تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819369101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم در امر مبارزه با مواد مخدر مشارکت کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مقام مسوول در ستاد مبارزه با مواد مخدر: مردم در امر مبارزه با مواد مخدر مشارکت کنند تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مردم باید در همه جا از جمله خانه، مدرسه و محل کار با یک رویکرد اجتماعی، در مبارزه با مواد مخدر مشارکت داشته باشند.


«حمید صرامی» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: مهمترین تاثیری که این نوع مشارکت دارد، احساس تعلق و مالکیت مردم نسبت به جامعه و سرنوشت خود است؛ در چنین شرایط ارتباط های اجتماعی تقویت خواهد شد.
وی با بیان اینکه در امر مبارزه با مواد مخدر، مردم منافع فردی را به مصالح اجتماعی ترجیح نمی دهند، ادامه داد: در چنین شرایطی کیفیت زندگی اجتماعی ارتقا می یابد و نقش سازمان های اجتماعی تضمین می شود.
صرامی افزود: اگر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در جامعه رخ ندهد، تصمیم ها همواره از بالا به پایین خواهد بود؛ یاس و ناامیدی و همچنین ترجیح منافع شخصی به منافع جمعی شکل خواهد گرفت که خود زمینه ساز اعتیاد و سایر رفتارهای پرخطر در جامعه است.
به گفته این مقام مسوول در ستاد مبارزه با مواد مخدر، مشارکت مردم در رفع مشکلات اجتماعی آنها را از شهروندانی منفعل و شنوا به شهروندان گویا و پویا تبدیل می کند.
صرامی ادامه داد: در اهداف توسعه هزاره سوم یکی از مولفه های مورد توجه، جلب مشارکت های مردمی بوده که به عنوان یک عامل اجتماعی تعیین کننده در سلامت جامعه مورد اهتمام قرار گرفته است.
وی افزود: بنابراین لازم است مردم به جای شگفت زدگی و تماشاچی بودن، خود را به حفظ و ارتقای سلامت جامعه مکلف سازند.
صرامی ادامه داد: تجربه نشان داده افرادی که دچار شکست های اجتماعی می شوند در واکنش به این شکست ها، به رفتارهای پرخطر مانند اعتیاد مبادرت می ورزند، بنابراین مشارکت اجتماعی در مبارزه با این معضل مهم است.
اجتمام(4) ** 9022 ** 1071
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن