تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819959432




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزغاله های کوهی به منطقه حفاظت شده خاییز بازگردانده می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بزغاله های کوهی به منطقه حفاظت شده خاییز بازگردانده می شوند یاسوج - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه گفت: دو راس بزغاله کوهی که در منزلی در شهرستان بهبهان نگهداری می شد از سوی یگان حفاظت محیط زیست شناسایی و به پاسگاه محیط بانی خاییز انتقال یافتند.


سید قدرت علی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دو راس بزغاله کوهی که 10 ماه از سن آنها می گذرد در فصل زاد و ولد بز کوهی زنده گیری شده است.
وی از جریمه فرد خاطی به لحاظ جرم بودن هرگونه خرید، زنده گیری و نگهداری گونه های حیات وحش خبرداد و گفت :این بزغاله های کوهی پس از معاینه دامپزشک و اطمینان از سلامت آنها در منطقه حفاظت شده خاییز رها سازی می شوند.
علی پور اظهار کرد: براساس قانون هرگونه خرید و زنده گیری گونه های جانوری حیات وحش ممنوع و با متخلفان برخورد شدید قانونی خواهد شد.
وی جریمه زنده گیری و نگه داری هر راس کل و بز را 18 میلیون ریال اعلام کرد و گفت:علاوه بر این میزان جریمه عمومی آن نیز اعمال می شود.
علی پور عنوان کرد: 50 درصد از وسعت منطقه حفاظت شده خاییز در شهرستان بهبهان قرار گرفته که از سوی یگان حفاظت محیط زیست خاییز محافظت می شود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه خواستار همکاری بیش از پیش مردم در حفاظت از گونه های حیات وحش و شناسایی متعرضان به محیط زیست شد.
منطقه حفاظت شده کوه خاییز در حوزه استحفاظی شهرستان های گچساران، کهگیلویه و بهبهان با مساحتی معادل 33هزار هکتار سال 77 در ردیف مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفت.
671
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 285]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن