تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819619338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد خانواده نیازمند، تدبیر، آموزش و سرمایه گذاری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یحیی آل اسحاق: اقتصاد خانواده نیازمند، تدبیر، آموزش و سرمایه گذاری است تهران - ایرنا - عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) می گوید: اقتصاد خانواده ها همچون اقتصاد بنگاه و دولت احتیاج به تدبیر، آموزش، بودجه ریزی،بینش وسرمایه گذاری دارد.


به گزارش ایرنا ازاداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) ،یحیی آل اسحاق در گردهمایی دو روزه مدیران ستاد مرکزی و استانی کمیته امداد امام خمینی(ره) در سالن همایشهای غدیر این نهاد افزود: برای آنکه در یک کشور اقتصاد سامان گیرد، باید اقتصاد خانواده نیز همچون دیگر ارکان اقتصاد سامان یافته باشد.
وی افزود : با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، باید اقتصاد ما بر اساس برنامه ریزی و تدابیر با اصول و روشهای علمی و اقتضائات جمهوری اسلامی ایران باشد.
آل اسحاق در ادامه با اشاره به نقش موثر اقتصاد خانواده در اقتصاد بنگاه و کشور بیان داشت: ریشه و رکن بنگاههای اقتصادی کشور به اقتصاد خانواده بر می گردد.
عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) ، تولید ملی را ناشی از مصرف و هزینه های مصرفی دولت و سرمایه پس انداز مردم ، عنوان کرد و گفت : نوع، مقدار و شکل مصرف در سرنوشت کشور نقش دارد و بر این اساس سبک زندگی نیز به مصرف بر می گردد.
آل اسحاق با بیان اینکه برای اداره بهینه کشور مقدار مصرف و نوع مصرف نقش کلیدی دارد، ادامه داد : باز توزیع درآمد و چگونگی مصرف درآمد و تخصیص منابع یکی از عوامل رشد و توسعه و عدالت در کشورها است.
وی با تاکید بر اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) در توزیع درآمد بویژه در مورد دهگان اول، دوم و مناطق محروم می تواند نقش موثر و کلیدی داشته باشد ، اظهار کرد:این نهاد در رابطه با اهداف نظام بویژه در زمینه عدالت اجتماعی و رسیدگی به محرومان جامعه عملکرد خوبی داشته است.
وی هسته اولیه اقتصاد، بویژه مصرف را خانواده عنوان کرد و افزود: چگونگی مصرف، سبک زندگی، عرضه و تقاضای محصول و کار در شکل گیری کلان اقتصادی کشور نقش مهمی دارد؛ چنانچه نظام و اقتصاد خانواده را شکل دهیم تولید هم شکل می گیرد.
این مقام مسوول با بیان اینکه برای ساماندهی اقتصاد خانواده باید روی شاخه درآمدی و هزینه ای خانواده های مورد حمایت کار کرد، یادآور شد: در شاخه درآمدی باید نسبت به افزایش درآمد خانواده های مورد حمایت و آورده های مادی، معنوی و آموزشی کار و در شاخه هزینه روی مصرف بهینه سرمایه گذاری شود، برای تحقق این امر خانواده ها باید دارای نظام بودجه ریزی باشند و اصل هزینه – فایده را مورد توجه قرار دهند و هر یک از اعضای خانواده به تناسب،دارای وظایفی باشند.
آل اسحاق افزود:گاهی اوقات بهترین خدمت هزینه کردن است مانند ارائه آموزشهایی که منجر به خود اتکایی خانواده ها است که بر این اساس تمام برنامه ریزیها و خدمات در این نهاد باید عاقلانه و بر اساس فناوریهای روز، واقعیتها، علم و تدبیر باشد.
اجتمام(1) 1293 1568
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




12/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن