تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803340114




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر دادگستری: اموال بابک زنجانی برای بازگردان بدهی های او کفایت نمی کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزیر دادگستری: اموال بابک زنجانی برای بازگردان بدهی های او کفایت نمی کند تهران - ایرنا - وزیر دادگستری گفت: بابک زنجانی بیش از هشت هزار و 500 میلیارد تومان به دولت بدهکار است که با محاسبه اموال وی، اموال او برای بازگرداندن بدهی ها کفایت نمی کند.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حجت السلام والمسلمین «مصطفی پورمحمدی» روز سه شنبه در نخستین نشست خبری خود، مهمترین اولویت در پرونده بابک زنجانی را بازگردان اموال او به بیت المال اعلام کرد و گفت: مبلغی که بابک زنجانی باید بازگرداند چیزی معادل 110 هزار تومان به هر 76 میلیون جمعیت کشور است.
وی ادامه داد: همکاری خوبی در این پرونده میان دو قوه مجریه و قضاییه در حال انجام است و از بانک مرکزی و وزارت نفت نیز خواسته شده غیر از اطلاعات کلی ارایه شده، اطلاعات ریز و دقیقی هم برای انجام ادامه تحقیقات ارایه کنند.

** دولت عزم جدی برای برخورد با مفاسد دارد
وزیر دادگستری همچنین با اشاره به سخنان رئیس جمهوری مبنی براینکه با همه افراد مفسد بدون هیچ پنهان کاری و بدون هیچ خط قرمزی برخورد خواهد شد، گفت :در این راستا ستادی برای مبارزه با مفاسد و مفسدان تشکیل شده که نشان دهنده عزم جدی دولت برای برخورد با مفاسد است.
وی با بیان اینکه از گذشته شاهد روند فساد بودیم و متاسفانه این روند در دوره گذشته تشدید یافت، افزود: زمانی که در سازمان بازرسی بودم به طور پیوسته این موضوع را گوشزد می کردم اما کمتر توجه می شد.
پورمحمدی گفت: پرونده بابک زنجانی هم در دوره گذشته روی داد و دولت مصمم است تا به طور همه جانبه با فساد مبارزه کند.
وی تغییر شرایط برای مبارزه با فساد را مهم عنوان کرد و افزود: برای تغییر شرایط قانون باید رعایت شود و رعایت آن نیز ابتدا از دولتمردان باید آغاز شود.
وزیر دادگستری تصریح کرد: تصمیمات متناقض، متغایر و پی در پی در دولت هم موجب ایجاد بستر سوء استفاده برای دیگران می شود.
پورمحمدی پنهان کاری نکردن و ایجاد دولت الکترونیک را از دیگر موارد مبارزه با فساد عنوان کرد و افزود: پنهان کاری بستر فساد را فراهم می کند؛ دولت هنوز از برخی تصمیمات دولت قبلی اطلاع ندارد و در رسیدگی به پرونده بابک زنجانی هم به نکاتی رسیدیم که هنوز در جایی درج و ثبت نشده است.
وی تاکید کرد: اگر بخواهیم خدمات خوبی به مردم ارائه دهیم و رضایت مردم را جلب کنیم و با فساد به خوبی مبارزه کنیم باید خدمات دولت الکترونیک ایجاد کنیم.
وزیر دادگستری در بخشی از نشست خبری با تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر از نقش اطلاع رسانی رسانه ها تقدیر کرد.
پورمحمدی دسترسی به اطلاعات و تحرک چشم گیر خانواده بزرگ رسانه ها را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت : حضور شکوهمند مردم در تمامی صحنه ها از جمله انتخابات نیز از دیگر دستاوردهایی است که باید از مردم سپاسگزار بود.
وزیر دادگستری ، استقلال ، آزادی ، کرامت انسانی ،عزتمندی ، ارتقای توان ملی، استحکام اقتدار ملی، پیشرفت و توسعه در همه ابعاد و افزایش سطح زندگی انسان ها را نیز از دستاوردهای بزرگ انقلاب دانست.

** بازداشت 12نفر از تعزیرات حکومتی
وزیر دادگستری درباره تعداد افراد دستگیری شده از تعزیرات حکومتی گفت: از آن جا که سازمان تعزیرات حوزه بنده بوده از همان روزهای اول تخلفات را پیگیری کردم و در این مدت 12 نفر دستگیر شده اند.
پورمحمدی ادامه داد: جرم این افراد عمدتا رشوه و اخذ مال به باطل و دخل و تصرف در پرونده بوده و به دلیل فساد مالی و واسطه گری ها به پرونده رسیدگی نکردند که سبب ضایع شدن حقوق بیت المال شده است.
وی در پاسخ به سووال خبرنگاری که چه پرونده شکایت از قضات تا کنون ثبت شده است، گفت: وزارت دادگستری در امور داخلی قضایی دخاتی ندارد اما کمیته احراز صلاحیت در قوه قضاییه پیوسته به شکایات رسیدگی می کند.
پورمحمدی افزود: پرونده زیادی در دادسرای انتظامی قضات وجود دارد و هر هفته در رابطه با تعلیق، انفصال، جابجایی و تنزل درجات قضات تصمیماتی گرفته می شود.
وزیر دادگستری گفت: رییس قوه قضاییه در جلسه مسوولان عالی قضایی اعلام کرد که موافق اطلاع رسانی و شفاف سازی در این زمینه است.

**با تصویب لایحه جامع وکالت سیستم وکالت یکپارچه می شود
وزیر دادگستری در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص اختلاف بین کانون وکلا و مشاوران قوه قضاییه، گفت: اختیاراتی برای حذب وکیل در برنامه سوم به مرکز مشاوران قوه قضاییه برای جذب وکیل داده شده بود که کانون وکلا می گوید مدت این برنامه سر رسیده و مرکز مشاوران قوه قضاییه حق جذب وکیل را ندارد .
پورمحمدی ادامه داد:برای حل این مساله لایحه جامع وکالت در حال آمده شدن است که امیدوارم تا قبل از پایان سال جاری این لایحه به دولت ارسال و پس از بیان نظر نهایی به صحن مجلس برود.
وی افزود: با تصویب این لایحه، سیستم وکالت یکپارچه می شود.
وزیر دادگستری عنوان کرد: خانواده وکالت خانواده بزرگی است که 60 هزار وکیل به مردم خدمت می کنند.

**توافقنامه ژنو مثبت و قابل دفاع است
وزیر دادگستری در مورد توافقنامه ژنو گفت: موضوع هسته ای بسیار مهم و سخت ترین موضوع در دهه گذشته بوده اما مهم این است که بتوانیم پرونده را به جلو ببریم و در کنار آن عزت، اقتدار ومنافع کشورمان را هم تامین کنیم.
پورمحمدی افزود:گوشه گیری و بی توجهی نسبت به این موضوع در حال حاضر به ضرر ملت است و اگر مرور زمان بر انجام توافق بگذرد به نفع کشورمان نخواهد بود.
وی اظهار داشت: متاسفانه اختیار و داوری و ابزار به طور ظالمانه در دست مخالفین و دشمنان نظام است و اگر مدافع حقوق، عزت و منافع ملت مان هستیم باید مسوولانه، جدی و جسورانه به دنبال حل مساله حرکت کنیم .
وزیر دادگستری با بیان اینکه ازآنچه تا کنون اتفاق افتاده کاملا استقبال و حمایت می کنم،گفت: این راهی است که باید پیموده شود و اقداماتی که تا کنون انجام شده مثبت و قابل دفاع است اما به این معنا نیست که همه منافع ما تضمین شده است.
وی تاکید کرد: دغدغه ها را باید جدی بگیریم و حتما نباید خوش بین باشیم و در مقابل رفتار برخی ها باید بگویم که راههای سازنده مثبت فراوانی هم وجود دارد و نیازی نیست در مسیر اختلاف برانگیز و نگران کننده حرکت کنیم.

**تفاهم نامه همکاری برای استرداد زندانیان نیازمند تشریفات قانونی وسیع
پورمحمدی درمورد انعقاد تفاهم نامه با کشورهای خارجی برای استرداد مجرمان و زندانیان گفت: بیشترین آمار مجرمان خارجی که در ایران هستند عمدتا بخاطر قاچاق مواد مخدر و کالا از کشورهای همسایه مرزهای شرقی زندانی هستند.
وی افزود:بسیاری از ایرانیان دربند در کشورهای دیگرنیز به دلیل مواد مخدر در حبس هستند که البته اکثرشان فریب خورده اند و از جابجایی مواد مطلع نبودند و هم اکنون در وضعیت بدی در زندانهای کشورهای دیگر به سر می برند.
وی ادامه داد:برای رعایت حقوق اتباع مان تلاش می کنیم و با وجود اینکه انعقاد تفاهم نامه تشریفات بسیار وسیعی دارد ولی با بیش از 15 کشور موافقت نامه اولیه را امضا کرده ایم.

**کارگروه ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد تشکیل می شود
وزیر دادگستری از تشکیل کارگروه ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد در درون دستگاه ها خبر داد و گفت: دولت برای مبارزه با ویژه خواری نیز مصمم است و کمیته ای به همین منظور مطرح و تصویب شد .
پورمحمدی افزود: مبارزه با فساد به صورت ویژه خواری یا به شکل های دیگر نیازمند مبارزه، مراقبت و نظارت در درون سازمان هاست و عمده تخلفات به دلیل نبود نظارت درون سازمانی اتفاق می افتد.

**عفو برخی زندانیان در ایام دهه فجر
پورمحمدی درمورد عفو و مرخصی زندانیان گفت: عفو و مرخصی از برنامه های رایج قوه قضاییه است که این عفو یا مرخصی به نحوه رفتار زندانی در دوران حبس بستگی دارد.
وی افزود: در ایام 22 بهمن هم تعدادی از زندانیان مشمول عفو می شوند که این امر در حال اجرا است.
وی تاکید کرد: بنای نظام بر تسهیل، عطوفت و ارفاق در یک فضای سالم، مطمئن و مورد اعتماد همراه با حفظ جایگاه اقتدار نظام است.

**افرادی که توبه کنند مشمول عفو قرار می گیرند
وزیر دادگستری گفت: نظام هوشمندانه تلاش می کند تا از کشمکش، اختلاف، فتنه جدید و ناامنی جلوگیری کند .
پورمحمدی افزود: آنچه که مهم است امنیت کشور، نبود اختلاف و تشنج، دفاع از منافع ملی در برابر دشمنان می باشد، اما افرادی که محکوم شده اند اگر قبول کنند اشتباه کرده اند و رفتار خود را هم تغییر دهند و به قوانین نیز احترام بگذارند مشمول عفو قرار می گیرند.

**دولت خود را ملزم به اجرای منشور حقوق شهروندی می داند
وزیر دادگستری در خصوص منشور حقوق شهروندی گفت: تهیه این منشورکار خوب و جالبی است و آنجایی که به دولت مربوط می شود خود را ملزم به اجرای این منشور می داند.
وی تاکید کرد: نگاه دولت به منشور حقوق شهروندی نگاهی متاثر از تکالیف قانونی و حقوق اجتماعی است و هیچ نگاه سیاسی بر این منشور ندارد.

**پنج ندامتگاه بزرگ کشور به خارج از شهر انتقال می یابند
وزیر دادگستری درباره انتقال زندانها و ندامتگاه ها به خارج از شهرها گفت: زندان های کشور فرسوده هستند یا اینکه محیط و امکاناتشان محدود است وجوابگوی نیازهای فعلی نیست.
پورمحمدی افزود: از طرفی دیگر برخی ندامتگاه ها به خاطر قرار گرفتن در مرکز شهر ارزش افزوده پیدا کرده اند و قانونگذار این اجازه را داد تا زندانها به حاشیه شهرها برده شوند و در آنجا امکانات و فضای بیشتری در اختیار زندانیان قرار بگیرد.
وی اظهار داشت: زندانیان مواد مخدر و زندانیان اتباع بیگانه از بقیه زندانیان جدا می شوند.
پورمحمدی گفت: پنج اردوگاه بزرگ در پنج نقطه از کشور تصویب شد که در حال نهایی و کامل شدن است، اما زندان اوین انتقال پیدا نمی کند.

**هدف دولت از ارائه سبد کالا خدمت به مردم است/ انتقاد را می پذیریم
وزیر داگستری در پاسخ به سوالی درمورد حاشیه های نحوه تحویل سبد کالا به مردم ، گفت: متاسفیم که این اتفاق افتاد و رییس جمهوری خودش هم دو بار اظهار نگرانی کرد.
پورمحمدی افزود: قصد دولت خدمت به مردم و کمک به سرپرست خانواده بود، اما انتقاد وارده را می پذیریم و حتما تلاش می کنیم تا به شکل بهتری این امر انجام شود.
وی سپس به هدفمندی یارانه ها اشاره و بیان کرد: دولت اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را در دستور کار دارد.
پورمحمدی ادامه داد: اگر دو دهک از جامعه استحقاق دریافت یارانه را نداشته باشند هر ماه حدود 800 میلیارد تومان صرفه جویی می شود و اگر بگوییم سه دهک به این یارانه نیاز ندارند چیزی حدود 1200 میلیارد تومان صرفه جویی خواهد شد که این رقم بزرگی است.
وی در ادامه از هجمه ها و انتقادات برخی نسبت به ارائه سبد کالا گلایه کرد و گفت: جالب نیست کشوری با وجود این همه مشکلات، به خاطر توزیع کالای دولت اینگونه مورد هجمه قرار بگیرد و از ادبیات انتقادگرایانه استفاده شود، می توان انتقادها را با ادبیات دیگر هم بیان کرد تا بهانه دست دوست و دشمن داده نشود.

**آنهایی که پرونده ندارند می توانند به کشور برگردند
وزیر دادگستری در خصوص ایرانیان مقیم خارج از کشور و چگونگی بازگشت شان به کشور اظهار داشت : آنهایی که تخلف نکرده اند و پرونده ندارند برای بازگشت مشکلی ندارند.
پورمحمدی افزود: ولی آنهایی که مرتکب تخلف شده اند و پرونده دارند عریضه بنویسند وبه سفارتخانه های ما در آن کشور تحویل دهند.
وی گفت: ایرانیانی که در خارج از کشور هستند تحت تاثیر فضا سازیها قرار نگیرند چون تنها افرادی که مجرم و تحت پیگرد هستند نمی توانند به کشور برگردند.
اجتمام**9317 * 3377
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن