تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم، و حق با ما است و باكى نداريم كه كسى از...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819054660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ریالی از صادرات فرش عاید زنجانی ها نمی شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ریالی از صادرات فرش عاید زنجانی ها نمی شود زنجان - ایرنا - ریالی از بابت صادرات 12 میلیون و 355 هزار دلاری فرش طی 10 ماه گذشته عاید زنجانی ها نشده است.


مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: فرش زنجان توسط تجار دیگر استان ها صادر می شود.
سید محسن جعفری افزود: طی 10 ماه گذشته 92 فرش دستبافت این استان به ارزش 12 میلیون و 355 هزار دلار از طریق مبادی گمرکی سایر استان ها ترخیص و صادر شده است.
وی یادآورشد: زنجان تاجر فرش به تعداد کافی ندارد و گمرک این استان از نبود کارشناس فرش رنج می برد.
جعفری اظهار کرد: چون کارشناس فرشی در گمرک زنجان نیست و اغلب صادرکنندگان فرش از دیگر استان ها هستند، ترخیص این کالا از گمرک این استان صرفه اقتصادی ندارد.
مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، گفت: هم اکنون 80 درصد صادرات فرش کشور از طریق گمرک تهران ترخیص می شود.
وی خاطر نشان کرد: در تهران فرش های دستباف پس از شستشو، توسط کارگاه های تخصصی چرم دوزی شده و عملیات تکمیلی دیگر بر روی آن انجام می شود.
جعفری ادامه داد: صادرات فرش با مبدا تولید زنجان در دی ماه 5/12 تن به ارزش یک میلیون و 500 هزار دلار بود.
به نظر می رسد با وجود چنین وضعیتی در فرش دستبافت زنجان، نباید انتظاری به بهبود صنعت فرش بافی در این استان داشت و امید وار به بهتر شدن وضعیت معاش فرشبافان زنجانی شد.
استان زنجان دارای بیش از 63 هزار بافنده فرش است که تولیدات آنها توسط تجاری غیر زنجانی خریداری شده و از طریق مبادی گمرکی سایر استان ها ترخیص و صادر می شود و به این طریق سودی از بابت صادرات فرش نصیب بافندگان و تجار زنجانی نمی شود.
7319/522
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن