تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819651767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایندگان سمن ها دغدغه های خود را با استاندار گلستان بیان کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نمایندگان سمن ها دغدغه های خود را با استاندار گلستان بیان کردند گرگان - ایرنا - جمعی از جوانان و نمایندگان تشکلهای مردم نهاد گلستان در نشستی صمیمی با استاندار خواسته ها و مطالبات خود را در خصوص فعالیت سازمان های مردم نهاد، توسعه سیاسی اجتماعی، گردشگری، بانوان، ورزش، بیکاری، مطبوعات و مشکلات شهری استان مطرح کردند،


به گزارش ایرنا، دانشجوی دکتری ارتباطات و یکی از جوانان گلستانی در این نشست گفت: تشکل ها در دوران پیروزی انقلاب اسلامی نقش رسانه را در اطلاع رسانی به مردم داشتند.
خانم ˈسپیده سپهریˈ که به نمایندگی از تشکل های غیر دولتی گلستان سخن می گفت، افزود: هم اکنون نیز عامل اصلی پیشبرنده کشور نیروی انسانی است.
وی اضافه کرد: سرمایه انسانی و اجتماعی مهمترین عامل توسعه است و در این مسیر تشکل ها از بین مردم بوده و در کنار دولت انجام وظیفه می کنند.
سپهری با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد ظرفیت بالایی داشته، اما به آنها توجه نمی شود، افزود: در مقایسه در دولت های مختلف به این نتیجه می رسیم که در دولت اصلاحات تشکل های مردم نهاد نهادینه نشد و رشد کمی داشت و در دولت بعدی سلیقه ای عمل شد و برخی تعطیل و بعضی از تشکل ها سازمان یافته تر شدند.
وی همچنین بااشاره به اینکه در سال 81آیین نامه مربوط به تشکلها درهیات وزیران و بدون دخالت این مجموعه ها به تصویت رسید، گفت: این آیین نامه فعالیت تشکلهای مردم نهاد را محدود کرده و نظارت شدیدی را بر آنها اعمال کرد.
عضو روابط عمومی های کشور در ادامه با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد این قابلیت را دارند که پل ارتباطی مردم و دولت باشند، اظهار کرد: به شرطی که نگاه سختگیرانه، بدبینانه و سیاسی به تشکل ها حذف و مدیران آنها را رقیب خود ندانند.
مهندس ˈمفید اونقˈ کارشناس ارشد تربیت بدنی و عضو شورای اسلامی روستای پنج پیکر بندرترکمن نیز در سخنانی بحث گردشگری و توسعه این صنعت را مطرح کرد.
وی با بیان مشکلات گردشگری در بندرترکمن به لزوم رسیدگی به اسکله شهرستان و ایجاد امکانات رفاهی، گسترش بازارچه ساحلی و توجه بیشتر به جزیره آشوراده، تجهیز میدان اسب دوانی، معرفی بیشتر فرش و قالی ترکمن و حمایت از بانوان بافنده اشاره کرد.
اونق همچنین به مشکلات روستاهای شهرستان، بحث کشاورزی و آبگرفتگی زمین های زراعی و لزوم زهکشی آن و فرسودگی وسایل نقلیه حمل زباله در این مناطق اشاره کرد و خواستار رفع آن شد.
دانشجوی دکتری مدیریت ورزش دانشگاه تهران و یکی دیگر از جوانان گلستانی نیز گفت: در تحقیقات علمی در چهار سال اخیر در سطح ورزش استان توانستم راهبردهای بلندمدت و کوتاه مدت برای برون رفت از مشکلات این بخش را ارایه نمایم .
ˈتاجیکˈ اضافه کرد: با توجه به نقش ورزش در اقتصاد، اوقات فراغت، سلامت، جلوگیری از ناهنجاری ها و دیگر اثرات مثبت، ورزش می تواند مشکلات را به نحو مطلوب حل نماید.
به گفته وی، در این تحقیق راهبردها در چهار بعد ورزش های همگانی، تربیتی و آموزشی، قهرمانی و حرفه ای باید مورد توجه قرار گیرد .
این جوان گلستانی با بیان اینکه این راهبردها جهانی است، افزود: ورزش همگانی در استان هم اکنون بیشتر به پیاده روی های خانوادگی محدود شده است.
تاجیک ادامه داد: در بخش ورزش تربیتی و پرورشی نیز مشارکتی بین اداره کل آموزش و پرورش و ورزش و جوانان مشاهده نشده و ظرفیت ها در این بخش پایین بوده و به اهداف توسعه ای نرسیده است.
به گفته وی، در بعد ورزش قهرمانی که در سطح کشور بیشتر فدراسیون ها مطرح بوده و در سطح استان اداره کل ورزش و جوانان است که خود با مشکلات مادی روبرو می باشد.
تاجیک اضافه کرد: در بعد ورزش حرفه ای نیز که بالاترین سطح است بحث باشگاه ها مطرح بوده در استان استاندارد نداشته و در کشور نیز بیشتر به هیات مدیره خلاصه می شود.
وی در خصوص راهبردهای کلان و راهکارهای عملیاتی کوتاه مدت نیز گفت: تدوین برنامه راهبردی ورزش استان، تدوین برنامه استراتژیک در بحث توریسم ورزشی با رویکرد گردشگری، تدوین نظام کنترل، نظارت و قانونمند شدن ورزش شهرستان ها، تدوین نظام استعدادیابی در ورزش استان و ارائه الگوی ملی مطرح است.
این دانشجوی دکتری تربیت بدنی اضافه کرد: همچنین طراحی الگوی سلامت و تندرستی اقشار مختلف مردم، ایجاد بانک اطلاعات روز آمد در خصوص ورزشکاران، داوران، مربیان و پیشکسوتان و عقد قرارداد با سازمان های مختلف، شهرداری ها و میراث فرهنگی از دیگر راهبردها می باشد.
تاجیک ادامه داد: باید راهکارهای عملیاتی کوتاه مدت در ورزش استان با رویکرد اشتغالزایی برای جوانان برنامه ریزی شود.
به گفته وی، در راستای رونق و خودکفایی بخش ورزش و هیات ها نیز می توان به ایجاد شعبه انجمن ورزشی و علوم تربیتی بمنظور بروز رسانی جامعه ورزش استان، استفاده بهینه از مناظر طبیعی و ایجاد کمپ جهت برپایی اردوهای تیم های ملی، ایجاد کمیته بازاریابی در هیات های ورزشی پرمخاطب با هدف تجاری سازی اشاره کرد.
وی افزود: همچنین در خصوص توجه به بحث درآمدزایی می توان به برگزاری مسابقات رشته های مختلف در سطح محلات با هدف ترویج فرهنگ ورزش و درآمدزایی، عقد قرار داد با صدا و سیما برای حق پخش و تلاش و مساعدت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرایی شدن اصل 144قانون اساسی در ورزش استان و بحث خصوصی سازی اشاره کرد.
ˈاحمد خاندوزیˈ روزنامه نگار نیز در این نشست به مشکلات شاغلان در این بخش اشاره کرد و گفت: اعمال فشار به رسانه ها بویژه رسانه های مخالف تعداد زیادی را خانه نشین کرده که این مشکل در حوزه کشوری و بویژه گلستان قابل بررسی است.
وی اضافه کرد: مطالبات شاغلان این حوزه در راستای توجه به پویایی و صیانت مطبوعات، تقویت انجمن روزنامه نگاران و حمایت از استقلال آن، نگاه یکسان به همه روزنامه ها و راه اندازی رشته روزنامه نگاری و خبرنگاری در مراکز آموزش عالی استان می باشد.
خانم ˈصفویˈ از دیگر جوانان گلستانی نیز در خصوص نقش بانوان در عرصه های مختلف انقلاب سخن گفت و پیشنهاد کرد که از ظرفیت جوانان که سرمایه کشور هستند بطور بهینه استفاده شود تا در تشکل های مختلف در بخش های فنی، مهندسی، کشاورزی و عمرانی فعالیت کنند و یاری وفادار برای دولت باشند.
ˈگریˈ از جوانان شهرستان گمیشان نیز در سخنانی به بیان مشکلات این منطقه پرداخت و خواستار رفع آن شد.
بافت قدیمی شهر و نبود زیر ساخت ها، وضعیت نامناسب معابر، کانال وسط شهر و اینکه سلامت اهالی را به خطر انداخته است، اعتبارات کم و لزوم توجه و حمایت استانداری و ضعف مدیریتی از جمله مشکلاتی بود که وی در دیدار با استاندار گلستان مطرح کرد.
نماینده تشکل های سیاسی، اجتماعی گلستان نیز به بیان بحث حزب و نقش آن در افزایش آگاهی و توسعه جامعه پرداخت و گفت: جامعه در حال گذار ایران نیاز مبرمی به توسعه سیاسی، اقتصادی دارد، هر چند در این مسیر موانع بسیاری نیز است.
ˈحسن رضاییˈ افزود: ایجاد احزاب قدرتمند حیاتی ترین امور در کشور ما است و لازمه حفظ امنیت ملی محسوب می شود.
وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها، دولت ها بودجه برای پیشرفت احزاب و تشکلها می دهند، اظهار کرد: احزاب حلقه واسط مردم و هیات حاکمه هستند و مردم از طریق آنها می توانند مطالبات خود را مطرح کنند.
به گفته وی، مواردی همچون فساد، خرافات و انحرافات از علل نبود تحزب است.
رضایی همچنین بابیان اینکه بعداز انتخابات 88 ضربه سنگینی به احزاب وارد شد، گفت: اما این احزاب سازمان خود را از دست ندادند و در انتخابات خرداد 92 حضور پیدا کردند.
این فعال تشکلهای مردم نهاد گلستان با اشاره به اینکه نهادهای واسط باید تقویت شوند، اضافه کرد: دولت در استان ها شرایطی را بوجود بیاورد که احزاب و گروه ها حرف خود را بزنند.
وی همچنین تاکید کرد: مسوولان از طریق حمایت، زمینه فعالیت سالم احزاب، گروه ها و رسانه ها را فراهم کنند.
مدرس دوره های کسب و کار در گلستان و فعال در این حوزه نیز از اجرای طرحی اقتصادی با حمایت وزارت بهداشت و بانک کشاورزی بصورت پایلوت در شهرهای گرگان و کرمان خبر داد.
ˈاکرم موقریˈ اظهار کرد: این طرح در راستای بالابردن سطح درآمد قشرهای آسیب پذیر و در معرض آسیب اجرا می شود.
وی در ادامه به کارآفرینی و توسعه آن بعنوان یکی از راهکارهای موثر در رفع مشکل بیکاری اشاره کرد و گفت: تشکیل اتاق ایده، کارگاه های ایده یابی، حمایت توانمندان مالی و عملیاتی کارکردن، فراهم نمودن زمینه های کاریابی و زیرساخت ها همچون مرکز رشد و پارک علم و فناوری از جمله راهکارها در این بخش است.
این کارآفرین گلستانی همچنین با بیان اینکه طبق آمار مرکز آمار ایران در سال 92از هر 6 نفر یک نفر بیکار است، اظهار کرد: این گونه آمارها در دولت قبلی دست خورده بود و یک ساعت کار در هفته و به عبارتی چهار ساعت در ماه شاغل محسوب می شد که اینها باید بازبینی شود.
استاندار گلستان نیز دراین نشست صمیمی گفت: خواسته های مطرح شده ازسوی جوانان حق است هرچند شرط و شروطی دارد و آن اینکه احساس کنیم دو طرف در حل مشکلات سهیم هستند به عبارتی تاثیر و به نتیجه رساندن این مسائل یکطرفه انجام نمی شود و باید جوانان، مدیران و شورای راهبردی در این خصوص فعال باشند.
دکتر ˈحسن صادقلوˈ با بیان اینکه توسعه در استان ما پیش از نیاز به سخت افزار نیازمند توسعه نرم افزارانه است، اظهار کرد: باید در رفع مشکلا ت تشریک مساعی و تعامل باشد.
وی اضافه کرد: استاندار در حوزه جوانان فقط فعالیت ها را در حوزه رسمی ایجاد نخواهد کرد و خود جوانان و حوزه مردمی نیز وارد می شوند.
به گفته وی، ما در حوزه جوانان یک حوزه رسمی و اجرایی و یک حوزه مردمی خواهیم داشت که بخش مدیریت استان شبکه اجرایی بوده و نقش نظارتی خواهد داشت.
صادقلو تصریح کرد: اما برخی اطلاعات را از شبکه مردمی، رابط ها و حوزه مردمی کسب می کنیم و آنها ایده و حرف جوانان را مطرح خواهند کرد و مجموع این عوامل در قالب شورایی با عنوان شورای رهبردی جوانان که بنیانگذاری می شود، فعالیت می کنند.
استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث حزب در کشور نیز گفت: باید این مساله آسیب شناسی شود، اما مساله حزب، رسانه ها، مطبوعات و برخی مسائل دیگر از دغدغه ها بوده و پیگیری می شود.
دکتر صادقلو همچنین با اشاره به برخی مشکلات و کمبودها که از سوی نمایندگان تشکل ها مطرح شد، گفت: این مسائل جمع بندی شده و به شیوه شورایی پیگیری می شود.
وی با بیان اینکه جوانان هم نوا باشند و جلسات بسیاری با حضور این قشر برگزار می شود، اظهار کرد: ملت منتظر مطالبات است و باید در جهت ادای مطالبات اصلی مردم و جوانان که همانا شغل، رونق تولید وت وسعه است، حرکت کنیم.
استاندار گلستان با اشاره به اینکه دغدغه اساسی اشتغال جوانان و فراهم کردن شغل دانش بنیان پایدار است، گفت: ما استخدام نمی توانیم بکنیم و باید شغل با همت همه ایجاد شود و راهی جز این نداریم.
صادقلو با بیان اینکه ایجاد کارخانه و واحدهای تولیدی نیز ضروری است، افزود: این اقدامات زمان بر بوده و حداقل پنج سال بطول می انجامد و باید درکوتاه مدت هم برای ایجاد اشتغال تلاش شود.
استاندار گلستان با تاکید بر اینکه باید مراکز رشد و اشتغال دانش بنیان تقویت شود، اضافه کرد: در این خصوص آمارهایی از فارغ التحصیلان آی تی، معماری، عمران، برق و مکانیک استان مطرح می شود که نگران کننده بوده و نشان دهنده لزوم تلاش برای ایجاد اشتغال می باشد.
وی با بیان اینکه شاید آمار قاطع نباشد، اما باید بدانیم که ناهنجاری بیکاری درجوانان تحصیلکرده داریم و باید اقدامی شود، افزود: پیگیری تقویت مراکز رشد، ایجاد پارک علم و فناوری در این راستا است.
دکتر صادقلو در خصوص تقویت حرفه های دانش بنیان نیز به طرح آموزش حرفه ای جوانان تحصیلکرده استان اشاره کرد و گفت: جوانان دراین طرح ثبت نام کرده و شرکت کنند، تا آموزش های حرفه ای به آنان ارائه شود.
به گفته وی در این طرح یکسال حق بیمه شرکت کنندگان پرداخت شده و نیز بستر سازی بدنه ای در صنوف مختلف و ای سی تی شده و گواهینامه با اعتبار داخلی و خارجی به آنان ارائه خواهد شد.
این نشست روز گذشته در محل سالن اجتماعات استانداری و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیر کل امور اجتماعی، مشاور و رابط جوانان استاندار گلستان و نمایندگان تشکل های غیر دولتی و سازمان های مردم نهاد و اقشار مختلف جوانان برگزار شد.
601/579
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن