تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802510101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از فست فودها و نمک ابتلا به سرطان معده را افزایش می دهند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استفاده از فست فودها و نمک ابتلا به سرطان معده را افزایش می دهند همدان-ایرنا-متخصص رادیوتراپی و انکولوژی بیمارستان بعثت گفت:استفاده از فست فودها و نمک اضافی در غذا میزان ابتلا به سرطان معده و مری را افزایش می دهد.


دکترˈسپیده بهنودˈروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته ملی سرطان افزود:نوشیدن چای داغ و سوختگی مری،استفاده از فست فودها و نمک به مقادیر فراوان، تغییرات شرایط محیطی،غذاهای دودی، ترشی ها و غذاهای محتوی نشاسته بالا و فیبر پایین ،نیتریت موجود در مواد غذایی (مثل سوسیس و کالباس)،مصرف الکل،گاستریت مزمن همراه با عفونت هلیکوباکتریای پیلوری وسابقه سرطان معده و مری در افراد درجه یک فامیل از عوامل تشدید ابتلا به سرطان معده و مری است.
وی اظهار داشت:در بین انواع سرطان ها، سرطان معده و مری نسبت به دیگر سرطان ها در همدان شیوع بیشتری نشان می دهد بنابراین توجه به آن برای شهروندان همدانی ضروری است.
وی با بیان علایم این بیماری گفت : فرد، در صورتی که دچار کاهش وزن بدون توجیه شود یا به نظر می رسید در هنگام بلع غذا دچار مشکل شده است و غذا به سختی از گلو پایین می رود، یا به دنبال مصرف غذا دچار تهوع می شود آن را جدی گرفته و به پزشک مراجعه کند.
وی در ادامه به کاهش سن ابتلا به سرطان در دنیا و به ویژه همدان اشاره کرد و افزود: به طور مثال سرطان هایی که تا پیش از این در سنین40 سال به بالا خود را نشان می داده اکنون در 20 سال به بالا بروز می کند و این امر نیازمند راه اندازی کلینیک های تخصصی در همدان است که در این کلینیک بیمار توسط یک تیم درمانی متخصص شامل جراح، متخصص روان پزشکی، متخصص آنکولوژی، تغذیه و ویزیت شود.
وی پیشگیری از سرطان را یک اصل مهم دانست و اضافه کرد:در مسایل پیشگیرانه توجه خود فرد به بروز هرگونه علامت غیرطبیعی در بدنش مهمترین نقش را دارد.
وی بر توجه افراد به تغییرات فیزیکی حتی در حد تغییر اندازه یک خال در بدن تأکید و توصیه کرد هر فرد که دچار یک تغییر در روند طبیعی تغذیه ای، گوارشی، پوستی، دستگاه تناسلی شد حتماً به پزشک مراجعه کند.
وی با بیان اینکه رشد بی رویه یک سلول باعث ایجاد تومور می شود، افزود: تومورها به انواع خوش خیم و بدخیم تقسیم می شوند که به نوع بدخیم آن سرطان گفته می شود.
وی ادامه داد: با وجود روش های درمانی متنوعی برای درمان تومورهای بدخیم، اساس درمان در بیشتر موارد مبتنی بر جراحی است که بسته به مورد از اقدامات شیمی درمانی یا پرتودرمانی نیز برای تکمیل درمان استفاده می شود.
وی اظهار داشت: روش پرتودرمانی در واقع کاربرد اشعه ایکس (در مراکز پیشرفته) برای کنترل رشد تومورها، ریشه کن کردن تومورها، جلوگیری از عود موضعی و کنترل درد یا خون ریزی در بیمار است.
این متخصص در مورد شیمی درمانی نیز از استفاده دارو به صورت تزریق داخل وریدی یا عضلانی یا داخل نخاعی برای حذف سلول های بدخیم نام برد و روش دیگر درمان در سرطان را استفاده از هورمون درمانی دانست که بخصوص در درمان سرطان های پستان و پروستات کاربرد دارد.
دکتر بهنود با اشاره به اینکه پس از تشخیص سرطان در فرد، وی متقاضی دریافت خدمات درمان خواهد بود گفت: در صورتی که نوع سرطان، خونی یا غدد لنفاوی باشد، جایگاه جراحی در حد نمونه برداری است اما در سایر سرطان ها جراحی قدم اول برای حذف توده سرطانی خواهد بود و پس از جراحی بر اساس نوع سرطان یا وجود باقی مانده، تصمیم گیری برای انجام پرتودرمانی یا شیمی درمانی انجام می شود.
دکتر بهنود با اشاره به لزوم راه اندازی کلینیک تشخیص سرطان در همدان اشاره کرد و افزود:از مزایای راه اندازی این کلینیک تشخیص زودرس سرطان در افراد مشکوک به بیماری و همچنین تشخیص بیماری در افراد در معرض خطر از قبیل افرادی که در بین بستگان درجه یک یا دو آنها موارد ابتلا به سرطان گزارش شده است اشاره کرد.
وی بیان کرد: از سویی به دلیل اینکه در کلینیک، پروتکل درمان به صورت گروهی طراحی و اجرا می شود از درمان های سلیقه ای جلوگیری شده و بیمار به نحو احسن تحت مراقبت قرار می گیرد.
هشتم تا 15 بهمن ماه هفته ملی سرطان نامگذاری شده است.
7530/551
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن