، مصرف بهینه سموم و کودهای شیمیایی و اجرای برنامه سلامت غذا از مزرعه تا سفره می باشد.
وی با اشاره به دریافت کد 16 رقمی محصولات کشاورزی در شهرستان، گفت: در حال حاضر همه محصولات سبزی و صیفی شهرستان دارای این شناسنامه بوده و این کد نشان می دهد که محصول در کدام استان، شهرستان، تحت نظارت کدام کلینیک، توسط چه کسی و با چه پروانه ای تولید و به بازار عرضه شده است.
همچنین وی از دوره های آموزشی ویژه کشاورزان و باغداران شهرستان با هدف آموزش، زمان دقیق مبارزه با آفات، بیماریها، استفاده از مواد جایگزین سموم، کودهای شیمیایی و حفظ حشرات مفید نام برد و افزود: از اهداف دیگر طرح آموزش، جلب مشارکت مردم و جلوگیری از مصرف زیاد کودهای شیمیایی است، همچنین با آموزش نمونه برداری از خاک مزارع توسط کشاورزان و ارسال به آزمایشگاه از مواد مورد نیاز خاک اطلاع یافته تا از مصرف زیاد کودها جلوگیری شود.
امیر آبادی زاده تغییر شیوه های آبیاری و ترویج آبیاری تحت فشار را از دیگر برنامه های این اداره اعلام و افزود: از آن جاییکه نحوه و نوع آبیاری می تواند بر گسترش بیماریها و مصرف بیشتر سموم موثر باشد، از آبیاری تحت فشار به عنوان یک روش نوین در جلوگیری از بروز بیماریها در مزارع استفاده می شود که سعی ما ترویج این روش است.
وی تصریح کرد: نظارت دقیق بر سلامت آب مورد استفاده کشاورزان در آبیاری محصولات و ترویج استخرهای دو منظوره برای پرورش ماهی خوراکی و استفاده از آب همراه با کود این استخرها برای آبیاری مزارع از دیگر طرخ های اجرا شده در این شهرستان می باشد.
وی گفت: از دیگر طرح هایی که به زودی به صورت رسمی در دهه مبارک فجر افتتاح می شود، انتقال پساب تصفیه خانه شهرقدس به اراضی کشاورزی برای جبران کمبود آب کشاورزی شهرستان می باشد.
تهرام564/5570
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن