تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802506633




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لايحه الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت تا پايان سال‌جاري ارايه مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور:
لايحه الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت تا پايان سال‌جاري ارايه مي‌شود
براساس ابلاغيه مقام معظم رهبري در سياست‌هاي كلي ماده يك قانون برنامه پنجم توسعه، دولت موظف است تا قبل از اتمام سال سوم اين برنامه، لايحه الگوي اسلامي ـ ايراني پيشرفت را تدوين و ارايه كند.


به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت راهبردی ریاست جمهوری، محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور در نشست مشترك اين معاونت با مديران و كارشناسان مركز الگوي اسلامي ـ ايراني اظهار داشت: امور تدوين الگو در معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور وظيفه دبيرخانه تدوين لايحه الگو را در دولت با همكاري قوا ايفا مي‌كند و در اين زمينه گام‌هاي مهمي از جمله انجام مطالعات تدوين اسناد پشتيبان، بهره‌گيري از نظرات نخبگان و... برداشته است.

وي با توجه به تأكيدهاي رهبر معظم انقلاب، بر نقش و جايگاه الگو در جهت‌دهي به چشم‌اندازهاي آتي و برنامه‌هاي توسعه تأكيد كرد.

در اين نشست كه به منظور فراهم‌سازي زمينه تعامل و همكاري بين امور تدوين الگوهاي اسلامي – ايراني پيشرفت در معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور و مركز الگوي اسلامي ـ ايراني پيشرفت برگزار شد، نوبخت به ارايه نتايج مطالعات انجام شده پرداخت.

وي با اشاره به ويژگي‌هاي الگوي بومي و مطلوب اداره كشور گفت: مفهوم توسعه انساني، مضموني تكامل يافته از توسعه تلقي مي‌شود و ما به دليل ديني و ارزشي بودن جامعه‌مان، به اهدافي فراتر از توسعه انساني باور داريم و در عين حال كه مقوله‌هاي فرهنگي را در توسعه مطلوب مدنظر داريم، به شاخص‌هاي دفاعي و امنيتي هم توجه مي‌كنيم.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور در ادامه اظهارات خود ضمن برشمردن انواع رويكردها و ديدگاه‌ها در مورد توسعه گفت: استراتژي دانش‌بنيان، عدالت‌گرا، گرايش اقتصاد باز با محوريت صادرات و ساير مؤلفه‌ها كه نقش و جايگاه دولت را در اقتصاد به عدم دخالت و تنها نظارت و هدايت ترسيم مي‌كند، شرايطي را فراهم مي‌كند كه نوع نگاه ما را به مكتب اقتصادي نهادگرا نزديك مي‌كند.

نوبخت تصريح كرد: بي‌ترديد ما با اقتصاد سرمايه‌داري ليبرال نمي‌توانيم كشور را اداره كنيم و مفهوم «دولت اقتضايي» هم با اصول قانون اساسي به ويژه اصل ۴۴ و هم با سند چشم‌انداز توسعه تناسب و هم‌خواني دارد.

وي در ارايه نتايج اين مطالعات، توسعه مطلوب را توسعه همه‌جانبه، متوازن، دانش‌بنيان، دين‌‌محور و با لحاظ كردن ملاحظات زيست‌محيطي، توسعه‌اي پايدار برشمرد و گفت: در عين حال بايد بسترهاي حقوقي لازم را براي تحقق اهداف الگوي اسلامي ـ ايراني پيشرفت فراهم كنيم.

درادامه صادق واعظ‌زاده، رئيس مركز الگوي اسلامي ـ ايراني پيشرفت ضمن ارايه گزارشي از عملكرد اين مركز اظهار داشت: منشأ تشكيل مركز الگوي اسلامي ـ ايراني پيشرفت به برگزاري نشست انديشه‌هاي راهبردي در حضور مقام معظم رهبري برمي‌گردد كه معظم‌له در نخستين نشست انديشه‌هاي راهبردي، علاوه بر تحليل مفهومي و مشخص ابعاد الگوي اسلامي ـ ايراني پيشرفت، ظرف ساختاري موردنياز براي پيشبرد تدوين الگو را نيز مشخص فرمودند.
 
به گفته وي اين مركز در تاريخ دوم خرداد سال ۱۳۹۰ با حكم مقام معظم رهبري تشكيل شد و به دنبال انتصاب اعضاي آن از سوي ايشان اساسنامه آن نيز در پس از يك ماه به تصويب معظم‌له رسيد.

شايان ذكر است كه مركز الگوي اسلامي ـ ايراني پيشرفت تحت نظر مقام معظم رهبري، نهادي علمي و پژوهشي داراي شخصيت حقوقي و استقلال مالي، اداري و استخدامي است كه طبق اساسنامه خود اداره مي‌شود و رئيس و اعضاي آن با حكم رهبر معظم انقلاب اسلامي براي يك دوره سه ساله منصوب مي‌شوند.

انتهاي پيام/





تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن