تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818995269




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستگاههای نظارتی درمبارزه با ویژه خواری منافع ملی را در اولویت قرار دهند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دستگاههای نظارتی درمبارزه با ویژه خواری منافع ملی را در اولویت قرار دهند تهران - ایرنا - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاههای نظارتی و بالادستی در تعیین صلاحیت افراد در حوزه های اقتصادی رفاقت و دوستی ها را کنار بگذارند و امنیت ملی را در معرض تهدید فرد یا گروه خاصی قرار ندهند.


ˈسیدسعید زمانیان دهکردیˈ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، درباره دستور رییس جمهوری مبنی بر مبارزه با ویژه خواری، افزود: این اقدام ارزنده ای است که همواره رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید داشته اند.
وی ادامه دارد: اگر این اقدام با عزم جدی صورت گیرد به نتیجه خواهد رسید ولی اگر تعارفات مبنا قرار گیرد نه تنها نتیجه ای ندارد بلکه بر عملکرد اقتصاد کشور نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.
نماینده مردم شهرکرد،بن و سامان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته باید مطالب مطرح شده به صورت عملی و اجرایی پیگیری شود و نباید تنها به عنوان یک نظریه مطرح شود.
زمانیان تصریح کرد: انتظار داریم مبارزه با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری بطور جدی از سوی دولت با تشکیل کارگروه هایی در وزارتخانه ها دنبال شود چرا که در غیر این صورت افرادی یکشبه راه صد ساله را می پیمایند و بدون زحمتی اموال هنگفتی را به جیب می زنند.
وی درباره آثار و تبعات سیاسی و اقتصادی مفاسد اقتصادی نیز گفت: مردم از رانت و ویژه خواری ناراحت هستند و برخورد نکردن با این موضوع موجب ناامیدی مردم خواهد شد بنابراین دستگاه های قضایی و نظارتی باید با چنین موضوعاتی به طوری جدی برخورد کنند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، افزود: برخورد با مفاسد اقتصادی موجب پویایی اقتصاد و رشد تولید و صنعت خواهد شد و سرمایه گذاری را در کشور رونق خواهد داد.
زمانیان درباره نقش رسانه ها در مبارزه با مفاسد اقتصادی، اضافه کرد: معتقدم رسانه ها می توانند آیینه بسیار شفافی برای انعکاس مطالب به مسئولین و از مسئولین به مردم باشند.
وی گفت: باید مبارزه با فساد اقتصادی به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود و برای این اقدام نقش رسانه ها تاثیرگذار خواهد بود.
رییس جمهوری هفتم دی ماه در حکمی به اسحاق جهانگیری رییس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی دستور داد تا اقدامات لازم را برای شناسایی و مجازات کسانی که با تبانی و سوء استفاده از امتیازات خاص، زمینه ویژه خواری و درآمدهای غیر موجه فراهم کرده اند در اولویت کار قرار دهد.
رییس دفتر رییس جمهوری نیز بتازگی اعلام کرد: معاون اول رییس جمهوری گزارش مبارزه با ویژه خواری را به حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی ارائه کرده است.
اقتصام(4)1053**1558
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




12/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن