تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه از حق دَم مى زند با سه ويژگى شناخته مى شود: ببينيد دوستانش چه كسانى هستند؟ نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802760189




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد 30 درصدی درآمدهای مالیاتی/پرونده مالیاتی بابک زنجانی از سوی قوه قضائیه بررسی می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رییس سازمان امور مالیاتی:
رشد 30 درصدی درآمدهای مالیاتی/پرونده مالیاتی بابک زنجانی از سوی قوه قضائیه بررسی می‌شود
در 10 ماهه منتهی به دی ماه سال جاری رشد مالیات‌های مستقیم با 16 درصد و مالیات برا ارزش افزوده با 74 درصد رشد مواجه بوده و در مجموع درآمدهای مالیاتی کشور رشد 30درصدی را به خود اختصاص داده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علی عسکری رییس سازمان امور مالیاتی کشور در نشست خبری  با بیان اينكه درآمدهای مالیاتی در 10 ماهه منتهی به دی‌ماه امسال نسبت به 10 ماهه سال گذشته رشد 30 درصدی را به خود اختصاص داد ه است، گفت: در این دوره رقم مالیات‌های غیر مستقیم 74 درصد و مالیات‌های مستقیم 16 درصد رشد را به خود اختصاص داده در کنار این موضوع مالیات بر ارزش افزوده رشد 74 درصدی را به خود اختصاص داده است.
 
وی تصریح کرد: در بحث مالیات بر ارزش افزوده به لحاظ نقد پذیری این مالیات اثر پذیری بیشتری داشته و در مجموع 83 درصد درآمدهای مالیاتی کشور محقق شده است.
 
***پیش بینی تحقق 90 درصدی مالیاتی در سال جاری
 
وی ادامه داد: در مجموع طی 10 ماهه سال جاری 31هزار و 500 میلیارد تومان معادل رقم 12 ماهه سال گذشته مالیات اخذ شده و با توجه به مدت 2 ماه پایانی سال این رقم به طور حتم بیشتر از سال گذشته خواهد بود.
 
وی با اشاره به  تحقق 90 درصدی مالیات در سال جاری افزود: سال گذشته جمعاً 31 هزار و 200 میلیارد تومان مالیات  از معدیان مالیاتی اخذ شد.
 
***طرح جامع مالیاتی آزمايشي اجرا مي شود
 
رییس سازمان امور مالیاتی در رابطه با روند اجرای طرح جامع مالیاتی در کشور عنوان کرد: این طرح در حال حاضر به صورت آزمایشی در استان‌های تهران، اصفهان و کرمانشاه در حال اجرا است که با تکمیل شدن طرح آزمایشی در استان‌های تهران و اصفهان ان‌شاالله این طرح در سایر استان‌های کشور به ویژه استان‌های مرحله دوم اجرا خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: در این رابطه تهران زیر بار نرم‌افزاری و اجرای پروژه طرح جامع مالیاتی رفته و از نظر تأمین نیروی انسانی این طرح در حال تکمیل است به طوری‌که هفته گذشته 7 هزار نفر از نیروهای ثبت نام شده پارسال جذب و 2 هزار نفر دیگر برای جذب در دستور کار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته.
 
***معوقات مالیاتی بالغ بر 10 میلیارد تومان است
 
عسکری در رابطه با جریان معوقات مالیاتی عنوان کرد: رقم معوقات مالیاتی هم‌اکنون حدود 10 میلیارد تومان است.
 
سازمان امور مالیاتی به منظور بررسی معوقات ریز و درشت مالیاتی با استفاده از سیستم‌های جدید کل معوقات را به روز رصد می‌کند.
 
در گذشته رقم معوقات بالای 100 میلیون تومان بوده که در حال حاضر به صورت ریز و درشت معوقات بررسی و تعیین و تکلیف می‌شود.
 
وی ادامه داد: از مجموع این میزان معوقات مالیاتی 4 هزار میلیارد تومان آن جریمه و 6 هزار میلیارد تومان اخذ معوقات است.
 
***درآمدهای مالیاتی در بودجه سال 93  
 
رییس سازمان امور مالیاتی در مورد رقم درآمدهای مالیاتی در بودجه سال 93 گفت: این رقم بالغ بر 55 هزار و 600 میلیارد تومان است که پیش‌بینی تحقق آن بالغ بر 46 هزار میلیارد تومان می‌باشد که اضافه شدن 13 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.
 
وی در این خصوص عنوان کرد: سال گذشته رقم درآمدهای مالیاتی 14 هزار میلیارد تومان نسبت به سال 90 بوده که لازمه‌ی تداوم افزایش درآمدهای مالیاتی اجرای ماده‌ی 120 قانون برنامه‌ی پنجم توسعه است.
 
وی تأکید کرد: اگر برنامه‌ی جامع مالیاتی به طور کامل اجرا شود ما شاهد واقعی شدن اخذ اطلاعات از فعالان اقتصادی و اجرای رویکرد برنامه پنجم توسعه خواهیم بود.
 
رییس سازمان امور مالیاتی در ادامه نشست خبری خود تصریح کرد: یکی از مشکلات این سازمان این است که بعضی از فعالیت‌های اقتصادی در تور مالیات قرار نمی‌گیرد که در این رابطه شناسایی فعالان اقتصادی نقش مهمی در اخذ مالیات دارد.
 
***نزدیک به 3 میلیون و 300 هزار فعال اقتصادی شماره اقتصادی دریافت کرده اند

وی در رابطه با ارائه شماره‌ی اقتصادی به فعالان اقتصادی کشور گفت: تا الآن دریافت شماره‌ی اقتصادی صرفاً برای اشخاص حقوقی بوده که الان این مورد شامل همه اشخاص حقوقی و حقیقی بر اساس لایحه تصویب شده در مجلس می‌باشد ضمن آنکه نزدیک به 3 میلیون و 300 هزار فعال اقتصادی شماره اقتصادی دریافت کرده و ثبت نام مرحله اول را انجام داده‌اند.
 
وی تأکید کرد: از این تعداد بین 250 تا 300 هزار نفر مرحله اول پیش ثبت نام را انجام داده اند و نزدیک به 500 تا 600 هزار نفر ثبت نام اول را به صورت کامل انجام داده‌‌ و وارد ثبت  نام مرحله دوم شده‌اند ضمن آنکه سازمان امور مالیاتی در هر مرحله ثبت نام راستی آزمایی را انجام می‌دهند تا مطمئن شوند که اشخاص حقوقی و حقیقی شماره اقتصادی و فعالیت اقتصادی آنها صحیح است.
 
***بخشیدن جرائم مالیاتی
 
رییس سازمان امور مالیاتی در ادامه در مورد موضوع بخشش جرائم مالیاتی گفت : در این رابطه برای فعالیت‌های تولیدی در لایحه بودجه پیش بینی های لازم انجام شده ضمن آنکه بر اساس تفیذ اختیارات ما می‌توانیم با توجه به افزایش سقف در صورت اخذ مالیات به سازمان امور مالیاتی بخشش جرائم مورد نظر را به مرحله اجرا بگذاریم.
 
وی افزود: از مجموع حدود 31 هزار و 500 میلیارد تومان 21 هزار و 98 میلیارد تومان مربوط به بخش خصوصی و مابقی آن مربوط به بخش دولتی است.
 
***ممنوع الخروجی‌های مالیاتی

رییس سازمان امور مالیاتی با بیان ‌آنکه رقم ممنوع الخروجی‌هیا مالیاتی نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش یافته است بر اساس سقف تعیین شده میزان رقم در نظر گرفته شده برای ممنوع الخروجی های مالیاتی بالغ بر 500 میلیون تومان به بالا است و دیگر زیر 500 میلیون تومان ممنوع‌الخروج نیست.
 
***بابک زنجانی بدهكار است

وی در رابطه با بحث این که آیا بابک زنجانی بدهی مالیاتی دارد یا خیر گفت: این فرد هم مانند سایر فعالان اقتصادی یکسری شرکت دارد که در این رابطه بحث بدهی بابک زنجانی از سوی مسئولان قضایی در حال بررسی بوده و بدهی آن مربوط به پول نقد است.
 
***مالیات بر واحدهای مسکونی خالی
 
رییس سازمان امور مالیاتی ادامه داد: در بحث مالیات در مسکن مالیات از معاملات مسکن است و در رابطه بر مالیات بر اجاره در صورت رعایت الگوی تولید که در تهران زیر 100 متر مربع و در شهرستانها بالای 100 متر مربع است صاحبان واحدها معاف از مالیات خواهند بود.
 
***وزارت نفت و شرکت ملی نفت مالیات می‌دهند

وی در رابطه با بحث این که گفته می‌شود شرکت ملی نفت معاف از مالیات است با تصویب این موضوع عنوان کرد: فقط فعالیت های مربوط به سرمایه گذاری در حوزه صنعت نفت بر اساس قانون از سال 89 به این طرف معاف از مالیات است ضمن آنکه وزارت نفت و شرکت ملی نفت مالیات خود را پرداخت می‌کنند.
 
***پایه معافیت مالیاتی بر حقوق

علی عسکری با بیان آنکه معافیت مالیاتی حقوق  بگیران بر اساس ماده 101، 131 قانون در سال جاری شامل معافیت بر حقوق تا سقف 830 هزار تومان در بخش دولتی و خصوصی است درباره‌ی اخذ مالیات از فوتبالیست‌ها گفت: در حال حاضر برخی از فوتبالیست‌ها مالیات خود را به این سازمان پرداخت می‌کنند و باید در این رابطه بگویند مشکل ما در زمان قرارداد پرداخت مالیات توسط فوتبالیست‌ها و ورزشکاران مربوط به قرارداد باشگاه‌های ورزشی است زیرا این باشگاه‌ها در قراردادهای خود قبول می‌کنند که مالیات را پرداخت کنند اما در زمان پرداخت مالیات این را انجام نمی‌دهند.
 
وی در پایان گفت : خرید و فروش کد اقتصادی یک پدیده نامطلوب است که بعد از اجرای طرح مالیات بر ارزش افزوده متأسفانه در کشور رواج یافت.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن