تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس در روز جمعه ناخن‏هايش را كوتاه كند، عمر و مالش زياد مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802445036




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روستاییان خراسان شمالی با کمبود 28 هزار مترمکعب مخزن آب مواجهند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روستاییان خراسان شمالی با کمبود 28 هزار مترمکعب مخزن آب مواجهند بجنورد - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: بر اساس استانداردها و جمعیت روستایی، این استان با کمبود 28 هزار متر مکعب مخزن تامین آب آشامیدنی مواجه است.


ˈبهروز برنامهرˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ظرفیت کنونی مخازن تامین آب آشامیدنی برای روستاییان این استان را بیش از 70 هزار متر مکعب عنوان کرد.
وی افزود: این شرکت 607 روستا با جمعیت 341 هزار و 625 نفر را زیر پوشش آبرسانی دارد و آب آشامیدنی ساکنان این روستاها توسط 443 منبع آبی از طریق هزار و 600 کیلومتر خط انتقال، ذخیره در مخازن و دو هزار 700 کیلومتر شبکه توزیع تامین می شود.
وی با اشاره به پدیده خشکسالی و کمبود آب آشامیدنی در مناطق روستایی استان، گفت: با توجه به این که عمده آب شرب روستاییان استان از منابع سطحی شامل قنات، چشمه و چاه دستی تامین می شود، کمبود بارندگی ما را در تامین مورد نیاز جمعیت زیر پوشش از نظر کمی و کیفی با مشکل مواجه می کند.
برنامهر افزود: اکنون ساکنان 113 روستای این استان با کمبود آب آشامیدنی رو به رو هستند و شرکت مجبور است مدیریت مصرف آب را پیگیری و کمبود آب آشامیدنی روستاهای مزبور را با تانکر سیار تامین کند.
وی گفت: در 9 ماه نخست امسال پنج هزار و 281 تانکر با حجم 38 هزار و 553 متر مکعب آب بین هشت هزار و 860 خانوار با جمعیت 37 هزار نفر در 113 روستای استان توزیع شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی افزود: برای تامین آب مناطق مزبور این شرکت نقشه، راهکار و اعتبار موردنیاز آب آشامیدنی دایمی را در قالب برنامه ای مدون به مسوولان استانی مرتبط ارایه کرده تا مشکل این روستا رفع شود.
وی در خصوص برنامه شرکت برای مقابله با پدیده خشکسالی هم گفت: اولویت برنامه کوتاه مدت شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی با توجه به خشکسالی پیش رو در سال 93، مدیریت مصرف آب از سوی مشترکان، حفظ و تقویت منابع آبی موجود، برنامه ریزی و پیش بینی لازم برای تامین آب با تانکر سیار، برخورد قاطع با تخلف در مصرف منابع آبی و مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نمی کنند، است.
برنامهر همچنین تامین آب آشامیدنی با منابع آبی مطمئن و دایم، اصلاح شبکه های فرسوده، ایجاد مجتمع های آبرسانی با اعتبارات ملی، اجرای طرح بازیافت آب و اصلاح تعرفه آب آشامیدنی روستایی با توجه به بالا بودن هزینه تمام شده و استفاده از توان بخش خصوصی برای تامین و اجرای مصالح و طرح های آبرسانی را از جمله برنامه های بلندمدت شرکت در مقابله با پدیده خشکسالی پیش رو عنوان کرد.
به گفته معاون اداره کل هواشناسی خراسان شمالی، میزان بارندگی در این استان در 10 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 39 درصد کمتر شده است.
نادر نصرتی اضافه کرد: در مجموع در سال جاری حدود 118 میلی متر بارش در این استان ثبت شده که این رقم در مدت مشابه سال قبل 181 میلی متر بوده است.
وی گفت: براساس آمار ثبتی ایستگاه های هواشناسی بیشترین کاهش بارش در 10 ماه امسال در استان مربوط به شهرستان جاجرم بوده است که نسبت به مشابه سال قبل 68 درصد و نسبت به دوره آماری 53 درصد کاهش نشان می دهد.
استان خراسان شمالی واقع در شمال شرق کشور دارای آب و هوای سرد و کوهستانی است که میانگین بارش در این منطقه سالانه حدود 230 میلیمتر است. ک/3
623/626
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




12/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن