تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802946023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران دروازه ورود به بازار 350 میلیونی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
ایران دروازه ورود به بازار 350 میلیونی
تغییر نگاه از رویکرد برد – باخت به رویکرد برد – برد عامل اصلی در رسیدن به" توافق هسته‌ای" میان ایران و شش کشور قدرتمند جهان بود.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد نهاوندیان رئیس دفتر ریاست جمهوری در نشست فعالان اقتصادی فرانسه با فعالان بخش خصوصی ایران که بعد از ظهر امروز در محل اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران برگزار شد گفت: فصل جدیدی که در مناسبات ایران و اروپا به ‌وجودآمده دارای فضای امیدوار و نگاه مثبت است.

وی افزود: خردمندی و آینده‌نگری ایجاب می‌ کند که این فضای مثبت را مغتنم شمرده و هر کس به سهم خود برای مثبت‌تر کردن این فضا گام بردارد.

وی با تاکید بر اینکه فضای مثبت ایجاد شده حاصل یک تغییر نگاه است اظهار داشت: حاصل این نگاه از رویکر برد – باخت به رویکرد برد – برد تغییر کرده است.

وی ادامه داد: به محض اینکه این تغییر نگاه و رویکرد صورت گرفت مناسبات بین ایران و شش کشور قدرتمند جهانی کاملا تغییر کرد.

نهاوندیان با اشاره به توافق هسته‌ای ایران با شش کشور قدرتمند جهانی گفت: در مسئله هسته‌ای معلوم شد و در آینده مشخص‌تر می‌شود که آن تصمیم‌گیری‌های نادرست به خاطر قضاوت و اطلاعات نادرست بوده است.

وی ادامه داد: به واسطه ظهور حقیقت بنیان دوستی را باید پایه‌ریزی کرد.

نهاوندیان افزود: نگاه برد- برد ما را به حصول توافق مقدماتی رساند یا سوق داد امیدواریم با همین نگاه به توافق نهایی نیز دست یابیم.

نهاوندیان با اشاره به اینکه نکته‌ای که در توافق اولیه محرز است این است که پایان این کار ترسیم شده اظهار داشت: در صورت توافق نهایی حق دست یابی ایران به فناوری هسته‌ای همچنان که شایسته هر عضو ام پی تی است تحقق بیاید و از سوی دیگر نیز کلیه اقدامات تحریمی که از همان ابتدا ناروا در حق کشورمان اعمال شده؛ برداشته می‌شود.

رئیس دفتر ریاست جمهوری با بیان اینکه پیام توافق مقدماتی این است که باید در کلیه مذاکرات اقتصادی برداشتن تحریم‌ها را مفروض بدانیم گفت: بر اساس این فرض باید امکان سنجی و مطالعه کنیم.

وی گفت: با اشاره به نگاه برد- برد که می‌تواند زمینه ساز گشایش در مناسبات سیاسی و اقتصادی باشد سیاسیون از اقتصادیون یاد گرفته‌اند چراکه در عالم اقتصاد همه چیز بر اساس معامله برد برد است و پس از هر معامله‌ای طالبیت اجتماعی بالا می‌رود.

وی با بیان اینکه از نشست امروز می‌توان امیدوار بود که بحث‌های جدی میان دو کشور ایران و فرانسه می‌تواند در حوزه‌های مختلف صورت گیرد اظهار داشت: من تاکید می‌کنم در این فرصتی که فعالان فرانسوی برای سفر و بازدید از ایران گذاشته‌اند به این نکته توجه کنند که رابطه ایران و اروپا دارای منطق واقعی استراتژیک است و اگر اروپا می‌خواهد در عرصه انرژی و امنیت انرژی قدم‌های محکم و تضمین شده‌ای را بردارد بهترین شریک اروپا، ایران است.

وی ادامه داد: شرکت‌های سرمایه‌گذار اورپایی می‌خواهند در اقتصادی سرمایه‌گذاری کنند که در چند دهه آینده پتانسیل رشد بالای 10درصدی را داشته باشد آن اقتصاد، اقتصاد ایران است.

رئیس دفتر ریاست جمهوری با اشاره به تحلیل وال‌استریت ژورنال از اقتصاد ایران به هنگام حضور رئیس جمهور در اجلاس داموس سوئیس اشاره کرد و گفت: بر اساس این تحلیل ایران آخرین اقتصاد بزرگ در حال ظهور در جهان است که می‌تواند یک بازار بزرگ و یک پتانسیل قدرتمند را به اقتصاد جهانی بیافزاید.

نهاوندیان با اشاره به ذخایر بزرگ زیرزمینی ایران گفت: ایران برای هر کشور سرمایه‌گذاری که می‌خواهد سود سرمایه خود را تا 50 سال آینده تضمین کند کشوری غیرقابل صرفه‌نظر است.

نهاوندیان با توصیه به فعالان اقتصادی فرانسه گفت: توصیه من این است که در مذاکرات به جای نگاه کوتاه مدت نگاه بلند مدت به مذاکرات و قراردادهای خود بکنیم.

وی افزود: افق جدیدی که به مناسبت گشایش فصل جدیدی از روابط ایران و اروپا پیش آمده مسابقه‌ای را به ‌وجود آورده که هر کس در آن بلندمدت‌تر بیاندیشد برنده خواهد بود.

رئیس دفتر ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه هیچ عاملی بیشتر از پیوندهای اقتصادی نمی‌تواند به برقراری صلح و ثبات در جهان کمک کند اظهار داشت: در اقتصاد ایران سرمایه‌گذاری‌ها و ظرفیت‌های زیادی ایجاد شده که این مسئله را گوشزد می‌کند که تنها به بازار 75میلیونی ایران توجه نشود بلکه ایران دروازه ورود به بازار 350میلیونی منطقه خاورمیانه، آسیای میانه و قفقاز است.

نهاوندیان با اشاره به برنامه‌های دولت تدبیر و امید برای توسعه تاسیسات زیربنایی اشاره کرد و گفت: ‌دولت آقای روحانی برنامه‌ها جدی را برای توسعه راه آهن بین‌المللی در دست انجام دارد.

وی همچنین به تکیه اقتصاد ایران بر بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: بر خلاف گذشته که دولت و بخش دولتی سکاندار اقتصاد ملی بودند امروز با اجرای برنامه‌هایی چون اصل 44 قانون اساسی، بهبود مستمر فضای کسب و کار ، بخش خصوصی که دارد جای دولت را در سکانداری اقتصاد می‌گیرد.

رئیس دفتر ریاست جمهوری همچنین به قانون حمایت از سرمایه‌گذرای خارجی اشاره کرد و گفت: این قانون برگشت سود و اصل سرمایه را به خارج از کشور تضمین می‌کند و همچنین برای حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خارجی معافیت‌های بسیار جذابی از جمله معافیت ده ساله مالیات تبیین و پیش‌بینی شده است.

نهاوندیان در پایان با اظهار خرسندی از سفر هیئت 140 نفری فعالان اقتصادی فرانسه به ایران گفت: سفر ما در زمانی تاریخی صورت می‌گیرد و می‌تواند به یک رخداد تاریخی نیز منتج شود به شرط آنکه بلندمدت بیاندیشید و برا ساس این نگاه بلندمدت نسل‌های آینده دول ملت بزرگ ایران و فرانسه سپاسگذار این نگاه و تصمیم‌گیری خواهند بود.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن