تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803056280




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنگ اوباما با یک لایحه ضدایرانی/ سرانجام چه بر سر جنگ‌افروزان علیه ایران خواهد امد؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزارش؛
جنگ اوباما با یک لایحه "ضدایرانی"/ سرانجام چه بر سر جنگ‌افروزان علیه ایران خواهد امد؟
دولت "باراک اوباما" براى حفظ گفتگوهاى صلح با ايران با سناتورهای حامی لایحه جدید تحریم ایران خواهد جنگيد.
كاخ سفيد به صراحت اعلام مى كند كه برخی اعضاى سنا كه از تحريم هاى تازه عليه ايران حمايت مى كنند در فكر جنگ هستند، اما كمپين اوباما ماه‌هاست با فشار بر هم حزبى هاى خود، در راه منصرف نمودن آنها از حمايت از اين تحريم ها قدم كوچكى برداشته است. در این گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به جنگ اوباما با این گروه می‌پردازیم:


به گزارش سى ان ان، در صورت تصويب لايحه اى كه روز پنجشنبه به مجلس سنا تسليم شد اعمال تحريم هاى اقتصادى تازه بر ايران در صورت عدم پايبندى اين كشور به توافق اوليه با گروه ١+٥ در خصوص محدود كردن برنامه اى هسته اى خود، جنبه قانونى خواهد يافت. 







كاخ سفيد اما تحريم‌هاى تازه را ناديده گرفتن تلاش‌هاى شكننده جهانى قلمداد كرده و باراك اوباما گفته است كه در صورت تصويب كنگره آن را وتو خواهد كرد.  


اكنون كاخ سفيد به صراحت اعلام مى كند كه اعضاى دموكرات سنا كه از تحريم هاى تازه عليه ايران حمايت مى كنند در فكر جنگ هستند، اما كمپين اوباما ماه هاست با فشار بر هم حزبى هاى خود، در راه منصرف نمودن آنها از حمايت از اين تحريم ها قدم كوچكى برداشته است.   


كاخ سفيد با متهم كردن اعضاى دموكرات كنگره به تمايل به حمله نظامى به ايران، جنگ با آنان را علنى نمود. اين اتفاق عصر پنجشنبه و هنگامى رخ داد كه "برنادت ميهان"، عضو سازمان امنيت ملى ايالات متحد، بيانيه اى آتشين عليه هواداران تحريم ها را براى گروهى از خبرنگاران ارسال كرد.  
  
وى مى گويد: اگر برخى از اعضاى كنگره خواستار اقدام نظامى ايالات متحد هستند بايد در پيشگاه مردم آمريكا بايستند و خواسته خود را بگويند. در غير اينصورت، مشخص نيست كه چرا اعضاى كنگره مى خواهند از لايحه اى حمايت كنند كه به احتمال درها را به روى ديپلماسى بسته و آمريكا را در جايگاهى قرار مى‌دهد كه ميان گزينه نظامى يا توافق با پيشرفت هسته اى ايران يكى را انتخاب كند. 


بيانيه "برنادت ميهان" در روزى منتشر شد كه رابرت منندز، سناتور دموكرات از نيوجرسى و رييس كميته روابط خارجى سنا، در سرمقاله خود در واشنگتن پست در تاييد لزوم تصويب تحريم‌هاى تازه عليه ايران به تشريح پارامترهاى كنگره جهت توافق هسته اى نهايى با ايران پرداخت و پيشنهاد كرد اين تحريم ها در صورت به بن بست رسيدن ديپلماسى  اجرايى گردند.     





 
در اين سرمقاله وى تصويب طرح خود را يك سياست بيمه ديپلماتيك و يك حركت مصلحت گرايانه منطقى خواند. 


براساس نظر مقامات دولتى و اعضاى كنگره درگير در روند تصويب طرح، كاخ سفيد به صورت خصوصى و عمومى به قانون گذاران دموكرات هشدار داده كه راى به تصويب اين طرح، در صورت به نتيجه نرسيدن مذاكرات انگشت اتهام را به سوى آنها نشانه خواهد گرفت.  


پيام كاخ سفيد بازتاب دهندۀ هشدار محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه ايران، است كه ماه گذشته اعلام كرد تحريم هاى تازه كنگره عليه ايران توافق اوليه را كه در پايان ماه نوامبر گذشته به امضاى وى رسيد، از مسير خود خارج خواهد كرد. مقامات ارشد دولت اوباما نيز هشدار داده اند كه حتى معرفى ابعاد تحريم هاى تازه، به تنهايى قادر است دور تازه گفتگوها در ژنو را به خطر اندازد.    


اما تا كنون هشدارهاى كاخ سفيد كمترين اثر را داشته است. منندز و سناتور مارك كرك در شانزدهم دسامبر سال گذشته ميلادى لايحه خود را با حمايت ١٣ عضو جمهورى خواه و ١٤ عضو دموكرات ارايه كردند. گفته می‌شود اينك اين لايحه از حمايت بیش از 50 عضو ازجمله 16 عضو دموكرات برخوردار است.  


"جى كارنى"، مسئول رسانه اى كاخ سفيد، روز جمعه از جنگ افروز خواندن هواداران دموكرات تحريم ها توسط ميهان حمايت كرد.  




وى مى گويد: من از ديدگاه شخصى هر ١٠٠ نفر سناتور درباره اينكه آيا حمله نظامى به ايران الزامى است يا خير آگاه نيستم، بنابراين نمى توانم نظرى كلى راجع به احساس آنها ابراز كنم. چيزى كه مى دانم اين است كه درمورد سناتور منندز و شركايش كه اين دولت را در طول سال ها در ساختن نظام تحريم يارى كرده اند ، بايد گفت كه ما هدف مشتركى را دنبال مى كنيم. اين هدف مشترك محروم ساختن ايران از فرصت دستيابى به سلاح هسته اى از طريق مذاكره است. به همين دليل ما نظام تحريم را ساخته‌ايم.      


فارغ از اينها هر دو جبهه حزب دموكرات، چه آنهايى كه از دولت حمايت مى كنند و چه آن دسته كه به منندز متمايلند، به ديلى بيست گفته اند كه تاكتيك واشنگتن در دنباله روى از قانون گذاران حزب غيرموثر بوده، باعث تفرقه ميان متحدان شده، بر كنگره تاثير بد گذاشته و سرمايه سياسى دولت را كه در طول راه به آن نياز خواهد داشت به هدر مى‌دهد. 







يكی از اعضاى ارشد دموكرات كنگره مى گويد:  كاخ سفيد به وضوح در جنگ افروز خطاب كردن حاميان دموكرات تحريم هاى تازه افراط كرده است. اين ها دموكرات هستند، برخى از آنها مدت ها از افزايش تحريم ها عليه ايران حمايت كرده اند. استفاده از چنين الفاظى هيچ كمكى به دولت نمى‌كند.  






***  تغيير موضع آمريكا به ضرر اسراييل است
حتى آن عده از حاميان دولت كه با موضع كاخ سفيد در قبال تحريم هاى تازه عليه ايران همسو بوده اند نيز تاكتيك آن را داراى نتيجه عكس مى دانند. تريتا پارسى، مدير اجرايى شوراى ايران- آمريكا كه مخالف تصويب اين تحريم هاست مى گويد كاخ سفيد اين مسئله را كه مخالفت با لايحه منندز-كرك تصميمى خطرناك براى دموكرات هاست را درك نمى كند، زيرا اين مخالفت دولت را مقابل لابى هوادار اسراييل قرار مى دهد.   







با وجود گذشت يك ماه از تسليم لايحه منندز، گفتگوهاى ايران و گروه ١+٥ همچنان در جريان است و اجرای توافق ژنو، از 20 ژانویه آغاز می‌شود.


گزارش از مغانی




منابع:


http://www.thedailybeast.com/articles/2014/01/11/inside-the-white-house-war-on-dems.html
http://www.cnn.com/2013/12/19/politics/iran-sanctions-senate/
http://www.reuters.com/article/2014/01/09/us-usa-senate-iran-idUSBREA0811X20140109


انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن