تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820115228




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کوچه های کلانشهر تبریز هم بخشی از این شهر هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کوچه های کلانشهر تبریز هم بخشی از این شهر هستند تبریز - ایرنا - با بارش اولین برف در تبریز و گذشت حدود دو ماه از آن، هنوز سطح کوچه ها، پیاده روهای خیابان ها و حتی برخی از خیابان های این شهر یخبندان بوده و عبور و مرور در آنها به کندی و سختی صورت می گیرد.


یکی از وظایف اصلی شهرداری ها در فصول سرما و بارش برف و یخبندان، رسیدگی به معابر شهر و جلوگیری از یخ زدگی است و به طور کلی این امر در کشور ما از طریق نمک پاشی در سطح خیابان ها و معابرصورت می گیرد.
نمک پاشی یکی از آسان ترین روش هایی است که شهرداری با انجام آن، علاوه بر سهولت تردد در معابر شهری، از بروز هرگونه حادثه و تصادف در شهر جلوگیری می کند.
هرچند شهرداری تبریز از زمان برودت هوا در این شهر در فصل پاییز، ماشین آلات و دستگاه های برف روب زمستانی خود را در حالت آماده باش قرار داده اما پس از بارش برف در اواسط آذرماه گذشته و کاهش شدید دمای هوا در این شهر، نمک پاشی در معابر و کوچه پس کوچه های تبریز به فراموشی سپرده شد و این کوچه ها همچنان یخ زده و عبور و مرور از آنها به کندی و با احتیاط صورت می گیرد.
کوچه هایی که اغلب به دلیل آفتاب گیر نبودنشان همچنان یخ زده اند و کودکان و کهنسالان به سختی از آن تردد می کنند.
گذشته از کوچه های تبریز که از لطف نمک پاشی شهرداری محروم مانده اند، پیاده روهای خیابان های اصلی شهر به خصوص پیاده روهای ضلع جنوبی نیز در وضعیتی مشابه به سر می برند و عبور و مرور از آنها برای عابرین پیاده به کاری سخت تبدیل شده است.
در سال های گذشته شاهد بودیم که بلافاصله و پس از بارش برف، گروه های شهرداری نمک پاشی در سطح خیابان ها و کوچه های شهر را آغاز و از فردای آن روز اقدام به شکستن یخ های پیاده روها و خیابان ها می نمود تا مردم به راحتی و برای انجام امور روزانه در شهر تردد کنند.
متاسفانه در زمستان سرد امسال نه تنها این اتفاق نیافتاده است، بلکه مشکلات دیگری از قبیل توجه نکردن به نظافت و پاکیزگی کوچه ها نیز به آن اضافه شده است.
شستن جداول و تمیز کردن خیابان ها، شستن نرده ها و موانع موجود در خیابان ها، لکه گیری، شستن اتوبوس های حمل و نقل عمومی و نظافت ایستگاه های اتوبوس از جمله کارهای ابتدایی و در عین حال موثر در زیبا جلوه نمودن یک شهر است که متاسفانه به نظر می رسد شهرداری در این مدت از آن غافل مانده است.
هرچند شرایط جوی به گونه ای ست که نمی توان انتظارات زیادی از شهرداری داشت، اما نمک پاشی معابر و شکستن یخ آنها و همچنین توجه به تمیزی و زیبایی بصری شهر، حداقل کاری است که شهرداری در فصول سرما و برای راحتی همشهریان می تواند انجام دهد.
قراردادن مخزن های نمک در محلات همانند برخی از خیابان های شهر نیز می تواند باری از دوش شهرداری ها بردارد و مردم در مواقع لزوم، خود اقدام به نمک پاشی و یخ زدایی کوچه ها کنند.
امید است شهرداری تبریز که در سال های گذشته عنوان تمیزترین، توسعه یافته ترین و بهترین شهر برای زندگی را کسب کرده برای حفظ این عناوین، در انجام خدمات محله ای، زیباسازی شهری و انجام طرح های عمرانی و آبادانی بیش از پیش تلاش و کوشش نماید و تبریز به شهری بدون مشکل برای زندگی تبدیل شود.
7233/587
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن