تبلیغات
تبلیغات متنی
رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید
آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت
تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی
محبوبترینها
بررسی دلایل قانع کننده برای خرید صنایع دستی اصفهان
راه های جلوگیری از جریمه های قبض برق
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
بهترین شرکتهای مهندسی در آلمان
صفر تا صد حق بیمه 1403! فرمول محاسبه حق بیمه
نقش هدایای سازمانی در افزایش انگیزه و تعهد کارکنان
کلینیک پروتز و ساخت اندام مصنوعی دکتر اجرائی
چگونه میتوانیم با ترانسفر وایز پول جابجا کنیم؟
بهترین مدلهای [صندلی گیمینگ] براساس نقد و بررسی کاربران
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1805780546
![نمایش مجدد: هیاهوی بسیار یک فیلم برای هیچ refresh](https://vazeh.com/images/refresh.gif)
هیاهوی بسیار یک فیلم برای هیچ
واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:
![](http://images.khabaronline.ir/images/2014/2/position50/image634828906802511128.png.jpg)
هیاهوی بسیار یک فیلم برای هیچ وبلاگ > عصرآزاد، سحر - چهارمین روز جشنواره فیلم فجر روز انتظارهای برآورده نشده بود با نمایش فیلم زنانه کارگردان پیشکسوت، فیلم کمجان یک کارگردان جوان، فیلمی با موضوعی جسورانه و نهایتاً یک فیلم جادهای پر از اتفاقات پراکنده.
«متروپل» جدیدترین فیلم مسعود کیمیایی است که بعد از همه حرف و حدیثها به نمایش درآمد. فیلمی که تنها امتیاز آن محوریت یک زن در اثری از کارگردان رفاقتهای مردانه است. فیلمی که هرچند این بار نام عبدالرضا منجزی را به عنوان فیلمنامهنویس مشترک بر پیشانی دارد اما چیزی فراتر از همان قصه نصفه و نیمه تکراری و همیشگی نیست. فیلم همچون مجموعه آثار کیمیایی متکی بر دیالوگهای شعارگون و رد و بدل شدن جملات قصار بین شخصیتهای اصلی است. جملاتی که گاه در ذهن میمانند اما واقعیت این است که قصه محکم و قوی آنها را به یکدیگر پیوند نمیدهد. این بار زن به عنوان قهرمان محوری از دست مردان اجیرشده همسر اول شوهرش به سینما متروپل سابق که تبدیل به یک باشگاه بیلیارد شده، با چهرهای کتکخورده و زخمی پناه میبرد. چهرهای که نمیتواند یادآور مردان زخمخورده و قهرمانان به یادماندنی آثار قدیمی کیمیایی باشد بلکه کاریکاتوری اغراقشده است که سفره دلش همه جا باز و منفعلانه در انتظار کمک مردان اطرافش است. مردانی که در حال بیلیاردبازی شبانه درباره زندگی و وضعیت غریب او اظهار نظر کرده و صحت و سقم حرفهایش را به ظاهرش داوری کرده و نهایتاً فقط به خاطر زن بودن حکم به موجه بودن و دفاع از این زن میدهند. نکته مهم اینجاست که آنچه ظاهراً به عنوان گره مرکزی فیلم مطرح شده، شبحی از یک گره بازشده است که دو زن را در سهلالوصولترین شکل ممکن به سازش و مدارا وامیدارد تا پس از رویاروییِ سستِ نمایشی آنها، مخاطب تنها به این جمله فکر کند (هیاهوی بسیار برای هیچ). «با دیگران» نخستین فیلم ناصر ضمیری است که با زبانی تمثیلی و پر ابهام به تلاشهای تکراری یک زن برای بچهدار شدن میپردازد. فیلم شروع خوب و کنجکاویبرانگیزی دارد که با مدفون کردن جنین مرده در شبی تاریک آغاز میشود و سپس در چند سکانس مجزا به چرایی آن و نهایتاً مشکل نازایی زن میپردازد که راهی جز رحم اجارهای ندارد. اما واقعیت این است که فیلم نیاز به درام قویتری برای پیگیری تلاشهای یک زن از مسیری تکراری دارد تا بتواند مخاطب را به همراهی واداشته و برایش جذاب شود. نکتهای که در ادامه کمرنگتر هم میشود و مهمترین رویدادهای فیلم را تنها باید در تکجملههای کاراکترها جستجو کند که در سکوت و سکون کاراکتر مقابل و رخوت فیلم گم میشود و قابل پیگیری نیست. پایان ناتمام فیلم هم نه مصداق پایان باز و معلق بلکه نوعی فرار از متمرکز کردن اتفاقها و رویدادهای پراکنده و رسیدن به انسجامی است که معلوم نیست چرا فیلم عامدانه از آن فرار میکند؟ تصویر دو مرد در کوپه قطار در حال سیگار کشیدن نه بیثباتی زندگی بشری بلکه بیثباتی فیلمنانه و فیلم را به رخ میکشد. «فصل فراموشی فریبا» تازهترین فیلم عباس رافعی است که بر اساس فیلمنامهای از علی اصغری ساخته شده است. نویسندهای که سال گذشته فیلمنامه «دهلیز» او مورد تحسین بسیار قرار گرفت. فیلم قصه و موضوع جسورانهای دارد که حول محور بحران زندگی یک زن خیابانی سابق حرکت میکند. زنی که به یک زندگی آبرومند با مردی متعصب رضایت داده تا به نوعی گذشته خود را پاک کند غافل از آنکه سایه گذشته هیچوقت او را رها نمیکند. چراکه شوهر با تکیه بر تیپ مردان جنوب شهری متعصب و غیر قابل انعطاف، هر لحظه از غیبت فریبا را با خیال بازگشت او به زندگی سابقاش و متهم کردن او میگذراند. پناه بردن به یک تیپ کلیشهای و آشنا برای مرد چه بسا میتوانست زمینهای برای شخصیتپردازی دقیقتر و جزئیتر زن باشد اما در عمل این اتفاق به شکلی کامل نیفتاده است. موقعیت فریبا با تکیه بر جسارت او برای حل مشکلات زندگی در شرایطی که شوهرش روی تخت بیمارستان است، سرآغاز سیر افشاگری این شخصیت است که این مسیر میتوانست عمق و بسط بیشتری پیدا کند. اما چه بسا عبور عجلهای از کنار برخی از این موقعیتها و وارد نشدن به لایههای درونیتر موقعیت، آن را ناکامل جلوه میدهد. زنی که جسارت حضور و حرکت در محیطهای مردانه را با قواعد بازی خاصشان بلد است و مهارتهای بسیاری دارد اما همچنان به تحقیر شدن در کنار شوهر چه موقع بیماری چه قبل از بیماری رضایت میدهد و یک علامت سوال را مقابل خود باقی میگذارد. «ناخواسته» اولین تجربه کارگردانی برزو نیکنژاد است که اخیراً با نگارش فیلمنامه سریال «دودکش» با مخاطب تلویزیونی در ارتباط بود. فیلمی جادهای که برخلاف الگوی قصههای چنینی، خط و ربط مرکزی دراماتیکی برای پیگیری ندارد. گذرگاههایی که در طول مسیر طراحی شدهاند، نه مکمل یکدیگر میشوند و نه میتوان تأثیر حضورشان را در انتها یا بخشی از فیلم مورد توجه قرار داد. فیلم نه میتواند چهرهای منحصر به فرد از دختر جوانی ثبت کند که طلبه جوان در طول سفر یک روزه عاشقاش میشود و نه موفق به ارائه تصویری متفاوت از طلبهای میشود که دل در گرو عشق دختری با نقاط ضعف بسیار دارد که همه آنها در طول سفر برملا میشوند. کاراکترهای فرعی و خرده داستانهای فرعی نیز نه تنها منجر به تغییر یا تأثیرگذاری در روند قصه و شخصیتها نمیشوند بلکه به نوعی بسط و پرداخت گسترده خود را زیر سوال میبرند و در واقع معابر گذر بدون بده بستان دراماتیک در فیلم هستند.
چهارشنبه 16 بهمن 1392 - 07:39:16
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]
صفحات پیشنهادی
گريم بسيار متفاوت بهنوش طباطبايي در فيلم جديدش!/عكس
گريم بسيار متفاوت بهنوش طباطبايي در فيلم جديدش عكس دایره داوود به کارگردانی سیامک کاشف آذر و تهیه کنندگی فرشته مهدی پوری همچنان در روستاهای شمال ایران در حال فیلمبرداری است دایره داوود به کارگردانی سیامک کاشف آذر و تهیه کنندگی فرشته مهدی پوری همچنان در روستاهای شمال ایراندوربین مخفی بسیار جالب-غیب کردن ماشین + فیلم
دوربین مخفی بسیار جالب-غیب کردن ماشین فیلم جام کشکول لینک دانلود لینک لینک ۱۳۹۲ ۱۰ ۲۵ - ۱۷ ۲۹تولید گوجه فرنگی بسیار عجیب + فیلم
تولید گوجه فرنگی بسیار عجیب فیلم به گزارش سرویس کشکول جام نیوز پژوهشگران بریتانیایی گوجه فرنگی های تازه ای پرورش داده اند که با ژن گل میمون ترکیب شده و رنگ آن از قرمز به بنفش بادمجانی تغییر کرده گفته می شود این محصول دارای مواد مفیدی برای سلامتی انسان است بعضی پژوهشگران حتیچسبیدن قاشق به بشقاب (دوربین مخفی بسیار خنده دار) + فیلم
چسبیدن قاشق به بشقاب دوربین مخفی بسیار خنده دار فیلم جام کشکول لینک دانلود لینک لینک ۱۳۹۲ ۱۰ ۲۰ - ۱۷ ۴۳کرانچار: سرنوشت لیگ امسال مثل فیلمهای آلفرد هیچکاک شده/با برنامهریزی کروش کاری از دست ما برنمیآید
کرانچار سرنوشت لیگ امسال مثل فیلمهای آلفرد هیچکاک شده با برنامهریزی کروش کاری از دست ما برنمیآید ورزش > لیگ برتر - سرمربی سپاهان می گوید تیمهای استقلال و فولاد شانس اول قهرمانی در لیگ برتر هستند به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین زلاتکو کراچار سرمربی تیم فوتبال سپاهاقصهها را بدون هیچ قانونشکنی ساختم بنیاعتماد: رستگاری شخصیتهایم در تغییرات اساسی است/ «قصهها» یک
قصهها را بدون هیچ قانونشکنی ساختمبنیاعتماد رستگاری شخصیتهایم در تغییرات اساسی است قصهها یکی از امیدوارکنندهترین فیلمهاست رخشان بنیاعتماد در نشست خبری پس از نمایش فیلمش گفت باید بگویم فیلمهای من راجع به تلخیهاست و اپیزود آخر این فیلم یکی از امیدوارکنندهترین فیلمهاستنگران نباشید هیچ فیلمی شبیه «ملبورن» نیست/ سینمای معمایی تخصص من است
فرهنگ و هنر سینمای ایران جاویدی در گفتگو با مهر نگران نباشید هیچ فیلمی شبیه ملبورن نیست سینمای معمایی تخصص من است کارگردان فیلم سینمایی ملبورن معتقد است هرچند این فیلم سینمایی یک درام-معمایی است اما برای نگارش و یا ساخت آن از هیچ فیلم سینمایی و یا فیلمنامه ای تاثیر نگرفت«بان کیمون» نماد یک سازمان ملل ورشکسته/ «ژنو » هیاهویی برای هیچ
بان کیمون نماد یک سازمان ملل ورشکسته ژنو هیاهویی برای هیچ تصویری که بان کیمون با پس گرفتن دعوت خود از سازمان ملل متحد ارائه کرد تصویر سازمانی ضعیف و نفوذپذیر بود که نمیتوان به آن اعتماد کرد سازمان ملل دستکم در برهههای حساس و مسائل بحرانی نه کارآمد است و نه میتوانگزارش تحلیلی فارس بان کیمون، نماد یک سازمان ملل ورشکسته/ ژنو ۲، هیاهویی برای هیچ
گزارش تحلیلی فارسبان کیمون نماد یک سازمان ملل ورشکسته ژنو ۲ هیاهویی برای هیچتصویری که بان کیمون با پس گرفتن دعوت خود از سازمان ملل متحد ارائه کرد تصویر سازمانی ضعیف و نفوذپذیر بود که نمیتوان به آن اعتماد کرد سازمان ملل دستکم در برهههای حساس و مسائل بحرانی نه کارآمد اسطهماسب صلح جو: گردانندگان جشنواره فیلم فجر باید ارزش و اعتبار اهالی رسانه را درک کنند/ کارهیئت داوران در این د
همراه با پرواز سیمرغ امیر 85 طهماسب صلح جو گردانندگان جشنواره فیلم فجر باید ارزش و اعتبار اهالی رسانه را درک کنند کارهیئت داوران در این دوره بسیار دشوار است منتقد سینمای کشورمان معتقد است که گردانندگان جشنواره فیلم فجر باید ارزش واعتبار اهالی رسانه منتقدان و نویسندگان را درعلی معلم در گفتوگو با فارس: وضعیت اکران 93 نگران کننده است/بسیاری از فیلمها در فضای واگویههای فردی فیلمساز
علی معلم در گفتوگو با فارس وضعیت اکران 93 نگران کننده است بسیاری از فیلمها در فضای واگویههای فردی فیلمساز قرار دارندعضو هیئت انتخاب جشنواره سی و دوم فیلم فجر با اشاره به اینکه سال آینده وضعیت نگران کننده ای در اکران خواهیم داشت گفت فکر نمیکنم بیش از 10 درصد فیلمهای امسال قاچرا ایران به آمریکا هیچ اعتمادی ندارد + فیلم
مستند صداقت آمریکایی چرا ایران به آمریکا هیچ اعتمادی ندارد فیلم چرا ایران به آمریکا هیچ اعتمادی ندارد این مسئلهای است که در مستند صداقت آمریکایی به آن پرداخته شده است لینک تاریخ انتشار ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲ ۵۴علی دهکردی: فیلم ساختن در کشور ما کار بسیار سختی است
همراه با پرواز سیمرغ امید 133 علی دهکردی فیلم ساختن در کشور ما کار بسیار سختی است علی دهکردی گفت فیلم ساختن در کشور ما کار بسیار سخت و مشقت آوری است علی دهکردی بازیگر سینما و تلویزیون درخصوص جشنوارهی فیلم فجر امسال با خبرنگار حوزهی سینما باشگاه خبرنگاران گفت امسال ممرحوم مازیار پرتو تسلط بسیار بالایی در حرفه فیلم برداری داشت
سیروس گرجستانی مرحوم مازیار پرتو تسلط بسیار بالایی در حرفه فیلم برداری داشت مرحوم مازیار پرتو دارای تسلط بسیار بالایی در حرفه فیلم برداری بود و این امر باعث میشد که کارها به سرعت پیش برود سیروس گرجستانی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنحادثه رانندگی بسیار شدید برای مهاجم قرمزها + عکس و فیلم
حادثه رانندگی بسیار شدید برای مهاجم قرمزها عکس و فیلم مهاجم تیم فوتبال میلان با خودروی فراریاش تصادف سنگینی در برخورد با درخت داشت به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز ام بایه نیانگ بازیکن تیم فوتبال میلان تصادف سنگینی با درخت داشت و خودروی فراریاش را از دست داد این بتست جالب ولوو بسیار دیدنی + فیلم
تست جالب ولوو بسیار دیدنی فیلم جام کشکول لینک دانلود لینک لینک ۱۳۹۲ ۱۰ ۲۵ - ۱۸ ۲۵گزارش فارس از نشست نقد و بررسی «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» داوری:«زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» گذر از
گزارش فارس از نشست نقد و بررسی زندگی مشترک آقای محمودی و بانو داوری زندگی مشترک آقای محمودی و بانو گذر از سنت به مدرنیته است فیلم بدون هیچ ممیزی پروانه نمایش گرفتتهیه کننده فیلم سینمایی زندگی مشترک آقای محمودی و بانو با اشاره به اینکه این فیلم در موررد گذر از سنت به مدرنیه ا-
گوناگون
پربازدیدترینها