تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803170833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاخیر در زمان تکمیل خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تاخیر در زمان تکمیل خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان تهران- ایرنا- مذاکرات تیم های کارشناسی ایران و پاکستان برای بررسی تغییر برنامه زمانی تکمیل پروژه خط لوله آی پی (صادرات گازایران به پاکستان) امروز برگزار می شود که به نظر می رسد نتیجه این جلسه موافقت با تاخیر در زمان بهره برداری از این خط لوله باشد.


علی ماجدی معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی اظهار داشت: معاون وزیر نفت پاکستان به همراه هیاتی از کارشناسان پاکستانی برای ادامه مذاکرات درباره پیشبرد خط لوله آی پی به تهران سفر کرده اند و نشست کارگروه مشترک ویژه پیگیری پروژه صادرات گاز ایران به پاکستان امروز برگزار خواهد شد.
در جریان دیدار و گفت و گوی اخیر بیژن زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران و شاهد خاقان عباسی، وزیر نفت پاکستان در تهران، افرادی از دو کشور برای پیگیری منظم و پیشبرد پروژه صادرات گاز ایران به پاکستان مشخص شدند تا با یکدیگر گفت و گو و با توجه به تاخیرهای طولانی در ساخت بخش پاکستانی این خط لوله راه حل هایی پیدا کنند.
وزیران نفت ایران و پاکستان ١٨ آذر ماه برای پیشبرد خط لوله گازی آی پی و همچنین همکاری های تهران و اسلام آباد در زمینه های مختلف از جمله واردات ال پی جی، ساخت پالایشگاه، واردات نفت خام و فرآورده های نفتی از ایران در تهران دیدار و گفت و کردند.
پاکستان متعهد است تا بخش پاکستانی خط لوله واردات گاز از ایران را تا دسامبر سال ٢٠١٤ تکمیل کند و در صورت ناکامی در اجرای این پروژه، باید جریمه سنگینی به ایران بپردازد.
منابع پاکستانی اعلام کردند: به دنبال مجوز هیات مدیره شرکت اینتراستیت گس سیستم هیاتی از وزارت نفت و منابع طبیعی پاکستان به همراه مقام هایی از شرکت اینتراستیت گس سیستم این کشور دیروز به منظور مذاکره با مقام های ایرانی به خصوص مقام های شرکت ملی صادرات گاز ایران به تهران سفر کردند.
طرف پاکستانی از مقام های ایران خواهد خواست تا یک جدول زمانبندی جدید برای تکمیل پروژه آی پی تعیین کند؛ ضمن آن که پاکستان همه تلاش خود را برای متقاعد کردن دولت ایران درباره دیدگاه خود نسبت به این موضوع انجام خواهد داد. هیات پاکستانی همچنین معافیت از پرداخت جریمه سنگین در صورت تاخیر در اجرای پروژه آی پی را از طرف ایرانی درخواست خواهد کرد.
یک مقام ارشد وزارت نفت پاکستان گفت: هر دو کشور پس از حل و فصل اختلاف های جزیی دوجانبه، درباره تعیین یک جدول زمانبندی واقعی برای اجرای پروژه آی پی تصمیم گیری خواهند کرد.
وی افزود: هر دو کشور باید درک کنند که خط لوله گازی آی پی تا دسامبر ٢٠١٤ به بهره برداری نمی رسد.
منابع پاکستانی همچنین اعلام کردند که هیات مدیره شرکت اینتراستیت گس سیستم در نشست ٣٠ ژانویه (١٠ بهمن) به این نتیجه رسید که پاکستان باید به اجرای پروژه آی پی ادامه دهد.
هیات مدیره اینتراستیت گس سیستم به این شرکت اجازه داد تا گفت وگوها با ایران برای تعیین یک جدول زمانبندی جدید تکمیل پروژه آی پی و جلوگیری از پرداخت جریمه سنگین را بر عهده بگیرد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، ماجدی پیش تر گفته بود: تغییر چارچوب زمانی اجرای پروژه آی پی به بررسی پیشنهاد کارگروه مشترک ویژه پیگیری پروژه صادرات گاز ایران به پاکستان بستگی دارد.
اقتصام(1)**2022**1561
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن